Autossa tupakointi kielletään.

• Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Niin siis mä ymmärsin, että autossa polttaminen on kiellettyä JOS siellä autossa on lapsia..
Ja juu on kyllä tosi hyvä juttu, en ylipäätään käsitä, miten kellekään tulee edes mieleen polttaa jos lapset kyydissä.

Hesarin sivuilla oli juttua.
NÄin tälläisen tapauksen. Mies istui auton sisällä. Ikkuna ihan pienellä raolla. Viereisellä penkillä istui lapsi, ikää n. 3.v. Mies veti tupakkaa ja savu auton sisällä oli KAMALA. Säälin niin paljon lasta :(

Itse tupakoivana en käsitä miksi autossa pitää tupakoida. Vaikka itsekkin niin tehnyt pitkää matkaa yksin ajaessa muutaman kerran, mutta se HAJU mikä jää autoon, on kuvottava :x Kuskaa sillä nyt sitten lapsia....

Ja onhan se liikenneturvallisuuden kannalta ihan jees. Kuvittele palava natsa haaruksissa 120km/h vauhdissa... siinä on koppi käsiä ja jalkoja täys ja katse ihan jossain muualla, kuin tiessä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
taas yks turha laki.
Niin no sikäli turha, ettei sitä kunnolla pystytä valvomaan, eikä siitä ainakaan ensi alkuun saa edes mitään rangaistusta.
Muuten kyllä hyvä juttu, vaikka pitäis mun mielestä jokaisen tajuta asia ihan itsekin, ilman lakia.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Kuka älypää nyt autossa tupakoi?
Näkyyhän noita aina kun itse on liikenteessä. Kauheita haisupesiä noi kärytysautot.

Näkyy näkyy.
Mies niitä aina kiroaa,kun vaihtoautoiksi tulee.
Aika moni kieltäytyy ostamasta vaikka auto muuten olisi kunnossa,hajua ei saa pois kokonaan.

ei ymmärrä
Radiosta aamulla kuuntelin.

Autossa ei saa tupakoida jos kyydissä on alle 18v henkilö. Poliisi tms. voi kehoittaa tumppaamaan ja huomauttaa asiasta, mutta ei voi vaatia tupakoitsijaa sammuttamaan savuketta.
Rangaistu ei tule vaikka tupakoisitkin autossa ja kyydissä olisikin lapsi.

MUTTA NYT KYSYNKIN, ( vähän rumastikin ) eikö jumalauta ole tärkeämpiä asioita pohdittava??? Toki tämäkin asia on tärkeä, mutta mitä hyötyä on moisesta kiellosta kun siitä ei voi rangaista? Asiat ovat aivan samalla mallilla kuin ennenkin.

Eikö päättäjillä tosiaan ole muita asioita mihin energiansa kohdistaa????

juu
Hyvä juttu.
Pakkohan se on näinkin älytön laki laatia ja siihen verorahoja tuhlata kun ei aikuisilla ole sen vertaa järkeä päässä että eivät polttais jos lapsia on kyydissä.

Ja sitten vielä ihmetellään kun lapset ei tottele ja lapset ei sitä ja tätä.
Ei tuo aikuistenkaan käytös ole mitään kehuttavaa, kun pitää pykälä olla että ollaan jotain älytöntä tekemättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:

Autossa ei saa tupakoida jos kyydissä on alle 18v henkilö. Poliisi tms. voi kehoittaa tumppaamaan ja huomauttaa asiasta, mutta ei voi vaatia tupakoitsijaa sammuttamaan savuketta.

MUTTA NYT KYSYNKIN, ( vähän rumastikin ) eikö jumalauta ole tärkeämpiä asioita pohdittava??? Toki tämäkin asia on tärkeä, mutta mitä hyötyä on moisesta kiellosta kun siitä ei voi rangaista? Asiat ovat aivan samalla mallilla kuin ennenkin.

No näinpä.
:/

NN
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:

EI OLE KUN EI AIKUISILTA LÖYDY ITSELTÄÄN SEN VERRAN JÄRKEÄ NIIN LAITETAAN SITTEN NE "KARKIT PIILOON".

vieras
Todella typerää ihmisten rajoittamista. Jokaisen pitäisi itsekin osata tehdä oikeat valinnat. Tästähän onkin näppärästi lyhyt matka autossa tupakoinnin kieltämiseen kokonaan.

clivia
Ihan helvetin hyvä juttu sinänsä muttei se mun exää ja sen akkaa estä silti autossa polttamasta.Toiset kun tekee mitä ne tykkää.Fiksu ihminen ymmärtää olla polttamatta autossa ilman erikoiskieltoja varsinkin jos siellä on lapset sisällä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Hyvähän se on. Mä oon näköjään ihan pihalla mutta onkos sisätiloissa polttaminen kielletty jos samassa tilassa lapsia? Siis yksityistiloissa?
Vielä ei ole kiellettyä polttaa omassa kodissa, mutta se on vain ajan kysymys koska sekin asia kriminalisoidaan. Tuleekohan rikollisten kiinni saamiseksi kotitarkastukset?

Yhteistyössä