[QUOTE="aapee";23993959]Täytyy tunnustaa että olen tosiaan näitä kytkimen raiskaajia. Mutta vaikka raiskaan kytkintä, en ole liikenteen tukkona. Muutama mieskin on sanonut mulle että olen hyvä kuski joka tietää mitä tekee.
Jos olen liikennevalojen kärjessä lähden ensimmäisenä liikkeelle. Taajamassa ohitan sen "alinopeutta" ajavan ajoneuvon luontevasti, ja kiihdytyskaistaa käytän oikeasti siihen tarkoitukseen, eli motarillekin mentäessä vauhti on jo 120km/h. Risteyksissä menen heti liikenteen sekaan enkä odota sellaista hetkeä ettei mailla tai halmeilla liiku autoa.
Eli vaikka raiskaan kytkintä (tosin nyt olen päättänyt yrittää parantaa tätä tapaa) niin en ainakaan omasta mielestäni ole huono kuski.
Kortti mulla onkin silti vaan ollut reilu 3 vuotta ja yli 100 tuhatta kilometriä ajoa takana...[/QUOTE]
Kuulostaa hyvälle
Mun mielestä on tosi kiva kun naiset (ja miehetkin) pyrkivät parantamaan ajotaitoaan, eivätkä vain heittäydy "olen kuitenkin hyvä kuski" asenteeseen, vaikka ajotaidossa on oikeasti parantamisen varaa. Enkä muuten viittaa suhun ap tällä viestillä.
Ajoluvan saatuaan alkaa kaikilla se autolla ajon todellinen harjoittelu (ellei ole aiempaa ajokokemusta esim, ralliautoilusta tms.), ja on hölmöä uskoa olevansa hyvä kuski autokoulun penkiltä lähtiessä.
Toiset ovat varmempia kuin toiset, nuorilla pojilla on liian usein taipumusta luottaa liikaa omiin taitoihinsa, auton hallintakykyyn, ja "syyllistyvät" usein hölmöön kaahailuun. Mutta kukaan ei ole seppä syntyessään.
Valitettavasti monilla naisilla on taipumusta ns. "jättäytyä" tuolle autokoulusta lähtemisen tasolle, ja usein siitäkin syystä, että eivät aja niin paljoa kuin miehet. Ajotaito karttuu vain ajamalla.
Miehillä on usein enemmän kiinnostusta autoihin ja autoiluun, ja he hankkivat siis enemmän tietoa näistä, siten tietävät siis enemmän kuin suurin (uskallan jopa väittää että suuriN) osa naisista. Poikkeuksia on aina, kumpaankin puoleen.
Mun mielestä on kiva että asioista otetaan selvää, ja on hyvä, että on tällaisiakin ketjuja. Sellainen ylimielinen asenne "muaaaahhhh ette te ämmät osaa ajaa autoa" on hölmöä. Itse ainakin arvostan saamaani tietoa, ja pyrin olemaan mahdollisimman hyvä kuski, mutta synnyinlahjana en ole mitään taitoja saanut, ja aina on parantamisen varaa.
Varmasti vaihtelee se mitä autokoulussa opetetaan. Esim kun isäni sai kortin 50- 60 v sitten, opetettiin että jarruttamista pitää välttää niin paljon kuin mahdollista, ettei jarrupalat kulu...Noh aika kaukaa haettu esimerkki, mutta ajat ja autot muuttuvat.