..
[QUOTE="aapee";23989939]Oon sitten näitä surullisen kuuluisia kytkin sankareita. Kytkin menee aina pohjaan jarruttaessa, vaihteita vaihtaessa ja liikennevaloissa. Jossain vaiheessa se meni pohjaan myös mutkassa kääntyessa, mutta siitä olen päässyt eroon.
Täytyy selkeästi yrittää vähentää kytkimen käyttöä (moottori jarrutusta käytän mahd. paljon jos vaan on sopiva tilanne eikä äkkijarrutus).
Mut miten niissä liikenne valoissa pitäisi sitten olla? vaihde vapaalla ja käsijarru päällä vai? Mulle on opetettu autokoulussa et kytkimellä pitäisi etsiä se tuntuma autosta jolla se melkein lähtee liikkeelle kun vähänkin nostaa jalkaa, jotta saa mahdollisimman nopean liikkeelle lähdön. [/QUOTE]
Miks käsijarru? Eiköhän riitä ihan tavis jarrukin? Silleen tuntumallahan sitäkin voi käyttää.
Täytyy selkeästi yrittää vähentää kytkimen käyttöä (moottori jarrutusta käytän mahd. paljon jos vaan on sopiva tilanne eikä äkkijarrutus).
Mut miten niissä liikenne valoissa pitäisi sitten olla? vaihde vapaalla ja käsijarru päällä vai? Mulle on opetettu autokoulussa et kytkimellä pitäisi etsiä se tuntuma autosta jolla se melkein lähtee liikkeelle kun vähänkin nostaa jalkaa, jotta saa mahdollisimman nopean liikkeelle lähdön. [/QUOTE]
Miks käsijarru? Eiköhän riitä ihan tavis jarrukin? Silleen tuntumallahan sitäkin voi käyttää.