Autismi

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei
Minulla on ekaluokkalainen lapsi, jolla autismi hän,joutuu käyttämään .kuulosuojia koulussa ääniherkkyyden takia onko muiden lapsilla ääniherkkyyttä
Toki heitä on, vaikkei lapsillani olekaan. Ääniherkkyyden vuoksi. Joillakin tilapäisesti esim ruokalassa. Tiedän myös adhd lapsilla käytettävän kuulosuojaimia keskittymisen apuna. Joku voi kuunnella musiikkia joka auttaa keskittymään. Hienoa, kun löytyy apua arkeen.
 
vierailija
Hei

En ole enää lapsi, mutta autismikirjolla oleva 35v mies.

Minulla oli lapsena sitä, että pelkäsin kovia ääniä kuten porakonetta. Siihen aikaan vaan ei tiedetty näistä asioista käytännössä yhtään mitään

Kuuloaisti on minulle muutenkin herkkä ja jotenkin erikoinen.
Neuvolassa en yhden kerran suostunut kuulotestiin ja muutoinkin kyseinen testi on minulle erityinen, nykyään jopa mieluisa.
Jossain vaiheessa käytin vastamelukuulokkeita kaupoilla, ryhmätilanteisa ja niin edelleen.
Kotona myös varon, etenkin yöaikaan, aiheuttamasta yhtään ylimääräistä ääntä etteivät naapurit häiriinny, mutta toisaalta teollisuuslaitosten koneiden melu ei häiritse. Päinvastoin, tunsin joku aika sitten olevani elossa kun kuljin teollisuuslaitoksen avoimissa kartonkikoneen ohi korvatulpat korvissa.

M35
 
vierailija
Minun 12v poikani "joutunut" käyttämään kuulokkeita eskari ikäisestä asti. Ruokailu tilanteet pahimpia. Välillä päiviä,kun sietää ääniä,mutta heti jos viikko raskas ja paljon hälyä ei kestä pienintäkään ääntä. Aina aamuisin ennen kouluun lähtöä jättää kuulokkeet eteisen naulakkoon ja nappaa ne siitä päähän,kun saapuu kotiin. Koulussa sinnittelee eikä halua ottaa sinne mukaan,mutta kotona lähes kokoajan päässä tai kulkeutuu mukana varoiksi edes käsissä. Tämä yleistä ja normaalia aistiyliherkille ja pelastanut meidät ainakin monesta tilanteesta. Jos lapsi voi hyvin vaikka sitten kuulokkeita käyttäen niin se on pääasia 🙂
 
vierailija
Minun 12v poikani "joutunut" käyttämään kuulokkeita eskari ikäisestä asti. Ruokailu tilanteet pahimpia. Välillä päiviä,kun sietää ääniä,mutta heti jos viikko raskas ja paljon hälyä ei kestä pienintäkään ääntä. Aina aamuisin ennen kouluun lähtöä jättää kuulokkeet eteisen naulakkoon ja nappaa ne siitä päähän,kun saapuu kotiin. Koulussa sinnittelee eikä halua ottaa sinne mukaan,mutta kotona lähes kokoajan päässä tai kulkeutuu mukana varoiksi edes käsissä. Tämä yleistä ja normaalia aistiyliherkille ja pelastanut meidät ainakin monesta tilanteesta. Jos lapsi voi hyvin vaikka sitten kuulokkeita käyttäen niin se on pääasia
Käyttääkö ihan kuulosuojia
 

Yhteistyössä