auttakaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti vaan

Vieras
siis tämä aamu on mennyt päin seiniä.
Ekaksi poika 5,5 v rikkoi yhden mulla olevan yhden ryhmän tavaran vaikka juuri oli sovittu ettei siihen kosketa. sitten vaatteet ei mee päälle vaikka hyvin osaa puhea ja kaiken päälle sanoi "sä et äiti tiedä mistään mitään" ...
Mä suutuin ja pistin pojan jäähylle miettimään...mä vaan en kestä että kelleen sanotaan noin; kaikki me tiedetään jotain ja kuitenkaan kukaan ei tiedä kaikkea! Poika itki "miten tässä näin kävi"
Ja nyt olo on kuin maailman suurimmalla pa....lla. Istun nyt töissä ja kelaan tuota pojan kommenttia. Kaikki kasvaa ja paisuu mielessä.
Unohdanko ko episodin, vai yritänkö jutella sitä vai pyydänkö vaan anteeksi ...ja hankin kunnon lääkityksen????

Ihan asiasta sanoit. Samaa mieltä että lasten on hyvä oppia pienestä pitäen miten muille kuuluu ja SAA puhua. Anteeksi ei tarvitse pyytää etkä tuon perusteella mitään lääkitystä tarvii.

Ehkä voisit selittää lapselle miksi hän joutui jäähylle? Ja kertoa miksi on tärkeää kuunnella äitiä. Muista myös katsoa lasta silmiin ja puhua rauhallisella äänellä, jos kimität ja hypit tasajalkaa lapsi ei ymmärrä tarkoitustasi. Olet varmasti hyvä ja kunnollinen äiti, kaikki meistä menettävät malttinsa joskus ;) Tsemppiä työpäivään!

Poika on yleensä ns. helppo lapsi. Mä vaan suutun mielettömästi tuollaisesta; huudan en lyö tietenkään. Jotenkin pinna tiukalla, siksikin mietin lääkitystä.
Periaatteellinen asia vain tuo pojan käytökseen puuttuminen; en voi katsoa läpi vaikka helpompaa olis ja ajattelen myös jatkoa. No joo; tiedän että poika ei enää edes ajattele asiaa ja mä ryven itsesäälissä...mä en jaksa oikein tänään.
Kiitti kaikille kommentoijille.

Yhteistyössä