Autolainoista. Auttakaa ensikertalaista! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kolmen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohta kolmen äippä

Vieras
Meillä olisi kolmannen lapsen tulon myötä myös auton vaihto edessä. Edellinen sedan ostettiin appiukolta ja makseltiin pikkuhiljaa. Nyt pitäisi varmasti ottaa ihan autolaina.

Mies veikkasi että farkun tai tila-auton ostoon pitäisi ottaa lainaa 15-20 000e. Miten noissa autoissa menee nuo laina-ajat? Eivätkö ne ole lyhyet? Lähinnä mietin noita kuukausieriä. Kyllä se meidän taloudessa tuntuu jos autoa pitää maksaa 500e/kk kun nyt ei makseta kuin bensoja (ja mahd.huoltoja).

Ja suokaa anteeksi, en tiedä itse mitään autoista joten höpötän varmaan ihan omiani tässä! Mulla ei ole korttiakaan, vaikka sekin on kyllä hankinta listalla. Auton vaihto nyt kuitenkin ensin...

Eli siis lyhyesti! Kuinka paljon teillä on autoa varten lainaa? Pitikö olla takaajia? Kuinka paljon maksatte autoa kuukaudessa? :)

Takaajia ei tarvita, jos otatte lainan/rahoituksen autoliikkeen kautta, auto itse toimii vakuutena. Yleensä käsirhaa pitää olla muutama tuhat euroa (vaikkapa entinen auto vaihdossa ) ja lainan takaisinmaksu vaikkapa viidessä vuodessa tekisi tuolla teidän lainasummalla ehkä noin 400 euroa/kuukausi korosta riippuen.

Alkuperäinen kirjoittaja Arew:
Takaajia ei tarvita, jos otatte lainan/rahoituksen autoliikkeen kautta, auto itse toimii vakuutena. Yleensä käsirhaa pitää olla muutama tuhat euroa (vaikkapa entinen auto vaihdossa ) ja lainan takaisinmaksu vaikkapa viidessä vuodessa tekisi tuolla teidän lainasummalla ehkä noin 400 euroa/kuukausi korosta riippuen.

Mutta on se vaan ihan hirveä summa! Autolaina, asuntolaina ja lasten tarhamaksut yhteen niin ei riitä edes toisen vanhemman liksa! :( Elämä on kallista... Mistähän saisi farkun oikein halvalla.......

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Arew:

Mutta on se vaan ihan hirveä summa! Autolaina, asuntolaina ja lasten tarhamaksut yhteen niin ei riitä edes toisen vanhemman liksa! :( Elämä on kallista... Mistähän saisi farkun oikein halvalla.......

No sitten pitää ostaa halvempi, jos rahat eivät riitä. Autorahoituksessa on yleensä maksimiaika5-6 vuotta. Eikä pidempää kannata ottaakaan. Muuten jää maksettavaa, kun auton arvo on jo alle lainapääoman.

Meneppä jonkun autoliikkeen tai pankin sivuille, niissä on rahoituslaskureita niin voit laskeskella kuukausierän..

Ja monesti ainakin autoliikkeen kautta saatavissa luotoissa on ihan järjetön käsittelymaksu / kuukausi, joissakin jopa 15 euroa, yleensä vähintään 7 euroa.

Pitääkö farkun olla upouusi?
Mä itse ostin juuri 2005 Opel Astra farkun. Alle 13000e, oli tosin vanha auto vaihturina niin maksettavaa jäi alle apuolet vähemmän (ei kyllä lainaa).
Siitä en kyllä sitten tiedä montako turvaistuinta takapenkille mahtuu :)

Jos oisin tarvinnut rahoitusta niin kuukausisumma ois ollu n. 130e

Alkuperäinen kirjoittaja Ellabella:
Pääsis varmaan edullisemmin jos ottais pankista lainaa autoa varten.

No tätä minäkin mietin. Meillä on periaatteessa yksi vuosia sitten otettu laina maksettu kesään mennessä ja sen saisi varmaan helposti "uusittua" kun ollaan hoidettu maksut hyvin. Tilanne kun on kuitenkin se että autoa tarvitaan ainakin viikottain, eikä me mitenkään päin mahduta tuohon sedaniin kolmen alle 4-vuotiaan kanssa. Enpä osannut etukäteen ajatella, että autosta tulee tällainen ongelma! :laugh:

Mäkin suosittelisin tuota vaihtoehtoa. Saisitte auton omille nimille.
Ei ois omistajana rahoitusyhtiö. Auton mahdollinen myyminenkin helpottuis kun auto omilla nimillä.

No ostatte sen hintaisen auton mihin teillä on varaa.
Meillä on kymppitonnin farkku, vanhasta autosta saatiin muutama tonni hyvistystä. Maksellaan lainaa 170e kuussa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Vilinäiti:

Mäkin suosittelisin tuota vaihtoehtoa. Saisitte auton omille nimille.
Ei ois omistajana rahoitusyhtiö. Auton mahdollinen myyminenkin helpottuis kun auto omilla nimillä.

Vaatii tosin vakuuksia/takaajan.

Mä itse ostin juuri 2005 Opel Astra farkun. Alle 13000e, oli tosin vanha auto vaihturina niin maksettavaa jäi alle apuolet vähemmän (ei kyllä lainaa).

Ei tietenkään! Luotin vain miehen arvioon kun hän sanoi, että menee 15-20 000e. On sitten ilmeisesti katsellut aika uusia. Mulla ei tosiaan ole noista hinnoista niin käsitystä, täytyy ottaa vähän tarkemmin selvää. Mies olisi tietysti halunnut ihan uuden "lelun" alleen mutta täytyy se talouskin pitää balanssissa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei tietenkään! Luotin vain miehen arvioon kun hän sanoi, että menee 15-20 000e. On sitten ilmeisesti katsellut aika uusia. Mulla ei tosiaan ole noista hinnoista niin käsitystä, täytyy ottaa vähän tarkemmin selvää. Mies olisi tietysti halunnut ihan uuden "lelun" alleen mutta täytyy se talouskin pitää balanssissa. :)

Tuollahan niitä
http://www.nettiauto.com/pikalinkit/farmarit

Alkuperäinen kirjoittaja :
Autolaina oli 37000 e. Otettiin rahoituksella viiden vuoden maksuaika. Kk erä 547 euroa.

Ja paljonkohan on loppuerä? :)

Liikaa :-P. Tarkoitus on kyllä kohta vaihtaa autoa.

Ja lisää lainaa...? Ei kannata, maksakaa nyt tuokin ensin pois. Ellei sitten ole tarkoitus aina maksella autolainoja. Silloin kannattaa harkita liisausta.

Autolaina oli 37000 e. Otettiin rahoituksella viiden vuoden maksuaika. Kk erä 547 euroa.

Ja paljonkohan on loppuerä? :)

Liikaa :-P. Tarkoitus on kyllä kohta vaihtaa autoa.

Ja lisää lainaa...? Ei kannata, maksakaa nyt tuokin ensin pois. Ellei sitten ole tarkoitus aina maksella autolainoja. Silloin kannattaa harkita liisausta.

JÄRKYTTÄVÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!
Miten joku ottaa tollasia autoa varten.. säästäkää hölmöt niin ei tarvii korkoja maksella!!

Yhteistyössä