Autsh sattuu, seurustelusuhde loppui

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Minea-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-Minea-

Vieras
Seurustelin n. 4 kk ja mielestäni meillä oli kaikki hyvin. Hän jopa pohti yhteisen talon rakentamista. Asiat meni tavallaan vähän liiankin nopeasti eteenpäin. Mutta hyvältä tuntui, tosi hyvältä.

Suhde päättyi nyt vajaa viikko sitten. Vähän ennen sitä minulla oli olo ettei kaikki ole ihan kohdallaan, vaan en sitten siitä välittänyt, kun hän toimi kuitenkin kuin ennenkin.

Viikko sitten lähdimme lomamatkalle täällä Suomessa. Olimme siitä sopineet jo kesän alussa. Hän oli jotenkin nihkeän oloinen ja tavallaan vähän töykeäkin ajoittain. Siitä rupesin itsekin ajattelemaan ettei tästä taida mitään tullakaan, alkoi harmittamaan tosi paljon, enkä enää välittänyt oikein suhteesta. Tuumasin kun ei tästä kuitenkaan mitään tule, niin katsompa kännyyn, kun kerran niin omituisesti käyttäytyy ties mitä löytyy. Aavistelin pahaa. Hämmästyin tosi paljon, hän oli siinä matkan aikana viestitellyt toiselle naiselle ja kertoi olevansa yksin reissussa ja kertoi haluavansa seuraa. Ja minä olin siinä vieressä. Se selitti kummasti hänen poissaoloisen olonsa ja töykeytensä. Niinhän se rupeaa se joka siinä vieressä on ärsyttämään kun on uutta viritelmää olemassa. Eivät olleet vielä kuitenkaan tavanneet vaan ekat treffit on tällä viikolla. Että sellanen tapaus!!!

Minuuun sattui tosi lujasti, kuoraisi syvältä ja vieläkin niin tekee. Olin kuitenkin vielä korviani myöten ihastunut (rakastunut?). Asia tuli puheeksi kun aloin kyselemään hänen outoa käytöstään. Sanoi ajatelleensa ottaa puheeksi matkan loppupuolella eroamisen, vaan minä tavallaan aloitin siitä puhumisen jo aikaisemmin. Se oli järkyttävä ilta. Yön yli nukuttuani aamulla ajttelin kuitenkin, että jos sittenkin tekisimme matkan suunnitelmien mukaan, viakka illalla ajttelin että käännytään takaisin. En ollut kertonut kännyyn katsomistani.

No matka jatkui. Ja hän viestitteli joka päivä uudelle netti heilalleen. Minua aina vihlaisi. Matka meni kuitenkin yllättävän mukavasti aina ajoittain ja välillä minulle tuli takapakkia ja voin pahoin. Se tuli myös suusta ulos. Ja sitten taas rauhoituin tai oikeammin pakotin itseni rauhoittumaan. Hän kun oli aikaisemmin sanonut, että ajatteli katsoa tässä lomamatkan aikana miten tämä meidän suhde menee. Siis olin suurennuslasin alla miten käyttäydyn ja toinen jo valmiksi katsottuna. Minulla oli ristiriitainen olo tavallaan olisin halunnut jatkaa ja toisaalta oli hyvin vihoissani siitä että viestitteli koko ajan. Hän siis ei tiennyt että tiesin hänen yhteytensä toiseen. Tämä uusi kokelaskaan ei tiennyt minusta mitään.

Että tällainen vuodatus. Saitteko mitään selvää? Miten itse reagoisitte vastaavanlaisessa tilanteessa? Onko kokemuksia?

Nyt minua konkreettisesti sattuu sisältä tuosta rinnan kohdalta. Koetan olla ajttelematta häntä. Mitään yhteyttä emme ole nyt pitäneet, ei mitään. Hän tietenkin jatkaa viestittelyään uuden ehdokkaan kanssa, hyvänyön viesteineen päivineen. Ja minä olen yksin. Taidan olla surkea, tässä näin itsekseni ruikutan kurjaa oloa.

Kommentteja?

Tiedän niin hyvin tuon fyysisen tunteen henkisesta pahoinvoinnista. Olen hyvin pahoillani puolestasi. Suosittelen kuuntelemaan pelkästään järkeä vaikka tunteen olisivat aivan muuta. Onni tulee vielä kohdallesi. Elämään vain kuuluu näitä lupaukset pettäviä kusipäitäkin. Mutta vakaasti uskon että se ei ole kaikki mitä kaikissa miehissä on. Onnea vaan tälle uudelle heilalle.

Välillä itkettää, niin että rintaan satuu. Välillä vihaan, niin että rintaan satuu. Ja välillä on niin ikävä, että voisin ottaa vaikka takaisin.

Sellaista tunteiden vuoristorataa... Mikä helkutti tässä helpottaisi?

Ja sitten on vielä lisäksi häpeä siitä että katsoin hänen kännyynsä....

Niin, jos otit sen naisen puhelinnumeron ylös, niin voithan soittaa tai tekstata hänelle ja kertoa, että mies etsii koko ajan uusia ihastuksia, joten onnea vaan suhteellenne, mutta sinä vain varoitit, ettei kannata sinisilmäisesti syöksyä suhteeseen, ettei pala siivet kuten sinulla.

Alkuperäinen kirjoittaja kostaako vai ei:
Niin, jos otit sen naisen puhelinnumeron ylös, niin voithan soittaa tai tekstata hänelle ja kertoa, että mies etsii koko ajan uusia ihastuksia, joten onnea vaan suhteellenne, mutta sinä vain varoitit, ettei kannata sinisilmäisesti syöksyä suhteeseen, ettei pala siivet kuten sinulla.

Puhelinnumero on ylhäällä. On ollut mielessä, mutta mitä se auttaa? Sotken heidän kuviot, so wha?. Minusta jää vain ilkeä asioita sotkeva muisto. En sellaista haluaisi. Enkä edes välttämättä sotkisi heidän kuvioita. Mieshän voisi selittää kuinka on halunnut jo pitkään erota ja tuo on vain mustasukkainen kahjo. Olisin yhdistävä vastoinkäyminen.... Ja uudelle naiselle tulee olo, että hän on parempi kuin joku toinen. Yök! Saavat puolestani ihan itse tahia kuvionsa.

Kait minä vielä myös ajattelen, että pystyisin antamaan kerran anteeksi. Hullu minä! Sikäli mikäli hän olisi tulossa takaisin. Vakavan keskustelun periaatteista se vaatii ja olisi siltikin omalta kannaltani luottamuksen kannalta hankalaa. Voinko koskaan enää luottaa samalla tavalla? Tiukat periaatesäännöt latelisin. Ja mikäli niistä livetään asia on sitä myöten selvä.

En tiedä tekikö tahallaan vai mitä oli kun matkan aikana, jo erosta sovittuamme, oli sen oloinen kuin ei olisi halunnutkaan lopettaa. Sanoikin välillä, että mitä on oikein ajamassa pois, mitä on tekemässä. Puristi välillä hellästi syliin. En vastannut hänen hellyyden osoituksiinsa, en tosin ajanut poiskaan. Hyvältähän se tuntui. Minä vaan olin päästäni ihan pyörällä.

itse erosin vastaavalla tavalla entisestä miesystävästäni. tosin minä potkaisin hänet lopulta ulos kämpästä, sillä väliemme muututtua kummallisiksi tonkaisin hänen kännynsä ja sieltä löytyi viestejä joltakin naiselta, joka narisi siitä, että mies on varattu. otin numeron ylös, mutta en koskaan tehnyt mitään. tiesin naisen nimen. meni puoli vuotta, että pääsin jaloilleni erosta. varsinkin kun mies yritti parin kuukauden kuluttua takaisin paluuta. en ottanut enää takaisin. toivuttuani olin kerran pahaa-aavistamattomana kuntosalilla jumpassa, kun jumpan jälkeen minulle tulee esittäytymään tuntematon nainen. hän kertoo nimensä ja sen jälkeen tajuntaani iskeytyy, että tämä on siis "se nainen". hän pyysi anteeksi että tuli väliimme ja kertoi, että mies oli jättänyt hänet kuukauden kuluttua. että noin voi käydä tälle sinun miehesi uutukaisellekin. älä siis kuvittele, että miehesi yhtäkkiä olisi sen kummempi kuin mikä tahansa hemmo, jollaisen voit löytää uuden tilalle...tai että uusi nainen olisi välttämättä exällesi suurempi unelmien täyttymys kuin sinäkään. käännä sivua ja aloita uusi luku elämässäsi. parempiakin miehiä on tarjolla ja sellaisia, jotka tietävät mitä tahtovat ja tietävät tahtovansa sinut. sellaisen minäkin tapasin ja nyt voin vain ihmetellä, miksi edes itkin entiseni perään. toivu pian ja katso rohkeasti eteenpäin!

Alkuperäinen kirjoittaja kokemus tämäkin:
itse erosin vastaavalla tavalla entisestä miesystävästäni. tosin minä potkaisin hänet lopulta ulos kämpästä, sillä väliemme muututtua kummallisiksi tonkaisin hänen kännynsä ja sieltä löytyi viestejä joltakin naiselta, joka narisi siitä, että mies on varattu. otin numeron ylös, mutta en koskaan tehnyt mitään. tiesin naisen nimen. meni puoli vuotta, että pääsin jaloilleni erosta. varsinkin kun mies yritti parin kuukauden kuluttua takaisin paluuta. en ottanut enää takaisin. toivuttuani olin kerran pahaa-aavistamattomana kuntosalilla jumpassa, kun jumpan jälkeen minulle tulee esittäytymään tuntematon nainen. hän kertoo nimensä ja sen jälkeen tajuntaani iskeytyy, että tämä on siis "se nainen". hän pyysi anteeksi että tuli väliimme ja kertoi, että mies oli jättänyt hänet kuukauden kuluttua. että noin voi käydä tälle sinun miehesi uutukaisellekin. älä siis kuvittele, että miehesi yhtäkkiä olisi sen kummempi kuin mikä tahansa hemmo, jollaisen voit löytää uuden tilalle...tai että uusi nainen olisi välttämättä exällesi suurempi unelmien täyttymys kuin sinäkään. käännä sivua ja aloita uusi luku elämässäsi. parempiakin miehiä on tarjolla ja sellaisia, jotka tietävät mitä tahtovat ja tietävät tahtovansa sinut. sellaisen minäkin tapasin ja nyt voin vain ihmetellä, miksi edes itkin entiseni perään. toivu pian ja katso rohkeasti eteenpäin!

Kiitos :-)

Pitäisi nyt vain osata ajatella eteenpäin. Sitä on vaan niin pettynyt ja on ymmällään kun kaikki loppui kuin seinään. En osannut odottaa, viikko ennen matkaa vain pientä vaistoa minulta, vaikkei edes puhuttu, vain s-postia ja tekstiviestejä. Viikko ennen matkaa minulle tuli erittäin vahva olo, että hän "tanssittaa" muita. Oikein hätäännyin, Tunne oli vahva. Älkää nyt pitäkö hassuna, mutta nyt jälkeenpäin tulee olo, että minua varoitettiin.

Ymmärsinkö oikein? että se nainen jolle se niitä textareita lähetteli on joku ihan uusi heila elikkä mitä se tyyppi ei edes vielä tunne kunnolla?

Hei,yx vinkki,voi olla ettei se nainen olekkaan sitä mitä mies luulee ja nainen tuntuukin puulta.

varo sitten vaan kuule,mies ottaa sinuun yhteyttä kelpaat taas ja oot welcome.
älä ota sitä takaisin ethän? ansaitset parempaa ole kärsivällinen kyllä se oikea vielä ilmestyy sinunkin nokkasi eteen!
toi mies on petturi pettää uudelleen jos tulee mahdollisuus!
huh huh miehet kyllä tunnetaan!

Alkuperäinen kirjoittaja mie........:
Ymmärsinkö oikein? että se nainen jolle se niitä textareita lähetteli on joku ihan uusi heila elikkä mitä se tyyppi ei edes vielä tunne kunnolla?

Hei,yx vinkki,voi olla ettei se nainen olekkaan sitä mitä mies luulee ja nainen tuntuukin puulta.

varo sitten vaan kuule,mies ottaa sinuun yhteyttä kelpaat taas ja oot welcome.
älä ota sitä takaisin ethän? ansaitset parempaa ole kärsivällinen kyllä se oikea vielä ilmestyy sinunkin nokkasi eteen!
toi mies on petturi pettää uudelleen jos tulee mahdollisuus!
huh huh miehet kyllä tunnetaan!

Aivan oikein tuumailit, ei edes tunne uutta ystäväänsä vielä kunnolla. Eikä edes nähnyt uutta heilaansa.

Vaan minä olen nähnyt kuvan numeron perusteella. Tulee mieleen, jos tuon ottaa minun sijaan, niin on todella rakastunut tai päässä jotain vikaa :-) On vaalean punaisen porsaan näköinen.

Antaa ajan kulua...

Siksipä tulee mieleen, että kaveri on kohta tulemassa takaisin. Sillä aikaisemmalla käytöksellään ja halauksillaan halusi pitää portit avoinna tännepäin???

huokaus

Älä vain huoli miestä takaisin enää! Pitää näköjään sinua hätävarana ja etsii koko ajan uutta, ei halua vakiintua. Neljän kk:n seurustelun jälkeen kyllä toipuu erosta nopeasti verrattuna neljään vuoteen. Keksi itsellesi puuhaa koko ajaksi ettet jää mietiskelemään häntä, ja etsi uusi mies sinäkin, toivut nopeammin.

Heh, tuo kuulostaa ihan siltä kuin olisit seurustellut exäni kanssa.. Huih. Jotenkin kaikki tuossa jutussasi täsmäsi ;) Onko kyseessä suomalainen kaveri vai kenties tuolta Keski-Euroopan suunnalta...?

-Kylläpä oli tuttu tarina-:

Ihan on supi suomalainen mies.

Millainen sinun tarinasi on? Olitteko tekin matkalla ja jatkoitte matkaa?

Toivottavasti vielä joskus vastaani tulisi sellainen mies, jonka puheisiin voi luottaa. Onko luotettavia miehiä olemassakaan? Herää epäilys, kun tuntuu että jossain vaiheessa jokainen jotain vilunkia tekee. Tästäkään miehestä en olisi uskonut, että näin tekee. Taitaa miehillä olla oikein yhtenä toimintatapana, että jos vähänkin tuntuu suhteessa pientä säröä, niin heti nettiin hakemaan uutta, vaikka toinen on vielä vieressä. Yksi kerrallaan hyvät miehet!

Tasapuolisuuden nimissä on sanottava, että varmasti naisetkin tuota samaa tekevät. Niitäkin varmasti löytyy, valitettavasti.

Hei. Minäkin ymmärrän että kerran voi antaa anteeksi ja korjata suhde, jatkaa yhdessä, jos takana on yhteinen historia ja useita vuosia. Mutta että neljän kuukauden jälkeen JO ollaan niin tympäntyneitä omaan, että haetaan vaihtelua muualta, sitä en antaisi anteeksi. se tulisi aikaa myöten vain pahenemaan. Ehkä hän vain oppisi viisaammaksi eikä jäisi enää kiinni, hävittäisi tekstarit ym. mutta ei se lopu, jos se tuossa vaiheessa jo käy laatuun.

Minun neuvoni on : Älä kosta, älä soita tai tekstaa sille naiselle. Älä vastaa miehen mahdollisiin viesteihin tai soittoihin myöhemminkään. Kulje ylpeästi ohi ja jatka elämääsi. Mies kyllä tulee noin tajuamaan että menetti jotain hyvää, jotain arvokasta, kun et anna kohdell aitseäsi noin. Ihminen saa juuri sellaista kohtelua jonka hyväksyy. Jos otat hänet takaisin, viestit hänelle että sinulle voi tehdä noin.

Näin jätät hänet kaipaamaan, kun et ota häntä takaisin, muista se! Tulet olemaan hänen unelmiensa nainen jota hän ei voi saada enää, koska mokasi itse.

Sinä löydät kyllä onnesi.

Hei Minea

Matka jatkui jonka jälkeen minä pitkän keskustelun tuloksena lopetin suhteen. Palasimme kuitenkin yhteen muutamia kuukausia myöhemmin (uusi juttu oli ollut tyyliin fuck-buddy-suhde..) No siis tosiaan palasimme yhteen hänen aloitteestaan ja sitä seurustelua kestikin sitten pari vuotta ja asuimme kimpassakin. Mutta arvaapa mihin suhde lopulta päättyi.... Juuri niin, epärehellisyyteen miehen taholta, oli vissiin kaverilla ollut enempikin sutinaa yhdessä olomme aikana. Toinen kerta riitti ja pistin miehen ulkoruokintaan. Kyllä helpotti! Noin 80 kg tarkalleen ottaen.

Hei Minea

Matka jatkui jonka jälkeen minä pitkän keskustelun tuloksena lopetin suhteen. Palasimme kuitenkin yhteen muutamia kuukausia myöhemmin (uusi juttu oli ollut tyyliin fuck-buddy-suhde..) No siis tosiaan palasimme yhteen hänen aloitteestaan ja sitä seurustelua kestikin sitten pari vuotta ja asuimme kimpassakin. Mutta arvaapa mihin suhde lopulta päättyi.... Juuri niin, epärehellisyyteen miehen taholta, oli vissiin kaverilla ollut enempikin sutinaa yhdessä olomme aikana. Toinen kerta riitti ja pistin miehen ulkoruokintaan. Kyllä helpotti! Noin 80 kg tarkalleen ottaen.

Hei Minea

Voipi olla, että kaveri on ihastunut ihastumisen tunteeseen, kohde vaan välillä muuttuu tai sitten kohteella ei loppujen lopuksi ole suurempaa väliä. Sori vaan.

Katsopa, -Minea-, myös kolikon toista puolta. Eikö ole aika hemmetin hienoa, että jo nyt vain neljän kuukauden ajantuhlauksen jälkeen huomaat mikä mätä omena se kundi oikeastaan olikaan! Siihen olisi voinut mennä vaikka neljä vuotta ja silloin vasta rikki olisitkin ollut. Älä missään tapauksessa edes harkitsekaan hänen takaisin ottamistaan, sillä tuo mies ei tunnu piittavan kuin omista säännöistään. Olisit ennen pitkää taas samassa tilanteessa, se olisi vain ajan kysymys. Katse kohti uusia tuulia!

Kiitos teille järjen sanoista!

Olen tässä itsekin kelaillut asioita ja moni asia on saanut selvennystä.

Miksi hänen ex-vaimo on kovin katkera? No kun kaveri olilla oli ollut suhde avioliiton loppupuolella toiseen monta vuotta. Minulle sanoi, että tämä nainen oli ystävä seurustelun alussa, vaan tässä lopussa sanoi kun tiemme olivat jo eronneet että se oli suhde. Myös minua ennen oli ollut suhteita, joista ei ollut kertonut, alkuun olin ensimmäinen eron jälkeen. Vaan senkin sanoi myöhemmin. Minkä ihmeen takia piti valehdella? Patologinen valehtelija vai? Ja tälle uudellekin jo heti alkuun valehteli, kun oli yksin reissussa... että hyvin sekin alkaa.

Tulee mieleen, ettei hänellä loppujenlopuksi ole edes kohteella väliä. Minuun oli kyllä aidosti ihastunut ja välitti oikeasti. Näin tietenkin kaiikki ajattelee, vaan kun se oli aitoa. Jos ja kun on juuri ollut tunteiden vallassa, niin ei sitä edes heti pysty uudestaan kunnolla ihastumaan. Sääli sitä uutta, jos edes pidemmälle jatkuu kuvan perusteella ;-)

Pitäisi uskoa, että jos kaveri suhteen alussa tekee jonkun epäreilun teon, mitä ei itse voisi ikinä tehdä, koko juttu kannattaisi unohtaa siihen. Kuten minulla: menimme yhdessä ruokaostoksille ja kassalla kaveri totesi välinpitämättömään tyyliin ettei hänellä ole rahaa. Olisi pitänyt jättää ostokset ja mies siihen paikkaan, mutta jatkoin vielä puoli vuotta ja lopulta olin hermoromahduksen partaalla, tyyppi oli hyväksikäyttävä tyhjäntoimittaja.

En ole tosin itse raaskinut tuota omaa neuvoani seurata, vaikka olisi kannattanut. Kun vihdoin on jonkun löytänyt, haluaa uskoa että kyseessä oli vain tuo yksi kerta, vahinko. Ja kelvottomankin tyypin kanssa voi ihastus toimia...

Toivottavasti tästä sekavasta selityksestäni ymmärrätte mitä tarkoitan?

Alkuperäinen kirjoittaja -Minea-:
Kiitos teille järjen sanoista!

Olen tässä itsekin kelaillut asioita ja moni asia on saanut selvennystä.

Miksi hänen ex-vaimo on kovin katkera? No kun kaveri olilla oli ollut suhde avioliiton loppupuolella toiseen monta vuotta. Minulle sanoi, että tämä nainen oli ystävä seurustelun alussa, vaan tässä lopussa sanoi kun tiemme olivat jo eronneet että se oli suhde. Myös minua ennen oli ollut suhteita, joista ei ollut kertonut, alkuun olin ensimmäinen eron jälkeen. Vaan senkin sanoi myöhemmin. Minkä ihmeen takia piti valehdella? Patologinen valehtelija vai? Ja tälle uudellekin jo heti alkuun valehteli, kun oli yksin reissussa... että hyvin sekin alkaa.

Tulee mieleen, ettei hänellä loppujenlopuksi ole edes kohteella väliä. Minuun oli kyllä aidosti ihastunut ja välitti oikeasti. Näin tietenkin kaiikki ajattelee, vaan kun se oli aitoa. Jos ja kun on juuri ollut tunteiden vallassa, niin ei sitä edes heti pysty uudestaan kunnolla ihastumaan. Sääli sitä uutta, jos edes pidemmälle jatkuu kuvan perusteella ;-)

Katsoin tänä aamuna telkkaria lomalla kun olen. Sotkeennuin neloskanavan Dr.Avec saitille. Ihmiset lähettävät tekstareita ja ruudussa näkyvä mies antaa parisuhdeohjeita. Ihmeen tervepäisiä nuo ohjeet olivat. Vaikutti ammatti-ihmiseltä.

Eipä ihme, että ap:n miesystävä on koukuttunut nettitreffeihin. Tuntuu siltä, että internet on ihmisille Liisa Ihmemaassa fantasiamaa. Kaikki on niin helppoa, ihanaa ja yksinkertaista.

Minä olen koukussa saippuasarjoihin. Nyt hurahdin Serranon perheeseen.

Ehkä ap. saat lohtua, kun seuraat Evan ja Marcosin vaiheita. Sarjasta tulee hyvä olo. Vaikeitakin asioita käsitellään huumorilla ja käsikirjoitukseen on ympätty ammattiterapeutti.

Kaveri on selvästikin helposti rakastuvaa tyyppiä ja silloin ei aina ajattele, mitä tekee. Tuskin hän on pahaa tarkoittanut pienillä valkoisilla valheillaan ja teoillaan.
Ymmärrystä hyvät ihmiset, sitä hän tarvitsee.

Yhteistyössä