Auttaako mies kotihommissa vaikka itse käy töissä ja sinä olet kotiäitinä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Miten olette ratkoneet tämän asian, varsinkin ne joiden mies tekee pitkää päivää töissä? Autteleeko vapaa päivinä siivouksessa, ruuan laitossa ja lasten vahtimisessa?
 
Vapaapäivinä tekee kotitöitä myös. Ihan mielellään viettää aikaa lapsen kanssa, en todellakaan koe "lapsen vahtimiseksi" sitä jos isänsä kanssa on :O
Miehen työpäivinä minä vastaan kodista.
 
Vapaapäivinä tekee kotitöitä myös. Ihan mielellään viettää aikaa lapsen kanssa, en todellakaan koe "lapsen vahtimiseksi" sitä jos isänsä kanssa on :O
Miehen työpäivinä minä vastaan kodista.
 
Meillä ei kukaan auta minua siivouksessa. Tämä on meidän yhteinen koti joten jokainen osallistuu kotitöihin. Myös mies vaikka tekeekin pitkiä päiviä. Ei tietenkään tarvii yöllä alkaa tekemään kun töistä kotiutuu mutta sitten viikonloppuisin ja lomilla tekee kotitöitä ihan siinä missä minäkin. Ruuat mies tekeekin viikonloppuisin ja lomilla > eli aina kun vaan on siihen aikaan kotona =) Ja lapsia hoitaa tietenkin.

Outo kysymys :whistle:
 
Tottakai auttaa. Lapsethan ovat hänenkin, ei hän ole mikään satunnainen lapsenvahti. Kotityöt hoitelen pääosin minä ja samoin ruoan. Mieluummin imuroin rauhassa kun mies on tullut töistä ja samaan aikaan hän saa viettää aikaa lastensa kanssa, eikä joudu vahtimaan heitä.
 
Mies tekee yhtä usein ruuan viikolla ku miä. Siivoilee automaattisesti myös työpäivän jälkeen
Joka päivä töiden jälkeen pitää ruuan jälkeen leikkihetken pojan kaa kahelleen. Sitten on yhtälailla pojan kanssa kuin minäkin loppuillan
Ei oo tarvinnu ratkoa mitään, kun mies tekee automaattisesti noita asioita
 
Mies auttoi hieman. Vei roskat joka aamu, siivosi omat jälkensä (se auttaa jo paljon, kun mies osaa siivota omat astiansa tiskikoneeseen ja omat pyykkinsä pyykkikoriin), vapaapäivänään imuroi ja/tai moppasi lattiat kunhan vein itseni ja lapset alta pois :D

Mies teki yhteen aikaan töitä 12-16 h/vrk, vapaapäiviä oli ehkä 2 kappaletta kuussa, joskus ei niitäkään.
 
Auttoi kyllä, minä tosin PYRIN tekemään kaikki mahdollisimman pitkälle, koska minusta se oli mun työtä. Nyt kun mies on koti-isänä ja minä töissä, ei mun ole paljon tarvinnut kodinhoitoon osallistua, mitä nyt viikonloppuisin isompi siivous yhdessä tehty ja joskus pyykkiä joutessani pyörittelen. Mies huoltaa myös ruokapolitiikan tällä hetkellä hyvin pitkälti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mies auttoi hieman. Vei roskat joka aamu, siivosi omat jälkensä (se auttaa jo paljon, kun mies osaa siivota omat astiansa tiskikoneeseen ja omat pyykkinsä pyykkikoriin), vapaapäivänään imuroi ja/tai moppasi lattiat kunhan vein itseni ja lapset alta pois :D

Mies teki yhteen aikaan töitä 12-16 h/vrk, vapaapäiviä oli ehkä 2 kappaletta kuussa, joskus ei niitäkään.

Meillä on hienot miehet, meillä tuo ukkonen lajittelee jopa tummat ja vaaleet pyykit ihan ilman pyytämistä :D
 
Silloin kun olin kotona ja tilanne oli tuo,niin mies teki viikonloppuisin yleensä ruuat ja viikolla sen minkä jaksoi/kerkesi.Sama tilanne meillä oikeastaan on vieläkin,mutta mies tekee niin paljon pidempää päivää ja mun työpäivä on hyvää vauhtia menossa kun hän pääsee aloittamaan omansa,että ehdinhän minä ihan eritavalla arkena kaikkea tekemäänkin.
 
Ei auta vaan tekee oman osansa. Kotitöistä harvemmin keskustellaan mutta jotenkin ne hommat on vaan jakautuneet niin että en muista milloin esim. olisin pessyt biojäteastian, mies taas harvemmin lajittelee puhtaita pyykkejä kaappeihin. Parhaillaan tuossa leipoo taaperon kanssa sämpylöitä ja juttelee vieressä syöttötuolissa istuvalle vauvalle kun minä tässä luuhaan koneella.
 
No, mies teki pääsääntösesti ruoan, käytti koiraa useasti, lämmitti talon, teki pääsääntösesti pihatyöt, osallistu siivoukseen, osallistu lasten hoitoon yms. Joten kyllä osallistu, nyt olen töissä ja samalla tavalla mennään. Pyykit on pääsääntösesti mun hommaa, laittaa kyllä koneeseen ja joskus tyhjentääkin mut jälki on sit mitä on joten mielummin teen sen ite :D
 
Ei se ole mikään pikkuapulainen, vaan täysivaltainen perheenjäsen.

Arkisin se tekee 8 tuntia päivästä töitä + matkat, mä hoidan sen ajan kotia ja lapsia.
Lopun aikaa me hoidetaan lapsia ja kotia yhdessä.

Viikonloppuisin sama homma toisin päin, mä teen töitä, mies hoitaa sen aikaa tämän sirkuksen. Ja kun mä tulen töistä, hoidetaan yhdessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei se ole mikään pikkuapulainen, vaan täysivaltainen perheenjäsen.

Arkisin se tekee 8 tuntia päivästä töitä + matkat, mä hoidan sen ajan kotia ja lapsia.
Lopun aikaa me hoidetaan lapsia ja kotia yhdessä.


Näin juuri :)
 
Ei auta minua meilläkään. vaan osallistuu tottakai kotitöihin. En ala ilmaiseksi orjaksi kenellekään. minullakin on tutkinto vaikka panostankin enemmän lapsiin ja minäkin voisin olla tienaamassa jos mies mahdollistaisi sen tekemällä paljon duunia kotona ja hoitamalla lasten asioita.
 

Yhteistyössä