Auttakaa mua laihtumaan, kertokaa miten syön väärin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton plösö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton plösö

Vieras
aamupala:
1 ruisleipäviipale, päällä kevytjuustoa 1 viipale (alle 10% rasvaa), kahvi, vettä
päivällä:
kevyt keittolounas tai vihersalaatti jossa vähän kanaa tai tonnikalaa tai kaurapuuroa ja kaloritonta mehukeittoa, vettä
välipala:
appelsiini tai banaaninpuolikas tai omena, kahvia, vettä
päivällinen:
2 perunaa ja neljäsosa lautasesta esim. lihapullia (2-3) tai keittoa tai laatikkoruokaa, 2 viipaletta leipää, kevytjuustoa, kurkkua, tomaattia, vettä
iltapala
2 viipaletta leipää, kevytjuustoa, kurkkua tai tomaattia tai maustamaton rahka ja mehukeitto tai kevytjogurtti, teetä, vettä
Liikun 3-4 kertaa viikossa n. 60 minuuttia ja herkuttelen n. 1 x viikossa esim. suklaapatukalla tai minikarkkipussilla.

Proteiinit ainakin uupuu, samoin hyvät rasvat. Lisää runsaasti rypsiöljyä ruokaan/salaattiin.

Oletko syönyt noin jo vähintään kuukauden? jos olet, etkä ole laihtunut niin sitten kyllä todella ihmettelen. Harrasta myös liikuntaa 2-5 kertaa viikossa.

Kaloreita voit lisätä sen verran mitä esim rahkapurkista ja 3 rkl rypsäriä tulee. Aamuun lisää vielä toinen viipale leipää ja päälle esim kalkkunaleikettä.

Maito ja rasva uupuu.

Minustakin kuulosti oudolta mutta sitä tekee väärin jos poistaa rasvan kokonaan pois ruokavaliosta, hyvää rasvaa ihan leivän päälle, rypsiöljyä salaattiin. Ja pari lasia maitoakin päivässä auttaa painonpudotuksessa.. (en muista mikä sen tarkka tehtävä oli )

Hiilareita katsoisin ettei niitä ole kovin paljon, proteiinia enemmän

Olen syönyt näin noin kuukauden. Mulla on melko vähän aikaa sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta nyt arvot on kunnossa. En silti laihdu. Liikun nuo 3-4 kertaa tehokkaasti, juoksen, spinningiä tai muuta sen tyyppistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen syönyt näin noin kuukauden. Mulla on melko vähän aikaa sitten todettu kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta nyt arvot on kunnossa. En silti laihdu. Liikun nuo 3-4 kertaa tehokkaasti, juoksen, spinningiä tai muuta sen tyyppistä.

Jos se johtuu siitä kilpirauhasesta? kyllä luulis tuolla ruokavaliolla laihtuvan. Itse syön joskus n. saman verran,useimmiten varmaan hieman vähemmän ja painoa on lähtenyt 12kg 8viikossa. Mutta jospa sullakin lähtis tippumaan! :) Väliinhän se voi jumittaa,ja sitten yhtäkkiä lähtee paljonkin,kun vaan jaksaa odottaa.

Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ruokavaliolta, jollei tuohon tosiaan liity enempää herkuttelua/alkoa.

Itsellä kanssa ihan jumissa, syön myös tuohon tyyliin kuin sinäkin, tosin vähän aamupainoitteisemmin, mutta tunnustan, että sorrun useammin herkkuihin. SIksi paino ei tästä varmaan ikänä putoakaan.

no se johtuu kilpirauhasesta että et laihdu!!Mulla tullut kesäkuustä painoa 6kiloa, eikä elintavat oo muuttunut miksikään. Samat ruoat ja liikuntamäärät...silti vaan paino nousee! Mulla siis kesäkuussa todettiin just toi vajaatoiminta.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
no se johtuu kilpirauhasesta että et laihdu!!Mulla tullut kesäkuustä painoa 6kiloa, eikä elintavat oo muuttunut miksikään. Samat ruoat ja liikuntamäärät...silti vaan paino nousee! Mulla siis kesäkuussa todettiin just toi vajaatoiminta.

Lääkitys kai pitäis nyt olla ihan kohdallaan. Mutta oisko tuo sairaus silti vaikuttanut jotenki aineenvaihduntaan tai johonki. Aiemmin pysyin hoikkana. Sairauden vuoksi tuli + 10 kg painoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:
liian vähän kaloreja, proteiineja, hyvää rasvaa ja KASVIKSIA. Elimistösi on säästöliekillä

Se on totta, mä stän vielä vähemmän kuin tuo määrä. En kyllä lihokaan paino aina samassa, haluisin vähän pois.
Nyt olen pakottanut itseni säännöllisesti syömään, vaa´lla en ole uskaltanut käydä mutta ihan kuin olisi laihtunut vai viruneeko vaatteet.

Yhteistyössä