Auto ei käynnistynyt ja en päässyt tänään töihin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Minä olisin yrittänyt päästä linja-autolla töihin, jos niitä kerran kulki.

Tuohon lumikeskusteluun, että entä jos sitä lunta tulee puoli metriä, on traktori ja lumilinko ja oma kilometrin pätkä on siististi putsattu lumesta ja kun tulee maantielle omalta pikkutieltä ja huomaa, ettei sitä ole aurattu 10 kilometrin matkalta, että pääsisi matkaa jatkamaan, niin miten siihen voi etukäteen varautua?

No sillehän nyt on vaikeampi voida heti mitään, mutta ei kai sitä niinkään voi tehdä että jättää oman pätkän auraamatta koska "voihan olla ettei seuraavaakaan pätkää ole aurattu" :whistle: Eiköhän sillekin taipaleelle joku vielä tule auraamaan kunhan kerkiää. Ja tiet on käsittääkseni luokiteltu, että miten nopeaa niiden on oltava aurattuina, sen mukaisestihan sen voi arvioida.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä lähti meahin tapauksesta ja hän pystyi soittamaan että nyt joku muu hoitaa vuoron. Eli selvästi hänellä asia on hoidettu niin että hän voi olla poissa.

No meah pystyi, minä en puhunut meahista yksinomaa.

Paitsi jos meah oli se joka asuu pitkän tien päässä eikä omaa sopivaa aurausvälineistöä tai auraajaa niin joo, sitten kritiikkini kohdistuu häneen siltä osin, että miten ei suomen talvet tietäen ole tällaista asiaa hoidettu. Vaan jos heille on ok olla lumen saartamana keskenään vaikka päivätolkulla, niin ei kai siinä mitään. Sen sijaan jos kyse on ihmisestä jonka pitäisi kulkea päivittäin töissä sieltä pihatien päästä niin tottakai tällainen asia kuin auraus on oltava hoidettu.

Alkuperäinen kirjoittaja Suzytte:
Minä olisin yrittänyt päästä linja-autolla töihin, jos niitä kerran kulki.

Tuohon lumikeskusteluun, että entä jos sitä lunta tulee puoli metriä, on traktori ja lumilinko ja oma kilometrin pätkä on siististi putsattu lumesta ja kun tulee maantielle omalta pikkutieltä ja huomaa, ettei sitä ole aurattu 10 kilometrin matkalta, että pääsisi matkaa jatkamaan, niin miten siihen voi etukäteen varautua?

No sillehän nyt on vaikeampi voida heti mitään, mutta ei kai sitä niinkään voi tehdä että jättää oman pätkän auraamatta koska "voihan olla ettei seuraavaakaan pätkää ole aurattu" :whistle: Eiköhän sillekin taipaleelle joku vielä tule auraamaan kunhan kerkiää. Ja tiet on käsittääkseni luokiteltu, että miten nopeaa niiden on oltava aurattuina, sen mukaisestihan sen voi arvioida.

Totta. Luokiteltu on ja onneksi yleensä jossain vaiheessa yötä käyvät auraamassa vaikka senkin jälkeen ennättää lunta tulla lisää. On nimittäin kokemusta tältä talvelta, että aura on tullut vastaan siinä vaiheessa ensimmäistä kertaa, kun itse jo tulen töistä - ja sekin vasta vetää vastaantulevien kaistaa auki. Suomen talvi osaa yllättää ja autojen kanssa saa harmaita hiuksia, mutta onneksi moneen voi varautua ja varasuunnitelman varasuunnitelma on hyvä olla.

Ap:lla onneksi taisi järjestyä työantajan kanssa yhteisymmärryksellä asia.

Tämä lähti meahin tapauksesta ja hän pystyi soittamaan että nyt joku muu hoitaa vuoron. Eli selvästi hänellä asia on hoidettu niin että hän voi olla poissa.

No meah pystyi, minä en puhunut meahista yksinomaa.

Paitsi jos meah oli se joka asuu pitkän tien päässä eikä omaa sopivaa aurausvälineistöä tai auraajaa niin joo, sitten kritiikkini kohdistuu häneen siltä osin, että miten ei suomen talvet tietäen ole tällaista asiaa hoidettu. Vaan jos heille on ok olla lumen saartamana keskenään vaikka päivätolkulla, niin ei kai siinä mitään. Sen sijaan jos kyse on ihmisestä jonka pitäisi kulkea päivittäin töissä sieltä pihatien päästä niin tottakai tällainen asia kuin auraus on oltava hoidettu.

meah: "Mä soitin viime lauantaina pomolle, etten pääse, koska en löydä meidän pihatietä hangesta. Ei siinä auttanut, pomo meni sitten itse. " Meahin mies voi tehdä etätöitä ja meah itsekään ei tainnut olla kuukausipalkkalainen? Jos pomolle sopii että lumimyräköillä työntekijä ei tule niin ei kai meidän asia ole valittaa? Hoiti se pomo sitten paikkaamisen itse tai sijaisella. Joskus tuollainen etu saa valitsemaan juuri tuon työpaikan jonkun paremmin palkatun sijaan.

IItse entisenä esimiehenä sain kuuulla niitä "auto ei käynnistynyt"juttuja usein. Minua ei esimiehenä liikuta, että millä tulee töihin, kunhan tulee ajallaan. Bussit ja taksiton olemassa, niin itsekin toimin.

Hei, sinä Entinen Esimies: olitko kenties Kolmannessa Valtakunnassa töissä?
"Taksiton", tarkoitit varmaan taksia :) Luuletko, että rividuunarilla on varaa matkustella taksilla töihin? Ehkäpä olet itsekin nykyään rividuunari kun kerran kirjoitit, että -Entisenä Esimiehenä, joten meneppä sinä taksilla yli 100km työmatka.

On ihmisiä jotka tarvitsevat autoa välttämättä, sitten on hipstereitä jotka asuvat Kalliossa, josta pääse snadin kivasti dösällä töihin. Eli ihmisiä on myös kehä III:sen ulkopuolella.

Mitä tulee alkuperäiselle kysyjälle, niin jos töhin ei pääse julkisilla, niin sitten ei pääse. Työnantajan on syytä omata sen verran ymmärrystä, että hyväksyy poissaolon palkattomana vapaana.

Yhteistyössä