Auttakaa, mitä teen itseni ja lapseni kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos lapsi menee nukkumaan klo 20 ja herää klo 7 niin tuohan kuulostaa enemmän kuin normaalilta. Miksi olet väsynyt? Jos menet nukkumaan klo 22 ja heräät klo 7, niin ei terve ihminen ole väsynyt päivällä. Selvitä väsymyksesi syy ja luo itsellesi myös selkeä rytmi heräämiselle ja koko päivälle. Ulkoiletko ja saatko tarpeeksi omaa aikaa iltaisin? Joku on pielessä, jos noin hyväunisen lapsen kanssa olet kuitenkin väsynyt. Ja lapsi ei piruile vaan keksii jotain puuhaa.

Minulla on myös samaa ongelmaa, en jaksaisi nousta aamuisin ylös ja lapsi menee kaapille. Nyt olen mennyt hieman aikaisemmin nukkumaan ja kuulen kun lapsi romppaa ja menen antamaan hänelle aamupalaa ja juttelemaan hänelle.

Ei lapsi aina tottele, mutta sen ikäisen kanssa täytyy olla ovela ja hämätä, jolloin lapsi ei huomaa tottelevansa. (tämän opetti minulle 14 vuotias siskontyttö. )

Minä olen kuulemma masentunut. Kävin lääkärissä ja täytin testilappusen, jota täyttäessäni huomasin, että taidan olla masentunut, koska osaan kysymyksistä en olisi halunnut kertoa totuutta. :ashamed:

Nyt on varattu aika psykiatriselle sairaanhoitajalle. olen muutenkin kunnostautunut ja haluan parantua. Olen alkanut lukemaan lapselle ja leivoin pipareitakin niiden kanssa.

Suosittelen hoitoon hakeutumista.

kolme vuotiason niin pieni, että jos yksin herää, niin varmaan kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. ja musta on suorastaan vastuutonta edes päästää sattumaan tilannetta, että ton ikäinen pääsee yksin heräämään. ei ton ikäinen yksin osa siivota, apuna kyllä kovasti osaa olla.

äää:lle taidat olla aika epäempaattinen!!!

muille: minä voin kertoa omasta kokemuksestani senverran että joskus minunkin 3v herää niin ettei herätä mua ja käy kaivelee kaappei ->yleensä jauhot yms löytyy silloin pitkin keittiötä(meillä ei pääse käsiksi mihinkään millä voisi itseään satuttaa) hän herää 6.30-8.00 aamuisin ni en todellakaan ala laittaa kelloo soimaan 6.30 joka aamu. yleensä hän kyllä herättää heti.

hän saa huomiota ja rakkautta ja käydään ulkona ja pidän niistä säännöistä kiinni mitkä on kielletty aina(sääntöjä on lapsen oman turvallisuuden vuoksi ja sen takia että hän ei satuta muita ja siksi että oppii että oppii ottaa hiuomioon muutkin)!! ja jos ei uskota niin jäähypenkki kutsuu! sen jälkeen vielä jutellaan asiasta

ja silti minun lapseni menee pää kolmantena jalkana, ku vessassa käväsee niin on jo ehtinyt tehdä vaikka mitä. toiset lapset on vaan niin rämäpäisiä ja toiset taas rauhallisempia. joten turha ap:ta on syyllistää nyt.

oon kanssa sitä mieltä että sinulta pitää tuo hemoglopiini mittaa ja kilpirauhas arvot. minä sain yhdessä vaiheessa aiemmin diagnoosiksi pitkäaikaisen stressin aiheuttama uupumus-olinkin melkein kuoleman väsynyt,vilperin kanssa 24/7/4 pari vuotta putkeen ilman että oli itselle aikaa aiheutti sen. mä vaan pakotin itseni tekee välttämättömimmät asiat ja pitää kii niistä säännöistä.

minulle helpotti se että aloin saada omaa aikaa ja tajusin että lapset on erilaisia enkä ole ainoa kellä on vili vilperi taloudessa(syyllistin kauheesti itseäni,vaikka kuin parhaani tein ja yritin). toivottavasti sulla on ystävä joka ymmärtää! joku joka tukisi henkisesti ja olisi apuna lapsen hoidossakin =)

käykää perhekahvilassa ja perhekerhoissa niin saa vilperi tekemistä jota sinun ei tarvitse noina hetkinä järjestää. =).

ja käy siellä lääkärissä.

ja niin jos nukutte samassa huoneessa pistä oveen haka niin että vain sinä yllät sen avaa!(ja sit jotain kivoi lelui ym huoneeseen) herättää varmasti sut ku aika käy tylsäksi . voimia!

Yhteistyössä