Auttakaa elastusmaksuista/lastenvalvojalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
elikkä lapset asuvat minun luona.kaksi lasta.
teimme exän kanssa keskenämme kirjallisen sopimuksen että mies maksaa minulle yhteensä 260e/kk elatusmaksuja.
Nyt mieheni ei ole tässä kuussa maksanut kuin vain 150e koska vetoo tammikuussa saamaani lapsilisään.Hänen olisi kuulemma pitäny saada siitä puolet.Meillä menee lapsilisät/meni ihan perus menoihin ruokaan,laskuihin ja niihin myös käytin sen.(tietenkin ostamme sitten lapsille myös vaatteita jne..)
asuimme siis vielä tuon tammikuun yhdessä.helmikuussa muutimme erillemme.
Nyt meillä on lastenvalvojalle aika ensiviikolla ja exäni aikoo tulla sielläkin tivaamaan ettei maksa sitä puuttuvaa 110e minulle koska ei saanut lapsilisästä puolia.Mitä mieltä olette?laittaako lastenvalvoja exäni maksamaan puuttuvan osuuden vielä minulle?
Minusta tuo on vain väärin että ex ei maksa koska kaikki tuet sun muut on laskettu sen mukaan että saan sen 260e/kk elatusmaksuja.tuo 110e on iso raha 2lapsen yh:lle:(

ja vielä tuohon että eikö minulla ole kuitenkin oikeus viedä ulosottoon se puuttuva 110e jos ex ei ole maksanut vieläkään kun on kulunut 10päivää sovitusta maksupäivästä?

mielestäni hänen kyllä pitää maksaa joka kuussa tuo 260e ja tuntuu et näin myös lastenvalvoja sanoo ja vaatii, ei exä voi vaatia lapsilisiä koska ne kuuluu lapsille ja heidän elatukseen. näin mun mielestä mut kannattaa kyllä soittaa hetimiten lastenvalvojalle ja kysyä neuvoa :wave:

mistä päivästä lähtien kirjallinen sopimus on voimassa. ?

ps. juuri tämän kaltaisten asioiden takia ei koskaa kannata luottaa miehen sanaan ja olla menemättä lastenvalvojalle jo heti kun eroa tehdään, jo siis ennen kuin on muutettu erilleen.

jos sopimus on päivätty alkamaan 1.2.2008, niin kuuluu sinun saada se 260e tästä kuusta.

kannattaa tehdä uusi soppari siellä lastenvalvojalla, niin sitten se ainaskin on vahvistettu.
vaikka myös teidän kahden kesken tekemä kirjallinen sopimus on myös lainvoimainen. silti lastenvalvojan puumerkki kaikkiin sopimuksiin.

kyllä olemme tekemässäkin kunnon uuden sopimuksen,mietittyttää että miten tämän helmikuun maksun kanssa vaan käy koska sitä 110e hän ei tosissaan suostu maksamaan millään.

Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
se on voimassa heti helmikuusta lähtien.siis meidän keskenämme tekemä kirjallinen sopimus

mun tietääkseni sopimuksen on oltava lastenvalvojan vahvistama et pystysit saamaan sen puuttuvan rahan.. eli ku meette lastenvalvojalle niin tehkää siellä kunnon sopimus

myös kahden kesken tekemä soppari on lainvoimainen, mutta kyllä se lastenvalvojan vahvistama on silti parempi....

ihan senkin takia jos mies on jo nyt noin hankala, niin kohta varmaan väittää ettei ole kirjoittanut mitään sopimuksia, vaan hänen allekirjoitus on väärennetty tai jotain muuta ...

jos se on helmikuulta voimassa niin eihän hänen periaatteessa olisi tammikuulta tarvinnut maksaa penniäkään? jos siis ymmärsin oikein, isällä ei ole oikeutta lapsilisiin sillä ne on lapsia varten, vaikka saisitkin täyden elatustuen mieheltä..

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
elatustukitoimistoon voit viedä saamatta jääneet sitten kun sinulla on lastenvalvojan tekemä sopimus, he eivät huomioi itse tehtyjä sopimuksia

tehtiin kirjallinen sopimus ilman lastenvalvojaa. yhtäkkiä mies jättikin maksamatta elarit, joten vein vain sen elarisopimuksen sinne sossuun ja ne kyllä huomioi sen ja laittoivat maksamatta jätetyt elarit perintään. eli yhtä "hyvä" se itekin tehty kai on, mutta kyllä minäkin suosittelen että se vahvistetaan siellä lastenvalvojalla.

minulla olis sellainen mielikuva että lastenvalvoja kun soitin sinne sanoi että myös keskenämme tehdyn sopimuksen voi viedä ulosottoon jos ei ole maksanut ja maksua ei kuulu vielä 10päivää sen jälkeen kun sen olisi pitänyt olla tilillä.mutta en mene varmaksi sanomaan

Alkuperäinen kirjoittaja giggelis-goggelis:
jos se on helmikuulta voimassa niin eihän hänen periaatteessa olisi tammikuulta tarvinnut maksaa penniäkään? jos siis ymmärsin oikein, isällä ei ole oikeutta lapsilisiin sillä ne on lapsia varten, vaikka saisitkin täyden elatustuen mieheltä..

siis nyt meinaan että tammikuussa asuimme vielä yhdessä silloin sain lapsilisän josta hän olisi halunnut puolet.(käytin lapsilisän meidän laskuihin ja ruokaan myös miehen koska asuimme samankaton alla vielä sen kuukauden)
helmikuussa muutimme erilleen ja tästä helmikuun elatusmaksusta joka on eka maksu puuttuu se 110e.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja giggelis-goggelis:

siis nyt meinaan että tammikuussa asuimme vielä yhdessä silloin sain lapsilisän josta hän olisi halunnut puolet.(käytin lapsilisän meidän laskuihin ja ruokaan myös miehen koska asuimme samankaton alla vielä sen kuukauden)
helmikuussa muutimme erilleen ja tästä helmikuun elatusmaksusta joka on eka maksu puuttuu se 110e.

ahaa.. okei, no totta kai hänen se kuuluu maksaa, sillä vaikka kuinka asutte yhdessä niin ei hänellä ole oikeus kajota lapsilisiin (periaatteessa) ne on lapsiin tarkoitettua rahaa, ei isälle puolia jne. ei se pitkälle pötki lastenvalvojalla sillä sepittelyllä että olis kuulunut saada puolet lapsilisistä..