Auttakaa, nyt tapahtui jotain kamalaa.

  • Viestiketjun aloittaja "aito ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti
"aito ammattivalittaja"
Nyt en kyllä oikein ymmärrä tuota, ettet halua toimeentulotuen varaan jäädä. Sehän olisi teidän perheelle lisätulo ja pystyisit itsekin vähän päättämään omista tekemisistäsi. Nythän elät sitten miehen tulojen varassa.
Eihän me toimeentulotukea saataisi koska siinä lasketaan yhteen koko perheen tulot eli miehen tulot huomioidaan siihen. Saisin toimeentulotukea vain jos eroaisin miehestä.
 
"jaana"
Olethan sinä ilmoittautunut työvoimatoimistoon. Sieltä saat rahaa

siellä on kuntouttavaa työkokeilua, kaikkea apua.
jos näistä ei sopivaa työtä löydy, varmaan alkaa seuraavat portaat sairauseläkettä kohti.
 
"aito ammattivalittaja"
mitä tästä opimme... älä tee avointa adoptiosopimusta. monelta kantilta ajateltuna sitä säästyy monelta pulmalta, kun molemmat osapuolet pysyy tiedottomina toisistaan, kunnes/jos lapsi haluaa sitten ottaa yhteyttä...
Kyllä sellaista ei kannata tehdä ja ennemmin muutenkin abortti kuin adoptio. Adoptiossa aina ongelmansa joka osapuolilla.
 
däh
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30826990]Kyllä tunnen adoptiovanhemmat ja he minut. Meillä avoin adoptio ja yhdessä pelan työntekijän kanssa tavattiin jo ennen virallista adoptiota. Ja olen hakenut sairaseläkettä useastikkin mutta ei sitä fyysisten sairauksien takia niin vaan saa. Toki saisin toimeentulotukea mutta en halua sen varaan jäädä.[/QUOTE]

Mieluummin olet miehen varassa ja teet päätöksiä, joita et ilman miestäsi tekisi? Eli myyt itsenäisyytesi?
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja däh;30827313:
Mieluummin olet miehen varassa ja teet päätöksiä, joita et ilman miestäsi tekisi? Eli myyt itsenäisyytesi?
Vaikka eroaisin ei mun ja adoptioon antaman lapsen suhde mitenkään muuttuisi. Hänellä on jo vanhemmat en voisi enempää neuvojani tyrkyttää. Eikä ole järkevää kenenkään jäädä toimeentulotuen varaan.
 
Tsemppiä
Aika hankala elämäntilanne ap:lla. Vaikea sanoa mitä tuossa tilanteessa oikeasti ap kykenee tekemään. Yksi asia minkä tekisin, olisi kyllä velipuolesta kertominen, vaikka nuorenpi juoruilisi kenelle. Isomman trauman tulee aiheuttamaan vanhempien salailu kuin ap:n pelkäämät asiat (toki ap joutuu itse kohtaamaan tässä enemmän adoptioasia, mutta se on vanhemmuutta, kantaa itse ne ikävimmät seuraukset). Helpolla ei tule pääsemään, jos vasta 10 v lapselle kertoo. Orastava murrosikä, petttmys vanhempiin. Isompaa kuoppaa kaivatta miehenne kanssa, mitä pidemmälle kertomista lykkäätte.

Toinen juttu, mitä en tekisi on miehen kanssa riitelyn pelkääminen/vältteleminen. Itselle tärkeitä asioita pitää osata puolustaa. Näyttää parisuhteessa rajat, mitä hyväksyn ja mitä en. Se ei valitettavasti aina onnistu ilman riitaa. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos miehesi ei ole väkivaltainen? Pelkäätkö että miehesi jättää sinut? Sulkee raha hanat (toisen kiristäminen raha asioilla omaan tahtoon on henkistä ja taloudellista väkivaltaa)?
 
"aito ammattivalittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Tsemppiä;30827339:
Aika hankala elämäntilanne ap:lla. Vaikea sanoa mitä tuossa tilanteessa oikeasti ap kykenee tekemään. Yksi asia minkä tekisin, olisi kyllä velipuolesta kertominen, vaikka nuorenpi juoruilisi kenelle. Isomman trauman tulee aiheuttamaan vanhempien salailu kuin ap:n pelkäämät asiat (toki ap joutuu itse kohtaamaan tässä enemmän adoptioasia, mutta se on vanhemmuutta, kantaa itse ne ikävimmät seuraukset). Helpolla ei tule pääsemään, jos vasta 10 v lapselle kertoo. Orastava murrosikä, petttmys vanhempiin. Isompaa kuoppaa kaivatta miehenne kanssa, mitä pidemmälle kertomista lykkäätte.

Toinen juttu, mitä en tekisi on miehen kanssa riitelyn pelkääminen/vältteleminen. Itselle tärkeitä asioita pitää osata puolustaa. Näyttää parisuhteessa rajat, mitä hyväksyn ja mitä en. Se ei valitettavasti aina onnistu ilman riitaa. Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos miehesi ei ole väkivaltainen? Pelkäätkö että miehesi jättää sinut? Sulkee raha hanat (toisen kiristäminen raha asioilla omaan tahtoon on henkistä ja taloudellista väkivaltaa)?
Kun riita ei muuta asiaa mihinkään suuntaan. Mieheni ei ole väkivaltainen.
 
"aito ammattivalittaja"
Ja mulla on tosi ikäviä kokemuksia noista adoptioanmmista kun on tavattu. Vaikka minä olen asiallinen niin silti olen vinoilua ja asiattomuuksia saanut kuulla etenkin adoptioisältä siksi varmaan parempi kun en paikalle mene.
 
"Jaa"
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30827354]Ja mulla on tosi ikäviä kokemuksia noista adoptioanmmista kun on tavattu. Vaikka minä olen asiallinen niin silti olen vinoilua ja asiattomuuksia saanut kuulla etenkin adoptioisältä siksi varmaan parempi kun en paikalle mene.[/QUOTE]

Onneksi sinun kanssasi epäilemättä on helppoa, antoisaa ja rakentavaa keskustella. Ihan mistä hyvänsä. Ja kyllä, ihan varmasti on parempi, ettet mene paikalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
Dilei
No tulihan se todellinen syy sieltä kuitenkin. Sinua epäillyttää myös itse jotkut juhliin menoon liittyvät asiat, mikä on sinänsä ihan ymmärrettävää tuossa tilanteessa. Kyse on kuitenkin elämän suurimmista asioista, adoptio, äidin ja pojan suhde, adoptiovanhempien ja biologisen äidin välinen suhde. Vaikutat ihan fiksulta sinänsä ja osaat ilmaista itseäsi kirjallisesti. Joku ehdotti kirjeen kirjoittamista. Lahja, kortti ja kirje. Kerro asioista lapsellesi niin, että hän varmasti ymmärtää, että välität eikä kyse ole kiinnostukseen puutteesta. Lapset ja nuoret kokevat helposti, ettei heistä välitetä tarpeeksi/vanhempia ei kiinnosta, vaikka kyse olisi aikuisten välisistä ristiriidoista, vanhemman kykenemättömyydestä toimia toisin. Lapset kääntävät asiat niin helposti itseensä. Eiköhän juhlista poisjäänti ole ok, kunhan lapsesi tajuaa että kyse ei ole välinpitämättömyydestä/siitä, että asetat jonkun muun ihmisen tai asian hänen edelleen. Soittaminenkin pari päivää ennen juhlia/juhlien jälkeen voisi olla hyvä idea. Osoita huomiota kaikilla muilla keinoilla, mitä keksit, niin että hän tietää, että hänen ripille pääsy on sinullekin tärkeä juttu.
 
"Rita"
Älkää nyt hyvät ihmiset kootko tulisia hiiliä äitiparan ylle. Me emme tiedä syitä adoptioon emmekä emmekä elämäntilanteeseen.
Lähetä kirje ja tapaamisen voit järjestää ehkä joskus myöhemmin. Adoptioäidin kanssakin voisi ehkä jutella ja selittää tilanne. Voimia sulle äiti!
 
"trolli"
[QUOTE="Rita";30827495]Älkää nyt hyvät ihmiset kootko tulisia hiiliä äitiparan ylle. Me emme tiedä syitä adoptioon emmekä emmekä elämäntilanteeseen.
Lähetä kirje ja tapaamisen voit järjestää ehkä joskus myöhemmin. Adoptioäidin kanssakin voisi ehkä jutella ja selittää tilanne. Voimia sulle äiti![/QUOTE]

Kyllä me ollaan tämäkin stoori jo monta, monta kertaa kuultu….
 
"jep"
[QUOTE="Rita";30827495]Älkää nyt hyvät ihmiset kootko tulisia hiiliä äitiparan ylle. Me emme tiedä syitä adoptioon emmekä emmekä elämäntilanteeseen.
Lähetä kirje ja tapaamisen voit järjestää ehkä joskus myöhemmin. Adoptioäidin kanssakin voisi ehkä jutella ja selittää tilanne. Voimia sulle äiti![/QUOTE]

Kyllä se ne on kertonut aikaisemmin.
 
"vvv"
[QUOTE="aito ammattivalittaja";30827333]Vaikka eroaisin ei mun ja adoptioon antaman lapsen suhde mitenkään muuttuisi. Hänellä on jo vanhemmat en voisi enempää neuvojani tyrkyttää. Eikä ole järkevää kenenkään jäädä toimeentulotuen varaan.[/QUOTE]

Joo, eikä kenenkään ole järkevää hakea toimeentulotukea tai muitakaan tukia, vaikka olisi oikeutettu niihin :headwall:

Tehän ette sitten kai ota lapsilisääkään vastaan, koska tukihan sekin on? Ja eikös niin että se menee tietenkin suoraan miehen tilille?
 
"aito ammattivalittaja"
[QUOTE="vvv";30827802]Joo, eikä kenenkään ole järkevää hakea toimeentulotukea tai muitakaan tukia, vaikka olisi oikeutettu niihin :headwall:

Tehän ette sitten kai ota lapsilisääkään vastaan, koska tukihan sekin on? Ja eikös niin että se menee tietenkin suoraan miehen tilille?[/QUOTE]

Jokainen saa tehdä kuten haluaa, itse en vaan halua jäädä toimeentulotuen varaan. Ja sinulle joka väitit ettei mun kanssani muka ole helppo keskustella niin olet väärässä. Olen kohtelias ja suht hiljainen ihminen live-elämässä enkä hauku ketään en todellakaan ole koskaan haukkunut adoptiovanhempia siksi en ymmärrä adoptioisän käytöstä.
 
Onnea
Aika itsepäinen jästi kyllä olet. Ihmiset antaa vaihtoehtoja vaikka kuinka, mutta keskityt vaan torppaamaan ne yhtään miettimättä, että ehkä asia voisi ainakin teoriassa onnistuakin. Et ota keskusteluun mitää muuta kantaa kuin, että tuo ei ainakaan pidä paikkaansa ja noin ei ainakaan voi tehdä. Sinusta ei saa mitään vastakaikua! Vasrarannan kiiski: pyydät neuvoa, mutta mitään neuvoa, et ota rakentavana, pelkästään torpattavana kritiikkinä. Kyllä ihmiset saa harmaita hiuksia kanssasi tosi elämässäkin, jossei sinusta saa yhtään enempää irti. Hiljainen, näennäisesti kohtelias jästi. Suosittelisin sinulle oikeasti jotain itsepohdiskelua, meditaatiota jne., kun aikaa varmasti on. Elät todella mustavalkoisessa maailmassa ja itsetuntemuksesi on todella huono. Et suostu pohtimaan ja pähkäilemään juuri mitään syvemmin. No jokaisen oma elämä tietenkin, kaikesta huolimatta hyvää/parempaa elämää sinulle tai ainakin sellaista, että olisit itse suht tyytyväinen. Ehkä joillakin ihmisillä on syvällä sisällä niiin pahoja ja kipeitä asioita, että maailmaa ei voi koskaan katsoa sellaisena kuin se on.

P.S. Sille adotioisälle voi myös kahden kesken sanoa, että tuo ei ollut kovin asiallista käytöstä. Mitä tarkoitit? Asiat voi olla väärinkäsitysiä. Kiltti, helppo, mukava ihminen ei ole aina sellainen, joka vaikenee kaikesta. Rehellisten kanssa on helpompi tulla toimeen.
 
aito amattivalittaja
Aika itsepäinen jästi kyllä olet. Ihmiset antaa vaihtoehtoja vaikka kuinka, mutta keskityt vaan torppaamaan ne yhtään miettimättä, että ehkä asia voisi ainakin teoriassa onnistuakin. Et ota keskusteluun mitää muuta kantaa kuin, että tuo ei ainakaan pidä paikkaansa ja noin ei ainakaan voi tehdä. Sinusta ei saa mitään vastakaikua! Vasrarannan kiiski: pyydät neuvoa, mutta mitään neuvoa, et ota rakentavana, pelkästään torpattavana kritiikkinä. Kyllä ihmiset saa harmaita hiuksia kanssasi tosi elämässäkin, jossei sinusta saa yhtään enempää irti. Hiljainen, näennäisesti kohtelias jästi. Suosittelisin sinulle oikeasti jotain itsepohdiskelua, meditaatiota jne., kun aikaa varmasti on. Elät todella mustavalkoisessa maailmassa ja itsetuntemuksesi on todella huono. Et suostu pohtimaan ja pähkäilemään juuri mitään syvemmin. No jokaisen oma elämä tietenkin, kaikesta huolimatta hyvää/parempaa elämää sinulle tai ainakin sellaista, että olisit itse suht tyytyväinen. Ehkä joillakin ihmisillä on syvällä sisällä niiin pahoja ja kipeitä asioita, että maailmaa ei voi koskaan katsoa sellaisena kuin se on.

P.S. Sille adotioisälle voi myös kahden kesken sanoa, että tuo ei ollut kovin asiallista käytöstä. Mitä tarkoitit? Asiat voi olla väärinkäsitysiä. Kiltti, helppo, mukava ihminen ei ole aina sellainen, joka vaikenee kaikesta. Rehellisten kanssa on helpompi tulla toimeen.
Asiat eivät takuulla ole väärinkäsityksiä. Motkotti minulle siitä kun entinen mieheni kuoli ja myin mökkini josta sain vähän rahaa niin hän sanoi missä on pojalle kuuluva perintö? meillä oli entisen mieheni kanssa avioehto ja häneltä jäi vain velkaa ja sen vähän jonka mökistä sain remonttikulen jälkeen käytin nykyiseen perheeseeni. Hän oli jo vuosia ollut adoptiolapsi ettei hänen edes kuulu periä biovanhempiaan.
 
Hmphs
Niin laki sanoo ettei rahaa tarvii antaa, niin toinen on tosi kauhea. Jos yrität ottaa vain rusinat pullasta niin kyllähän se saa muita jo harmittaa. Mikset siis antanut siitä omalle lapselle mitään?

Taitaa olla että ovat kohteliaisuuttaan pyytänyt kun vaikutat inttäjältä.
 
Onnea
No voi voi onpa kauheaa. Ihmisillä on aina jotain sanomista perintöasioista, anna olla, unohda, tollasissa tilanteissa tulee aina sanomista puolin ja toisin (koska kaikki ihmiset on pohjimmiltaan itsekkäitä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän). Olet kyllä todellinen ammattivalittaja ???????????? ja jästi. Ihan huvittavuuteen asti. Huh onneksi et ole minun äitini tai muukaan lähiomaiseni ????. En tiedä oletko edes oikea ihminen vai ihan tarkoituksella täällä provosoimassa ihmisiä (tämä olisi ehkä parempi vaihtoehto kuin täysi umpiluu sitku-, mutku-, eiku-, elämän tehtäväni on valittaa -tyyppi ;)) Kiitos ja kummarrus, keskustelu oli kyllä minun osalta tässä ????.
 
"aito ammattivalittaja"
Niin laki sanoo ettei rahaa tarvii antaa, niin toinen on tosi kauhea. Jos yrität ottaa vain rusinat pullasta niin kyllähän se saa muita jo harmittaa. Mikset siis antanut siitä omalle lapselle mitään?

Taitaa olla että ovat kohteliaisuuttaan pyytänyt kun vaikutat inttäjältä.
En mä halua mitään rusinoita pullasta. Ei mulla ole varaa jaella rahaa ympäriinsä tulottomalla ihmisellä. Ei minun raha-asiani heille kuulu.
 
"aito ammattivalittaja"
No voi voi onpa kauheaa. Ihmisillä on aina jotain sanomista perintöasioista, anna olla, unohda, tollasissa tilanteissa tulee aina sanomista puolin ja toisin (koska kaikki ihmiset on pohjimmiltaan itsekkäitä, jotkut enemmän, jotkut vähemmän). Olet kyllä todellinen ammattivalittaja ???????????? ja jästi. Ihan huvittavuuteen asti. Huh onneksi et ole minun äitini tai muukaan lähiomaiseni ????. En tiedä oletko edes oikea ihminen vai ihan tarkoituksella täällä provosoimassa ihmisiä (tämä olisi ehkä parempi vaihtoehto kuin täysi umpiluu sitku-, mutku-, eiku-, elämän tehtäväni on valittaa -tyyppi ;)) Kiitos ja kummarrus, keskustelu oli kyllä minun osalta tässä ????.
Mikä ihmeen jästi? mä haluan vaan pitää raha-asiat erillään kaikesta. Tiedän että he ovat erittäin varakkaita niin eiköhän he yhden lapsen pysty elättämään.
 
Onnea
Onkohan sulla aspergerin syndrooma?

Aspergerin oireyhtymä :: Terveyskirjasto

Et jotenkin ihan tajua asioita niin kuin muut? Eihän tuossa viestissä sanottu, että olisi rahaa pitänyt antaa, vaan antaa anteeksi, että adoptioisä on puhunut tollaista perintöasiasta ja unohtaa. Ei muistella jästipäisesti menneitä. Vastaat myös jästipäisesti tässä ketjussa viesteihin. En anna yhtään periksi minkään suhteen.
 
Onnea
Onkohan sulla aspergerin syndrooma?

Aspergerin oireyhtymä :: Terveyskirjasto

Et jotenkin ihan tajua asioita niin kuin muut? Eihän tuossa viestissä sanottu, että olisi rahaa pitänyt antaa, vaan antaa anteeksi, että adoptioisä on puhunut tollaista perintöasiasta ja unohtaa. Ei muistella jästipäisesti menneitä. Vastaat myös jästipäisesti tässä ketjussa viesteihin. Et anna yhtään periksi minkään suhteen.
 

Yhteistyössä