Auttakaa! Miten lasten tilit erotilanteessa?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko mahdollista avata äidin nimiin lapsille tilit, joihin sitten joku ikärajoitus, että rahoja ei saa ulos kuin lapset ja hekin aikaisintaan vuonna jotakin? Eikös silloin rahat ole oikeastaan lasten, eikä äitiä voida syytellä varastamisesta, mutta isä ei saa niitä?

Alkuperäinen kirjoittaja miten vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minä ajattelin että ovat lasten, tai heidän tarpeisiin jos tulee jotain. Esim. esikoisen autokoulu alkaa pian ja ajattelin ottaa sieltä jos tiukkaa tulee.
Just. Eli sinä saat keikata miehen tilit, mutta mies ei.

Eli se raha jolla maksetaan nuoren autokoulu menee siis sen nuoren hyväksi nuoren tarvitsemaan menoon.Mikä tuossa oli taas niin vaikeaa ymmärtää?

Alkuperäinen kirjoittaja olet ääliö ja lukutaidoton:
Minä ajattelin että ovat lasten, tai heidän tarpeisiin jos tulee jotain. Esim. esikoisen autokoulu alkaa pian ja ajattelin ottaa sieltä jos tiukkaa tulee.

Eli se raha jolla maksetaan nuoren autokoulu menee siis sen nuoren hyväksi nuoren tarvitsemaan menoon.Mikä tuossa oli taas niin vaikeaa ymmärtää?

Lasten rahat LASTEN TARPEISIIN jos on tarvis. Penniäkään en niistä itselleni tarvitse. Olen töissä, mutta esim tuollaiset isommat menot on mahdottomia itsellekkin. Niihin ajattelin että voi ottaa, ei muuhun.

kannattaa pitää nyt ne rahat sielä koskemattomina ja kysyä sieltä lastenvalvojalta apua tähän ongelmaan. Toinen mihin voisit soittaa on oikeusaputoimisto, he varmasti tietävät kuinka tuo menee tasan oikein lain mukaan.

Äidin nimiin on mahdollista avata lapsille tilit (käyttöoikeus lapsella) ja tämä onkin ainoa mahdollinen tapa säästyä siltä että toinen huoltaja pääsisi rahoihin käsiksi. Lasten tileihin voidaan myös laittaa käyttöoikeus vanhemmille siten, että tiliä saa käyttää vain vanhemmat yhdessä, joka käytännössä tarkoittaa sitä, että konttorilla pitää käydä kummankin allekirjoittamassa nosto-lappu jos rahat haluaa ulos. Tiliin voi myös laittaa ehdon, että rahoja voi käyttää lapsi itse sitten kun lapsi on täyttänyt esim. 18v. Yksi vaihtoehto, ja ehkä järkevin sellainen, on se, että laitat rahat esim. sijoitusvakuutukseen omalle nimelle ja edunsaajaksi lapsen haluttuna ajankohtana. Tässä tapauksessa rahat menevät oikealle edunsaajalle kuolintapauksessakin ja hyvällä mäihällä tuottaisikin jotain :)

Alkuperäinen kirjoittaja olet ääliö ja lukutaidoton:

Lasten rahat LASTEN TARPEISIIN jos on tarvis. Penniäkään en niistä itselleni tarvitse. Olen töissä, mutta esim tuollaiset isommat menot on mahdottomia itsellekkin. Niihin ajattelin että voi ottaa, ei muuhun.

En siis sinua tarkoittanut tuolla ääliöllä vaan sitä joka alkoi natisemaan että sinä kuppaat sen tilin.
Tottakai sinä voit ottaa sieltä lasten isompiin menoihin kuten juuri esimerkiksi ajokorttia varten.Sitä kuitenkin tarvitaan koko elämän ajan.
Ja neuvoisin sinua siirtämään ne rahat uusille tileille jotka ovat sinuin nimissäsi tai käy kuten lapselleni että isä tyhjensi tilin tyhjäksi,kaikki rahat meni joita oli säästetty mm. opiskelua varten.

eroaako se mies lapsistakin kun puolet lastenkin omaisuudesta vaatii. mä siirtäsin rahat tilille jolla vain lapsilla on käyttöoikeus vaikka vasta 18 vuotiaina.
enpä oo noin lapselliseen mieheen törmänny. hyvä että pääset eroon.

Yhteistyössä