Autoton voi menettää työttömyyskorvauksen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nannannaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Valintoja. Valintoja. Me ollaan ostettu kaikki autot molempien ollessa kotona, vanhakin kun välttää. Mutta eihän ne monille kelpaa. Ja itsekin olen korvesta ja sieltä pois muuttanut ihan niiden töiden perässä..

[/quote]

Vanhat on autot meilläkin ja ostettu silleen, et olen ollut kotona ja mies pienipalkkaisessa työssä. Tulot on olleet virallisten köyhyysrajojen alle. Ja itse olen joutunut muuttamaan 15 veenä sieltä korvesta kun tosiaan ei linkka kulkenut. Muuten ois koulut jääneet käymättä. Ja kun kerran muutin, en todellakaan sit kaupungista ala sinne korpeen töihin kulkemaan. Kai siellä lähempänäkin on työttömiä.
Omaa persausta ei tollaset karenssiasiat rapsuta, mutta tunnen myötätuntoa niitä kohtaan, joita ne koskettaa. Ei kaikki voi muuttaa noin vaan, vaikka haluaisivat. Ja eikös siitäkin karenssi napsahda, jos työttömänä muuttaa. Näin mulle on viisaammat kertoneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mitäs jos ihmisellä ei ole ajokorttia? Mitä jos ei ole rahaa ostaa autoa? Mitä jos ei ole luottotietoja että voisi ostaa sen auton velaksi? Mitä jos ei ole varaa pitää sitä autoa? On se kumma, että ihmiseltä pitäis vaatia ihan mitä vaan, että voi käydä jossain hevonkuusessa töissä.

Sossusta voidaan myöntää luottoa eli lainaa vaikka ajokorttia varten. Auto maksaa minimissään sen 200-500 eur eli ei ole varmasti OIKEASTI kenenkään työssäkäynnin este :kieh: Työssäkäydessä tulee palkkaa jolla maksetaan auton kulut.

Ja mietipä kun sillä 500 euron autolla ajaa kolarin niin henki on mennyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi sitä työttömyyskorvausta pitäisi maksaa henkilölle joka ei kykene työpaikkaa vastaan ottamaan kun asuu korvessa? Sitä kun maksetaan siitä että on työmarkkinoiden käytettävissä ja tällainen henkilö ei ole. Työstähän sitä rahaa saa ja halvallakin saa toimivan auton. Itse maksoin autokoulun osissa ja jos on siinä kunnossa ettei terveyden takia saa ajokorttia niin tuskin voi käydä töissäkään eli sairaslomalle vaan. Sen sijaan että nostaisi työttömyyspäivärahaa turhan takia.

Just, eli jos on niin sairas ettei voi ajaa korttia niin eikun saikulle töistä :D.

No minäpä olen 23 vuotias nainen ja minulla on ollut lapsesta asti silmissä karsastus joka todettiin liian myöhään joten toinen silmä vähän laiskistui. vaikka näkisinkin kaiken terävänä en pysty lukemaan tekstiä siltikään. Joten ajokortti on mulle mahdottomuus.
Saisinkohan tästä vapautuksen työelämästä, no jos en saa enkä saa töitä nii varmaan sitten en saa työttömyyskorvaustakaan kun eihän ole sitä autoa. Aika uskomattoman kapeakatseista tuommoinen lausunto minkä äsken annoit.

Alkuperäinen kirjoittaja Minni:
Lukematta koko ketjua toteean vain että ei kaikilla ole mahdollisuutta hankkia korttia joka maksaa min.1200e ja autoa siihen päälle jos luottotiedot ovat menneet?

Hyi, paha ihminen!
e085.gif
Ymmärrä nyt hyvä ihminen että VARSINKAAN luottotiedoton ei ole ihmisarvoinen! Viimesetkin pois moisilta luusereilta joilla ei elämä ole kulkenut kuten kapeakatseisilla, ahdasmielisillä mammoilla jotka on suunnitelleet elämänsä lapsuudesta saakka ja joilla se on mennyt suunnitelmien mukaan!

No tuo lausunto on sitten hyvä näyttää soskulle.Silloin kun tuli ero miehen kanssa,ja itse olin vielä lasten kanssa kotona,niin sosku sanoi,että on turha hakea toimeentulotukea niin kauan,kun on auto.Kyselin siinä sitten,että milläs töihin menen,kun hoitovapaa loppuu,kun nuo julkiset ei siihen aikaan kulje,kun töissä pitäisi olla yöllä ja illalla myöhään nii sanoivat,että sitten varmaan täytyy jäädä kotiin.Eläköön sosku maksaa näköjään.Jospa tuolla lausunnolla saisi autonsa pitää tulevat työttömät toimeen tulotukea saavat asiakkaat.Ihan naurettavaa touhua.

Asun itse pikkukunnassa, taajaman ulkopuolella. Minusta työkkäri on lausuntoineen ihan reilu paikka, vaikka kaikki säännöt eivät ole minuakaan aina miellyttäneet. Työssäkäyntialue on kaikilla melko laaja, joten fiksu etsii (ja lopulta saa!) itselleen hyvän työpaikan ja pitää siitä kiinni. aina voi pitää silmät auki ja vaihtaa parempaan, jos silta tuntuu.

Itsellä on koulumatkaa 25 km, miehellä työmatka 65 km - ajetaan siis 180 km/pv työmatkoja. Verotuksessa tulee matkakulujen katto vastaan, mutta omapa on elämämme :)

Alkuperäinen kirjoittaja ääliö:
Just, eli jos on niin sairas ettei voi ajaa korttia niin eikun saikulle töistä :D.

No minäpä olen 23 vuotias nainen ja minulla on ollut lapsesta asti silmissä karsastus joka todettiin liian myöhään joten toinen silmä vähän laiskistui. vaikka näkisinkin kaiken terävänä en pysty lukemaan tekstiä siltikään. Joten ajokortti on mulle mahdottomuus.
Saisinkohan tästä vapautuksen työelämästä, no jos en saa enkä saa töitä nii varmaan sitten en saa työttömyyskorvaustakaan kun eihän ole sitä autoa. Aika uskomattoman kapeakatseista tuommoinen lausunto minkä äsken annoit.

Sulla on kyllä osuva nimimerkki! :)
Oletko kertonut tilanteesta työkkäriin?

Ja edelleen sitä sosiaalista luottoa voi saada autokouluun ja autoon. Muuttakaa pois korvesta jos ei ole mahdollisuutta edes ajokorttia hankkia.

Ja sen 500 euron auton voi vaihtaa kalliimpaan ja parempaan, kun menee sinne töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Lukematta koko ketjua toteean vain että ei kaikilla ole mahdollisuutta hankkia korttia joka maksaa min.1200e ja autoa siihen päälle jos luottotiedot ovat menneet?

Hyi, paha ihminen!
e085.gif
Ymmärrä nyt hyvä ihminen että VARSINKAAN luottotiedoton ei ole ihmisarvoinen! Viimesetkin pois moisilta luusereilta joilla ei elämä ole kulkenut kuten kapeakatseisilla, ahdasmielisillä mammoilla jotka on suunnitelleet elämänsä lapsuudesta saakka ja joilla se on mennyt suunnitelmien mukaan!

Täällä ei ole kukaan arvostellut luottotiedottomia, älä nyt kakkaa rupea jauhamaan. Ja voi kuule, elämäni ei ole mennyt niin helposti kuin kuvittelet. Olemme muuttaneet monen sadan kilsan päähän tukiverkostoista, ollaan tehty paskahommia niin lumenluontia kuin puehlinmyyntiäkin ja itse tien opintojen ohella vielä paljon töitä, jotta saisin työkokemusta ja tulisin omillani toimeen. Lukuun ottamatta sairauksia yms. jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa ja kouluttautua. Tämäkin palsta vaan on valitettavasti täynnä näitä työnvieroksujaluusereita jotka on tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi ja itku tulee kun ehtoja aletaankin kiristämään.

Hyi, paha ihminen!
e085.gif

Täällä ei ole kukaan arvostellut luottotiedottomia, älä nyt kakkaa rupea jauhamaan. Ja voi kuule, elämäni ei ole mennyt niin helposti kuin kuvittelet. Olemme muuttaneet monen sadan kilsan päähän tukiverkostoista, ollaan tehty paskahommia niin lumenluontia kuin puehlinmyyntiäkin ja itse tien opintojen ohella vielä paljon töitä, jotta saisin työkokemusta ja tulisin omillani toimeen. Lukuun ottamatta sairauksia yms. jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa ja kouluttautua. Tämäkin palsta vaan on valitettavasti täynnä näitä työnvieroksujaluusereita jotka on tottuneet saamaan kaiken ilmaiseksi ja itku tulee kun ehtoja aletaankin kiristämään.

Se nyt oli yleisesti tästä palstasta ja monen ajatusmaailmasta täällä, löysää vähän pipoa. Vai osuinko arkaan paikkaan?
Sullakin näyttää olevan oikeus tuomita palstalaiset sen kummemmin ihmisiä tuntematta.

Se nyt oli yleisesti tästä palstasta ja monen ajatusmaailmasta täällä, löysää vähän pipoa. Vai osuinko arkaan paikkaan?
Sullakin näyttää olevan oikeus tuomita palstalaiset sen kummemmin ihmisiä tuntematta.

Kannattaisi kertoa jos yhtäkkiä puhuukin yleisesti, ajatusten lukija kun en ole. Näyttää vaan siltä, että palstamammoilla ei ole yhtään mitään käsitystä oikeasta elämästä. Suurin osa on hankkinut koulutuksen ja töitä, hankkikaa tekin niin ei tarvitse selitellä.
Ja ei osunut, en ole yhteiskunnan pohjasakkaa.

Kannattaisi kertoa jos yhtäkkiä puhuukin yleisesti, ajatusten lukija kun en ole. Näyttää vaan siltä, että palstamammoilla ei ole yhtään mitään käsitystä oikeasta elämästä. Suurin osa on hankkinut koulutuksen ja töitä, hankkikaa tekin niin ei tarvitse selitellä.

Taidat olla päivän provo :laugh:

Katsotaan nyt millainen älämölö syntyy kun kalahti nilkkaan.

Jaahas, eka ehti jo :D
Sen verran selvennän ettei kaikki työttömät ole pohjasakkaa, esimerkkejä potentiaalisista vaihtoehdoista löytyy tästä ketjusta.

Jaahas, eka ehti jo :D
Sen verran selvennän ettei kaikki työttömät ole pohjasakkaa, esimerkkejä potentiaalisista vaihtoehdoista löytyy tästä ketjusta.

Hienosti luokitellaan ihmisiä... Että oikein yhteiskunnan pohjasakkaa :|

Yhteistyössä