Auttakaa nyt.Olenko vai en raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa vakkari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Jos sulla menkat olleet, tuskin oot raskaana :/
Monilla saattaa olla ns. "menkat" vaikka onkin raskaana. Joillakin on useammatkin.

Mut eikös testi ole silloin kuitenkin positiivinen, jos ne harvinaiset "valemenkat" tulee :whistle:
Mutta eikös tuossa testi ollutkin positiivinen? Jos kerran ap:lla testissä samanvahvuinen viiva kuin linkitetyssä kuvassa.

Niih, voihan se vuoto olla vaikka kiinnittymisvuotoa..mutta kyllä 6vko kuukautisista pitäisi jo vahva viiva olla..
No, en halua olla ilkimys
:| :|

Miksi kaikkien ovulaatio pitäisi tapahtua 14 vrk edellisten kuukautisten jälkeen? Ei kaikkien kierto ole se maaginen 28.

Voihan raskaus olla vasta ihan alussa, saanut alkunsa alle 2 viikkoa sitten, jolloin viikkoja olisi vasta himpun vaille 4 ja haalea testitulos täysin normaali.

No ei mulla koskaan olut ne viivat yhtä tummia kuin kontrilliviiva. Mutta aina se väri piirtyi heti, kun viivankohta kastui testiä tehdessä, ei myöhemmin.
Ja jos et saa selvyyttä, mene ensi viikolla lääkärille, selviää onko kyseessä raskaus vai joku hoitoa vaativa tulehdus tms. Myös tulehdukset aiheuttavat kipuja ja epäsäännöllisiä vuotoja.

Monilla saattaa olla ns. "menkat" vaikka onkin raskaana. Joillakin on useammatkin.

Mut eikös testi ole silloin kuitenkin positiivinen, jos ne harvinaiset "valemenkat" tulee :whistle:
Mutta eikös tuossa testi ollutkin positiivinen? Jos kerran ap:lla testissä samanvahvuinen viiva kuin linkitetyssä kuvassa.

Niih, voihan se vuoto olla vaikka kiinnittymisvuotoa..mutta kyllä 6vko kuukautisista pitäisi jo vahva viiva olla..
ulla oli tätä edellisen raskauden aikana jäänyt ylimääräisiä testejä ja huvikseni testailin niillä pitkin raskautta. (Juu, hullulla halvat huvit :snotty: ) Ja aika pitkään meni ennenkuin sain todella vahvan punaisen viivan. Ja yklsi kaveri plussasi vasta kun menkat oli todella paljon myöhässä, vaikka hedelmöitysajankohta tiedettiinkin, ja piti paikkaansa. Harvinaistahan tuo on, mutta joskus niin käy.

Alkuperäinen kirjoittaja järki käteen!:
Miksi kaikkien ovulaatio pitäisi tapahtua 14 vrk edellisten kuukautisten jälkeen? Ei kaikkien kierto ole se maaginen 28.

Voihan raskaus olla vasta ihan alussa, saanut alkunsa alle 2 viikkoa sitten, jolloin viikkoja olisi vasta himpun vaille 4 ja haalea testitulos täysin normaali.

Itse ajattelen ,että näin se varmaan on jos tuo testi sattuisi olemaan positiivinen.iime kuukautise alkoivat kolme viikkoa sitten ja olivat siis pidemmat kuin ennen ,mutta todella niukat.kaksi päivää tuli jonkin verran verta ja sitten loput 5 päivää tiputteli jotenkuten ,välillä ei lainkaan.

Hei ap,

mä tein testin raskauteni ihan ensimmäisillä viikoilla ja oli selvä nega.
No, jatkoin elämääni ja kun niitä menkkoja ei vain ilmaantunut, tein uuden testin. Tulokseni oli tooooosi hailakka viiva. Varasin ajan lääkärille tässä vaiheessa ja silloin viikkoja olikin jo n.12!!

Eli siis mun pointti oli, että se raskaushormonin määrä voi vähän vähentyä mitä pidemmälle se raskaus etenee. Mun lääkäri sanoi, että ei tossa vaiheessa olisi välttämättä enää näkynyt ollenkaan testissä!

ulla oli tätä edellisen raskauden aikana jäänyt ylimääräisiä testejä ja huvikseni testailin niillä pitkin raskautta. (Juu, hullulla halvat huvit :snotty: ) Ja aika pitkään meni ennenkuin sain todella vahvan punaisen viivan. Ja yklsi kaveri plussasi vasta kun menkat oli todella paljon myöhässä, vaikka hedelmöitysajankohta tiedettiinkin, ja piti paikkaansa. Harvinaistahan tuo on, mutta joskus niin käy.

Niin, ainakin ne S-markettien testit (oliko joku pregent stick?) näyttää tosi hailua piiitkään, vaikka ne näyttää sitä hailua varhain, muttei juurikaan vahvistu. Kokeiltiin kaverin kanssa kun tota nyt 4v kuopusta odotin rv.20 niin edelleen kesti se viivan tulo KAUAN ja oli aika haalu sittenkin.
On niissä testeissä kyllä eroa, en sitä sano, ja nimenomaan JOS ei tietoa (ei kukaan voi aina tietää) oviksesta, niin voi mennä pitkäänkin ennenkuin testi näyttää ylipäätään mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Hei ap,

mä tein testin raskauteni ihan ensimmäisillä viikoilla ja oli selvä nega.
No, jatkoin elämääni ja kun niitä menkkoja ei vain ilmaantunut, tein uuden testin. Tulokseni oli tooooosi hailakka viiva. Varasin ajan lääkärille tässä vaiheessa ja silloin viikkoja olikin jo n.12!!

Eli siis mun pointti oli, että se raskaushormonin määrä voi vähän vähentyä mitä pidemmälle se raskaus etenee. Mun lääkäri sanoi, että ei tossa vaiheessa olisi välttämättä enää näkynyt ollenkaan testissä!

Eikös se raskaushormooni lisäänny 3 ekaa kuukautta.Noin olen jostain lukenut.
täytyy kai tässä odottaa jonkin aikkaa ja sitten mennä veritestiin tai vielä koittaa ainakin parin päivän päästä aamupissatesti.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<ihme olo kuitenkin kokoajan tuolla alamahassa ja mitkään farkut eivät enää kunnolla mene kiinni.

Kehottaisin hakeutumaan lääkäriin ja kyselemään siellä! Kohdunulkoisessa raskaushormoni lisääntyy hitaammin kuin normaaliraskaudessa - tämä sopisi kuvaan, jos sulla on oikeat menkat olleet 6 vkoa sitten eikä vieläkään kunnon viivaa. Samoin tuo, että sulla on turvotusta - usein väärässä paikassa sijaitseva raskaus kerää nestettä vatsaonteloon, joka näkyy turvotuksena -> yleensä varsin huomattavampana turvotuksena kuin normaaliraskauden alkuturvotus. En halua pelotella, mutta kannattaa kuitenkin tarkastaa asia, koska kouhdunulkoisen kanssa ei ole leikkiminen :(

Alkuperäinen kirjoittaja ku:n kokenut:
Kehottaisin hakeutumaan lääkäriin ja kyselemään siellä! Kohdunulkoisessa raskaushormoni lisääntyy hitaammin kuin normaaliraskaudessa - tämä sopisi kuvaan, jos sulla on oikeat menkat olleet 6 vkoa sitten eikä vieläkään kunnon viivaa. Samoin tuo, että sulla on turvotusta - usein väärässä paikassa sijaitseva raskaus kerää nestettä vatsaonteloon, joka näkyy turvotuksena -> yleensä varsin huomattavampana turvotuksena kuin normaaliraskauden alkuturvotus. En halua pelotella, mutta kannattaa kuitenkin tarkastaa asia, koska kouhdunulkoisen kanssa ei ole leikkiminen :(

Tuokin käväsi mielessä kun tuolta alavatsasta ja oik.puolelta juilii ja viiltelee kummasti.Olen aivan varma että jotain siellä on.Kohdussa tai sitten munanjohtimessa ...tämä alosan olotila ei kyllä nyt ole normaalin oloista .

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ku:n kokenut:

Tuokin käväsi mielessä kun tuolta alavatsasta ja oik.puolelta juilii ja viiltelee kummasti.Olen aivan varma että jotain siellä on.Kohdussa tai sitten munanjohtimessa ...tämä alosan olotila ei kyllä nyt ole normaalin oloista .

Huih ja vielä toispuoleisia kipujakin :( Ehkä tosiaan huomenna menet jonnekin tutkittavaksi, eikö niin!? Toivottavasti homma selviää! :hug:

Ja huom! jos sulla alkaa pistämään kipeästi hartiaan, niin lähdet vaikka keskellä yötä sairaalaan!

Jaksuja ja koita kuitenkin ottaa rauhallisesti :hug: