Autossa tupakointi kielletään.

• Viestiketjun aloittaja G
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja plörö:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Koskee. Siksipä kiinnitinkin siihen huomioni. Meillähän ei muita aseita olekaan.
Laitappa linkkiä. Eihän kuula-aseita edes rekisteröidä mihinkään, ei edes "oikeita" ilma-aseita. Ja siinähän oli vielä sekin että poliisit ilmoittavat kahta viikkoa aikaisemmin milloin tulevat tarkastamaan.
Ja mikähän idea sillä ratsialla sitten on jos siitä ilmoitetaan,eikö olisi parempi kun yllättäen olisivat oven takana niiku tv-lupa tarkastajat :D
Tosin voisihan nuo poliisit ilmoittaa julkisesti missä pitävät milloinkin ratsiaa jotta osataan olla kunnolla ja ajamatta ylinopeutta tai puhumatta kännyyn tai...
Niin ja löytyykö jostakin missä kaikilla teillä on automaattinen kameravalvonta ja tarkka sijainti tietenkin :D
Neuvostoliittolaiseen tyyliin salaisen palvelun poliisit tulevat kolmen aikaan yöllä ratsaamaan asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei taida kuitenkaan kuula-aseita koskea tuo uusi laki?
Sinunkin kannattaa rasvata oven saranat kun poliisit ryhtyvät uuden lain myötä ramppaamaan kotonasi ratsaamassa miten ja missä säilytät haulikkoasi. Yksikin pieni ja vähäpätöinen virhe, ja voit sanoa hyvästi pyssyllesi.
[/quote]

Kyllä asiat saa kahdessa viikossa lialliseen järjestykseen. Ja toisaalta: minähän olen virheetön jo valmiiksi! :D

vieras
Ei taida kuitenkaan kuula-aseita koskea tuo uusi laki?
Sinunkin kannattaa rasvata oven saranat kun poliisit ryhtyvät uuden lain myötä ramppaamaan kotonasi ratsaamassa miten ja missä säilytät haulikkoasi. Yksikin pieni ja vähäpätöinen virhe, ja voit sanoa hyvästi pyssyllesi.
Kyllä asiat saa kahdessa viikossa lialliseen järjestykseen. Ja toisaalta: minähän olen virheetön jo valmiiksi! :D [/quote]

Lialliseen järjestykseen varmaankin, mut entäs lailliseen?

Jos syyllinen on tiedossa, ei tarvitse kuin keksiä rikos.

Taisi tarkalleen ottaen olla niin että PERHEAUTOILUSSA kielletään eli silloin vain kun kyydissä on alaikäisiä lapsia...

Musta on aivan järkyttävää että tällaiseen asiaan pitää puuttua sillä että kielletään laissa! Aivan uskomatonta että ihmisten järki ei riitä tajuamaan että autossa tupakointi lasten läsnäollessa ei ole kovin suotavaa/järkevää/lainkaan pakollista vaan ainoastaan itsekästä ja typerää!

http://www.softaaja.fi/uutiset/sisaasiainministerio-ilma-aseet-luvanvaraisiksi/
No en mä sitten ihan höpöjä ole lukenut.
Olen ihan tyytyväinen, jos tulevat luvanvaraisiksi. Tässä meidän pihalla oli ihan riesaksi asti nuo teinit, kun pasauttelivat toisiaan ja pienten lasten keskellä. Eräänkin kerran Likalla mustelma jossain noista kuulista :/ Ja minä karjuin kitapurjeet punaisina, mutta eihän nää räkänokat kuunnelleet |O

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Olen ihan tyytyväinen, jos tulevat luvanvaraisiksi. Tässä meidän pihalla oli ihan riesaksi asti nuo teinit, kun pasauttelivat toisiaan ja pienten lasten keskellä. Eräänkin kerran Likalla mustelma jossain noista kuulista :/ Ja minä karjuin kitapurjeet punaisina, mutta eihän nää räkänokat kuunnelleet |O
Ei muakaan haittaa, jos tulevat luvanvaraisiksi. Jotkut myymälät - esim Nemesis - on edellyttänyt jo vuosia alaikäisiltä ostajilta huoltajien suostumusta.

vieras
Voi ei, ihan mustelma:(

Kyl nyt on kiellettävä kaikki jutut mistä voi tulla mustelma. Kyl se on jämpti niin.

Kyl nyt on kiellettävä kaikki jutut mistä voi tulla mustelma. Kyl se on jämpti niin.
No tekeehän se kipeää, kun sillä ammutaan päin ja toinen ilman suojia. Turha tulla aukomaan. Mitäs jos olisi osunut vaikkapa silmään?

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
meil o molemmilla pojilla kuula haulikot tai vastaavat. Maxista ostetut.liittyykö jotenki tuohon laki juttuun?
Riippuu varmaan siitä aseesta. Osahan niistä kuula-aseista on ihan leluja, osalla taas voi saada pahaakin jälkeä aikaiseksi.

Mari
meil o molemmilla pojilla kuula haulikot tai vastaavat. Maxista ostetut.liittyykö jotenki tuohon laki juttuun?
Riippuu varmaan siitä aseesta. Osahan niistä kuula-aseista on ihan leluja, osalla taas voi saada pahaakin jälkeä aikaiseksi.
ne on niitä 20? kuula haulikoita.tiedä sitten. maalla ampuvat mummolas tölkkejä ym. ja aina aikuisen valvonnassa.

plörö

Yksi lapsiperhe yhteen taloyhtiöön,yksi lapsiperhe yleensäkin yhdelle tieosuudelle,vähintään 10km välimatkaa kaikille lapsiperheille pysyy kullannuppuset kurissa

Keittiönoita
ne on niitä 20? kuula haulikoita.tiedä sitten. maalla ampuvat mummolas tölkkejä ym. ja aina aikuisen valvonnassa.
Jos on maksanut 20 euroa, niin eiköhän silloin ole kyse ihan lelusta. Kuopuksen halvin ja vähätehoisin ase maksoi 179 euroa enkä oikein usko, että missään saisi 20 eurolla sellaista kuula-asetta, jota toi esitys voisi koskea.

oir
Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:
Alkuperäinen kirjoittaja daaaa:
Ja onhan se liikenneturvallisuuden kannalta ihan jees. Kuvittele palava natsa haaruksissa 120km/h vauhdissa... siinä on koppi käsiä ja jalkoja täys ja katse ihan jossain muualla, kuin tiessä...
Toisaalta jotta saadaan eriävää näkemystä niin mitenkäs puolustelet vaikka radion päällä olon siellä autossa,kanava hukkuu ja käydään ropaamaan kanavaa kohdilleen,kasetti tippuu ja aletaan sitä etsimään jalkotilasta cd tippuu ja sama juttu..

Autossa matkustaa samaan aikaan toinenkin ihminen ja juttelee kohta hän nukahtaa joten kielletään vierustoverin nukahtaminen sillä muuten kuskikin voi nukahtaa kun ei ole sitä puheseuraa

Kuski syö karkkia ja karkki tippuu,se viimeinen karkki,sitä sitten käydään etsimään..
Autossa ei ilmastointilaitetta joten kesällä autoon lentää amppari sitä sitten hätistellään kun häiritsee ajoa.Kiva siinä ajaa kun amppari kävelee korvaan...
Listaahan voisin jatkaa mitkä kaikki häiritsee ajoa että jos niitä syitä etsitään :D

Otetaan hevoset esiin ja ajetaan vain kärreillä :D
Tuo kieltolinja on loputon suo. Kohta kaikki mahdollinen on kiellettyä.
Sitä tässä juuri mietinkin,miksi ylipainoisilta ei oteta terveyspalveluja pois koska aika monenkin sairaus johtuu siitä painosta,jos joskus olet ollut läski niin ei se poista mahdollisia sairauksia,vähentää toki ja antaa elinaikaa lisää mutta riski on edelleen. Alipainoinen anorektikko on itse itselleen aiheuttanut sairautensa joten heiltäkin terveyspalvelut pois.
Tupakoiva raskaana oleva vanhempi häneltä lapset heti huostaan laitokselta,samaan kastiin narkkarit ja juopot ja pakollinen sterilisaatio näitä aineta käyttäville.
Viinakortti käyttöön :D

Juu, ja tupakoitsijoilta myös terveyspalvelut pois, koska aiheuttaa sairauksia. Ja tyhmiä pitäs myös rangaista, koska tekevät tyhmyyksissään kaikkea tyhmää, ja jopa tapaturmille altista, joten myös terkkaripalvelut pois..

Mari
Jos on maksanut 20 euroa, niin eiköhän silloin ole kyse ihan lelusta. Kuopuksen halvin ja vähätehoisin ase maksoi 179 euroa enkä oikein usko, että missään saisi 20 eurolla sellaista kuula-asetta, jota toi esitys voisi koskea.
aivanki niin. ja ei tulis mieleen noin kalliita pyssyjä ostella ihan muuten vaan enkä usko että täällä päin on edes tuollaista harrastus juttua (tulevaisuutta ajatellen). Vaikka noi ei tekis "vakavaa" tuhoa niin on meillä silti melko tarkat säännöt missä,miten ja kenen seurassa ammutaan.Ja tietty paikka missä pidetään ettei kuka vaan saa käsiinsä

vieras
Lapsistasi saattaa tulla kouluampujia. Heti aseet takavarikkoon!!!

vieras
Kuula-aseita tai ilma-aseita ei olla saattamassa luvanvaraiseksi. Tuo oli vain jonkun virkamiehen heitto.
Tuo on vain ajan kysymys koska ilmakot yms tulevat luvanvaraisiksi.

Mari
Lapsistasi saattaa tulla kouluampujia. Heti aseet takavarikkoon!!!
kyllä kyllä. vienki ne heti psykiatrille ja hommaan oikean lääkityksen

vieras
Tuo on vain ajan kysymys koska ilmakot yms tulevat luvanvaraisiksi.
Mutta ei vielä tässä lakimuutoksessa.
Ehtii vielä mukaan.

Justhan Mikkelissä yksi pappa oli tehnyt ilmakosta kakskakkosen ja ampui sillä vaimonsa. Johtopäätös: ilmakot luvanvaraisiksi.

Yhteistyössä