Itselleni ei ole tällaisia tainnut tulla pahemmin vastaan, ennakoin kai aika reilulla kädellä ja nostan vain jalan kaasulta.No esim maantiellä, jos pelkkä kaasulta jalan nostaminen ei riitä vaan pitää vähän myös jarruttaa, en mä sillon ala kytkintä painelee vaan teen sen pienen jarrutuksen ja jatkan matkaa.
Mitä tarkoitat?Alkuperäinen kirjoittaja PölyEsteri;23989771:Ja mä kun luulin olevani huono auton kanssa...:xmas:
No tuossa tilanteessa en sitä kytkintä käytä, mutta noita tilanteita tulee äärettömän harvoin, ennemmin käytän vaan moottorijarrutusta, elikkä nostan sen jalan pois kaasulta. Itse ajelen pääosin kaupunkialueella, joten siksi tulee sitä kytkintä paljon käytettyäkin, kun vaihteitakin saa vaihdella vähän väliä.No esim maantiellä, jos pelkkä kaasulta jalan nostaminen ei riitä vaan pitää vähän myös jarruttaa, en mä sillon ala kytkintä painelee vaan teen sen pienen jarrutuksen ja jatkan matkaa.
Sekin on jäänyt jotenkin rutiiniksi. Kun valoihin pysähtyy kytkin pohjassa, se kytkin on pohjassa liikkeelle lähtöön asti.Varmasti nämä samat valiokuskit ptävät kytkintä pohjassa myös liikennevaloissa seistessä LOL
Näin mäkin teen. Tosin oma auto on automaatti, joten sillä ei pahemmin kytkintä painella.Jos jarrutan vain vähän, auton liikkuessa, niin en paina kytkintä, mutta kunnon jarrutuksessa kyllä, painan kytkimen pohjaan. Ei ainakaan auto sammu jarrutuksessa jne.