V
Vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kommentoi:Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:Entä jos mies on perheellinen, ja tässähän puhuttiin yövuoroistakin; kyllä se 65km on melkoinen matka kulkea yöt töissä..eikä ne kulkuyhteydet niin täydellisiä ole, eikä se mitään kovin halpaakaan ole. Kuka kustantaa?
En ihan heti ottaisi vastaan työpaikkaa tuollaisen matkan päässä, jos esim. työ on yötyötä, kulkuyhteydet surkeat ja pahimmassa tapauksessa vielä palkkakin niin huono että kun sitä omaa jaksamistakin ajattelee niin miinukselle mennään, siihen vielä päälle työmatkakulut.
Mulle on ainakin täällä ollessa tullut paremmin kuin hyvin selväksi että Suomessa bussillakin matkustaminen on KALLISTA :xmas:
Eikös periaate ole että kuitenkin työssäololla tienataan se mitä tarvitaan eli vaikka tulos olisi /-0 niin siitä kertyy eläke ja muita etuja, eli työ otetaan vastaan? Vuorotyö ym on ammatinvalinta ja/tai koulutuskysymys. Mä olen sitä mieltä että tämä on ihan oikein, joku aikaraja on hyvä antaa esim ajokortin suorittamiseen mutta periaatteessa kuitenkin ok.
*avaa sateenvarjon*
yrittäjän puolisona joten ei lottovoittona meillekään rahat ole tulleet
Smaa mieltä. Omaan järkeen kun ei käy tuo, että kun työ ei rahallisesti tarpeeksi kannata niin ei mennä sitten ollenkaan. Koska työntekohan kannattaa aina! Kertyy eläkettä, kokemusta ja sitä kautta palkkaa. Tästäkin suhtautumisesta mielestäni huomaa sen, että Suomessa on osaltaa myös liian hyvät tuet.
Ja matkoja voi vähentää verotuksessa, plussaa sekin.