Auttakaa laihtumaan!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeasti ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeasti ylipainoinen

Vieras
Ikää 36, mitat 160cm/89kg, eikä paljoa naurata :( Antakaa mulle joku oikeasti hyvä keino tiputtaa nämä kilot! Ennen raskautta paino oli 70kg:n kieppeillä, mutta raskauden aikana nousi, enkä ole saanut pois. Ihan syömällä nousi, en syytä muuta kuin itseäni ja syömällä ja liikkumattomuudella ollaan näissä kiloissa edelleen :( Jos pääsisin edes tuohon 70kg paikkeille, olisin tyytyväinen. Olen patalaiska, mutta kotoa löytyy kuntosali, että varmaan sitä pitäis alkaa nyt käyttää. Miten kannattaa liikkua/syödä, montako kaloria ja monta kertaa viikossa liikuntaa? Auttakaa te, jotka olette urakassa onnistuneet. Toinen lapsi olisi toiveissa, mutta en halua näin ylipainoisena raskaaksi tulla.

Tutustu vaikka sivustoon kiloklubi.fi
Sinne saat merkattua syömiset ja liikkumiset ja löydät vertaistukea. Itse käytän ja tykkään todella. Siellä saa ruokavinkkejä ja treeniohjeita.

Jos syomalla tullut niin sitten vahennat syomisiasi. Ensinnakin kaikki kakut, makeiset, sipsit, jaatelot ym pois. Sitten katsot mita syot, paljon vihanneksia/hedelmia/marjoja. Kaikki vaaleat leivat vaihdat taysjyviin tai tummiin, kuten pasta/riisi.

Paljon vetta ja sitte liikuntaa.

Laihdutus on perin yksinkertaista, syöt vähemmän mitä kulutat.

Loppu on itsestäsi kiinni.

Joo kuule ihan turha näitä nollaneuvoja on tänne laittaa. Olen aikaisemmin laihduttanut 30kg, että tiedän kyllä miten se tapahtuu, mutta nyt vaan pitäis saada se sopiva keino löydettyä. Aikaisemmin laihdutin painonvartijoiden pisteillä, mutta eipä ole enää ohjeita ja firma on konkassa, että se siitä tällä kertaa...

Ja jos oikeasti olisit personal trainer, niin olisit ihan eri tavalla vastannut.

[QUOTE="vieras";25918102]Jos syomalla tullut niin sitten vahennat syomisiasi. Ensinnakin kaikki kakut, makeiset, sipsit, jaatelot ym pois. Sitten katsot mita syot, paljon vihanneksia/hedelmia/marjoja. Kaikki vaaleat leivat vaihdat taysjyviin tai tummiin, kuten pasta/riisi.

Paljon vetta ja sitte liikuntaa.[/QUOTE]

Juup, nuo perusasiat on tiedossa, mulla vaan on niin, etten oikein tiedä niitä määriä, kuinka paljon syön. Eli kun alan laihduttaa, niin tuppaan syömään liian vähän, jolloin liikkuminen on todella työlästä ja laihdutus lopahtaa aika nopeasti... Tuota kiloklubia voisi kokeilla!

[QUOTE="aloittaja";25918098]Saanko udella, oletko itse laihduttamassa nyt ja paljonko on mitat ja paljonko on lähtenyt?[/QUOTE]

Mun mitat on nykyään 176 cm ja 94kg.

Kun aloitin painoa oli 124kg :ashamed:

Vuodessa tiputin tähän, sit pidin vuoden totuttelua ja nyt olis tämän vuoden tavoitteena päästä tohon 65-75 kiloon.

muoks. mua on auttanut kunnollinen keittiövaaka sekä desin mitat. Pysyn tarkkaan kärryillä kuinka paljon syön.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: chef
[QUOTE="aloittaja";25918112]Joo kuule ihan turha näitä nollaneuvoja on tänne laittaa. Olen aikaisemmin laihduttanut 30kg, että tiedän kyllä miten se tapahtuu, mutta nyt vaan pitäis saada se sopiva keino löydettyä. Aikaisemmin laihdutin painonvartijoiden pisteillä, mutta eipä ole enää ohjeita ja firma on konkassa, että se siitä tällä kertaa...

Ja jos oikeasti olisit personal trainer, niin olisit ihan eri tavalla vastannut.[/QUOTE]

Se halu laihtua pitää lähtä sinun omasta alotteestasi, sinun pitää haluta sitä, vaikka se olisi kuin tuskallista.

Sen näköjään tiedätkin, jos olet 30 kg tiputtanut painoa aikaisemmin. Kyllä sinä onnistut tässä ihan omin avuinkin.

Tsemppiä!

t. Ihan oikea PT

Se halu laihtua pitää lähtä sinun omasta alotteestasi, sinun pitää haluta sitä, vaikka se olisi kuin tuskallista.

Sen näköjään tiedätkin, jos olet 30 kg tiputtanut painoa aikaisemmin. Kyllä sinä onnistut tässä ihan omin avuinkin.

Tsemppiä!

t. Ihan oikea PT

Tuo on kyllä ihan totta, ärsyttää itseänikin, kun ei tunnu löytyvän minkäänlaista itsekuria :( Ikä vaan tekee nyt sen, että kilot ei edes alussa tipu niin nopeasti, tai sitten syön ihan väärässä suhteessä protskuja/hiilareita/rasvoja. Karppaustakin joskus kokeilin, mutta siinä paino ei kyllä lähtenyt parin alkuviikon jälkeen mihinkään ja alkoi ällöttää kananmuna-aamiaiset... :)

Ja tuo kuulosti jo PT:n vastaukselta, kiitos siitä :)

Mun mitat on nykyään 176 cm ja 94kg.

Kun aloitin painoa oli 124kg :ashamed:

Vuodessa tiputin tähän, sit pidin vuoden totuttelua ja nyt olis tämän vuoden tavoitteena päästä tohon 65-75 kiloon.

muoks. mua on auttanut kunnollinen keittiövaaka sekä desin mitat. Pysyn tarkkaan kärryillä kuinka paljon syön.

Siis ihan mahtavasti olet saanut pudotettua, onnea! Itsekin kyllä tähtään ainakin siihen -20kg ja kaikki sen alle on plussaa, mutta tuossa 70kg:ssa olen ollut aikaisemminkin tyytyväinen itseeni.

[QUOTE="aloittaja";25918202]Siis ihan mahtavasti olet saanut pudotettua, onnea! Itsekin kyllä tähtään ainakin siihen -20kg ja kaikki sen alle on plussaa, mutta tuossa 70kg:ssa olen ollut aikaisemminkin tyytyväinen itseeni.[/QUOTE]

Joo, hyvinhän se tippui sit kun sain pääni siihen asentoon =)

Mutta kova on urakka, siihen on vaan asennoiduttava, että kestää sitä kieltäytymistä sen tietyn hetken. Kiloklubi on siitä hyvä, että siellä oppii seuraamaan sitä ravinnon koostumusta, eikä herkuttelu ole maailman loppu =)

• Tykkää
Itse olen pudottanut yli 20 kiloa painoa kaloreita laskemalla. Olen tässä projektin aikana huomannut, että parhaiten omalla kohdalla laihdutus onnistuu siten, että koostan ruokavalioni ruoka-aineista joista pidän. Syön varsin proteeiinpitoisesti. Omiin ykkösiini kuuluu eridanous kreikkalainen jogurtti, 2% raejuusto, pakasteseiti ja kasvikset :) Lenkkeilen 4 kertaa viikossa ja teen kotona lihassarjoja. Kannattaa aloittaa aluksi hitaasti ruuantarkkailun sekä liikunnan suhteen, ettei tule kyllästymistä. Tsemppii!

Mun lähtömitat viiime kesänä oli 163,5 cm/85 kg. Paino tänäaamuna 65,1 kg.

Mitään en ole punninut, mitannut, laskenut tms. vaan olen vain silmämääräisesti pienentänyt annoskokoa, korvannut osan normisapuskasta kasviksilla ja lopettanut napostelun.

Herkut on ihan minimissä (juhlissa ja silloin tällöin muutenvaan, viimeksi 3 viikkoa sitten juhlissa 2 siivua kakkua) ja olen opetellut erottamaan nälän ja mieliteon.

Näillä ne kilot on kaikonneet.

• Tykkää
Reactions: moekoe
Jos salille lähdet, niin ota jokin kaveri mukaan piiskamaan. Yksin antaa liian helposti periksi, toisen pitää olla karjumassa vieressä, että teet pää märkänä sarjat ja liikkeet oksennusta pidätellen loppuun asti. Että annat tälle asialle 100%.

Harrastat monipuolista liikuntaa, niin että pulssi nousee ja hiki lentää. Muistat venytellä. Mietit lihomisen syytä. Oliko se lohtusyömistä vai mitä? Jätät kaiken paskan sinne kaupan hyllylle, ostat tilalle paljon vihreetä tavaraa ja laadukasta lihaa. Juo paljon vettä. Liikkua voit periaattessa jokapäivä.

Uskon että saat laidutettua tuon parikymmentä kiloa loppukesäksi, kunhan otat vaan itseäsi niskasta kiinni ja alat hommiin.

Omistatko hyppynarun?

Ei vie paljoa tilaa ja on erittäin hyvä ja halpa apuväline painonpudotukseen.

Aloita vaikka siitä.

Oma kuntosali on, jossa pelit ja vehkeet, kaverinkin sinne saan tarvittaessa ja varmasti aluksi pakko pyytääkin. Jumppapalloa ei ole, mutta mielessä on ollut hankinta, joskus sellaisenkin olen omistanut mutta siitä alkoi tulla jalkarahin korvike niin annoin pois...

Itsestä se kyllä on kiinni, täys lohtusyöjä olen, mutta toisaalta syön myös iloon. Tosi hyvä kombinaatio, mässään sekä iloon että suruun, eli käytännössä kaiken aikaa :( Mutta nyt se on loppu! Kiitos ihanille vastauksista, tsekkaan kiloklubin reseptit ja herkkuja en tähän taloon enää osta! :)

Mua auttaa se, että teen asioista julkisia. Palstalla oon nyt tossa kiertoketjussa laihduttamassa mutta että se on myös muuten julkista. Ei tule mässättyä, jos julistaa jossain facessa, että nyt lähden 10 km lenkille ja tulen sitten kotiin syömään salaatin. Vaikeampi salailla mitään sillai. :P

• Tykkää

Yhteistyössä