Auttakaa tätä äitiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua!!

Vieras
Jos teidän lapsi/vauva ei viihdy ihan oikeasti missään muualla kun sinun sylissäsi, kannatko lasta ja annat kotitöiden olla? Vai annatko lapsen itkeä vieressäsi? Alkaa pinna niin käydä vähiin kun mitään ei pysty tekemään.!!

Joo, jos muu ei auta, niin en huudatakaan lasta! Pieni vauva ei ymmärrä jos ei kutsuun vastata.
Tosin yhdelläkin kädellä onnistuu aika moni juttu ;) monilapsisessa perheessä siihenkin on opeteltava, isommat lapset vähintäänkin tarvitsee ruokaa.

Mutta koittaisin sylin sijasta vaikka kantoliinaa, rattaissa hyssyttelyä tmv. noiden avulla saisi jotain tehtyäkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Auttaisiko rintareppu/kantoliina? Minä joskus kannoin rintarepussa, kun lapset oli vauvana kärttysiä ja sai jotain kotihommiakin tehtyä..

Niin isosta vauvasta jo kysymys, että ei kannata enää ostella kantoreppuja. Vauva 9kk ja painoakin jo melkein 12 kiloa.

Taskuliinassa roikkuu mukana reilu vuojenikänen. :) Pitkällä liinalla voit sitoa myös selkään ja hyviä kantoreppuja on myös isommille lapsille. Esim ergo ja patapum.

esikoinen? ;)
huokaise helpotuksesta et on vaan yks, eikä muita joille on pakko tehdä ruokaa yms.

ne kotityöt saa odottaa!!! lelut leviää latialle jälleen huomenna, niiden ei ole pakko olla yötä korissa.. jos sulla on mies niin se vauvan kaveriksi ja sulle "omaa aikaa" kotitöihin sitte vaikka rauhassa!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Auttaisiko rintareppu/kantoliina? Minä joskus kannoin rintarepussa, kun lapset oli vauvana kärttysiä ja sai jotain kotihommiakin tehtyä..

Niin isosta vauvasta jo kysymys, että ei kannata enää ostella kantoreppuja. Vauva 9kk ja painoakin jo melkein 12 kiloa.

Luulis tuon ikäisen viihtyvän edes hetkiä lelujensa parissa, vaikka sitten vieressäni kun touhuat kotihommia. Ryömiikö, konttaako?

Minulla vähän samanlainen tilanne. Päiväsaikaan nukkuu vain noin puolen tunnin pätkissä, ja silloin kun on hereillä niin pitäisi pitää seuraa koko ajan. Ja olen yh eikä apuvoimiakaan ole kuin harvemmin saatavilla. Eilen esim. pääsin vasta puolen yön jälkeen tekemään itselleni lämmintä ruokaa.

meillä oli kuopuksen vauva-aikana käytössä Gracon vauvakeinu joka siis toimii paristoilla. Mitä hurjempi vauhti, sitä varmemmin vauva siinä viihtyi. Olen kuullut ettei kaikki vauvat keinuissa viihdy mutta meille tuo oli yksi parhaimmista vauvatarvike hankinnoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja no:
kipeä tai eroahdistusta? pakko antaa vaälillä itkeä,vai mitä

Sitä sanotaan että lastan ei saisi "karaista" eli huudattaa, opettaa olemaan yksin, jos selkeesti huutaa perääsi. Voi vain viivästyä eroahdistus, jos on sitä.

Auttaako jos otat viereesi syöttötuoliin, kun teet kotitöitä tai edes siihen jalkojen juuren leikkimään leluillaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku poitsun äiti:
Minulla vähän samanlainen tilanne. Päiväsaikaan nukkuu vain noin puolen tunnin pätkissä, ja silloin kun on hereillä niin pitäisi pitää seuraa koko ajan. Ja olen yh eikä apuvoimiakaan ole kuin harvemmin saatavilla. Eilen esim. pääsin vasta puolen yön jälkeen tekemään itselleni lämmintä ruokaa.

Minulla siis vajaan 3 kuukauden ikäinen vauva.

9kk on jo niin iso, että voit antaa vähän kitistä, kyllähän sitä ruokaa pitää laittaa ja itsekin syödä. Laita syöttötuoliin pöydän ääreen istumaan kun laitat ruokaa, anna rätti käteen kun itse siivoat jne. En kantaisi 9kk vauvaa koko aikaa, vaan totuttelisin olemaan myös itsekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
kipeä tai eroahdistusta? pakko antaa vaälillä itkeä,vai mitä

Sitä sanotaan että lastan ei saisi "karaista" eli huudattaa, opettaa olemaan yksin, jos selkeesti huutaa perääsi. Voi vain viivästyä eroahdistus, jos on sitä.

Auttaako jos otat viereesi syöttötuoliin, kun teet kotitöitä tai edes siihen jalkojen juuren leikkimään leluillaan?

no joo,mutta jos laitat ruokaa niin ei kai se nyt haittaa jos kakara vieressä itkee??

Alkuperäinen kirjoittaja Apua!!:
Jos teidän lapsi/vauva ei viihdy ihan oikeasti missään muualla kun sinun sylissäsi, kannatko lasta ja annat kotitöiden olla? Vai annatko lapsen itkeä vieressäsi? Alkaa pinna niin käydä vähiin kun mitään ei pysty tekemään.!!

Niin tuttu tilanne. Kannoin lasta koko vauva-ajan ja jotenkin siitä olen selvinnyt vaikka kuolemanväsynyt olin. Se pieni möykky on uskomattoman painava. Kait minä tein kotityöt siinä sivussa, ei muista. Toisaalta jälkeenpäin ajatellen ei se vauva pienistä itkuista traumoja saa, toisaalta pelkäsin että tuntee tulleensa hylätyksi kun ei heti oteta syliin. Joten tuskin tästä vastauksesta mitään hyötyä oli. Parempi kuitenkin lapsen antaa hetki huutaa kuin että itseltä loppuisi pinna.

Vähän riippuu lapsen iästä ym. Vastasyntyneitä on kanneltu koko ajan, mutta jos vanhempi vauva itkee koko ajan ja nukkuu huonosti. selvittelisin ensin miksi niin. Meillä allergikko käyttäytyi juuri noin kunnes asiansa osaava lääkäri ohjasi kokeilemaan ruokavalioita.

Jos on vaan ikäkausi-kitinää, anna välillä vähän kitistä. Jotkut kuulemma roudaavat vauvat vessaankin mukaan, etteivät vaan mene rikki itkusta. Kun lapsia on useampia, ei kuitenkaan ehdi pitämään sylissä koko aikaa :)

Mun poika oli 11 kg puolivuotiaana, ja kannoin kyllä kantoliinassa vielä pitkään. Ergo tms voisi myös olla kätevä.

Tuttu tilanne, ja se on vaan opeteltava tekemän kotihommat lapsi kainalossa :D Ja mitä ei kykene yksin tekemään, niin loput sitten kun mies tulee kotiin lasta hoitamaan tai tekemään ne rästihommat

minun poika oli samanlainen 9kk iässä, halusi olla vain sylissä. Jostain luin että se kuuluu ikään kun tulee vaihe jossa alkaa tajuamaan itsensä ja äidin ym olevan eri ihmisiä ja että menee ohi. Ja niin meni, oli vain sellainen 1-2kk kausi.
Koita nauttia, ei se enää rippikouluikäsenä syliin suostu

Yhteistyössä