"aito ammattivalittaja"
Lapseni adoptioäiti pyysi minua adoptioon antaman lapsen valmistujaisjuhliin. Mitä teen? mieheni ei halua sinne mennä ja nuorempi lapsi ei tiedä velipuolestaan mitään.
En haluaisi vielä sotkea tuon nuoremman lapsen elämää. Isompana olisi sopivampaa kertoa velipuolestaan.Lapsraukka, enkä valitettavasti pysty tuntemaan myötätuntoa sinua kohtaan. Itse kun pystyn tätä asiaa katsomaan pelkästään torjutun osapuolen näkökulmasta.
Mä en tee ongelmaa mut mies ei asiaa hyväksy eikä varmasti vie mua paikalle.Onko tuossa nyt kovin iso ongelma, kunhan et ala siitä tapasi mukaan ongelmaa tekemällä tekemään?
Menet kun on kutsuttu, etenkin jos tuo adoptioon annettu lapsesi sitä itse haluaa. Miehesihän ei tarvitse sinne mennä, kun ei ole sukuakaan. Pojallesi kertomista velipuolesta taas ei mielestäni kannata lykätä kovin pitkään, sillä vanhemmalle se saaattaa enemminkin olla järkytys kun asiaa on salattu niin pitkään. Pienempi lapsi taas voi suhtautua asiaan hyvinkin luontevasti. Sitten ei tarvitse enää asiaa salata, eikä siinä mitään erityistä salaamista olekaan. Asia on niin kuin on, eikä siitä häpellistä tule ellei siitä sellaista itse tee.
En voi kulkea ilman avustajaa julkisillakaan pitkää matkaa.no eikö julkiset kulje, junat ja bussit, ota nuorempi lapsi mukaan ja menette, ja olet ylpeä kaikista lapsistasi ja onnellinen siitä että sinut yleensä on kutsuttu ja lapsi ei ole sinulle katkera.