autismikirjo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei
Minulla on ekaluokkalainen lapsi, jolla autismi hän,joutuu käyttämään .kuulosuojia koulussa ääniherkkyyden takia onko muiden lapsilla ääniherkkyyttä

Kirkko&kaupnki-lehden kolumnin kirjoittaja kertoo olevansa
eri mieltä Kirjolla tv-ohjelman erinomaisuudesta.
Artikkelin linkitys ei onnistu, Juttu löytyy helposti lehden etusivulta.

”Hyväntahtoinen, joka tekee vääriä asioita, on pahempi kuin pahantahtoinen, joka tekee vääriä asioita. Pahantahtoinen saattaa jossakin vaiheessa tulla tunnontuskiin, hyväntahtoinen ei.
Ylellä on pyörinyt Kirjolla-niminen tv-sarja, joka kertoo autismin kirjolla olevien tyyppien elämästä. Koska olen itse kirjolla, moni on kysynyt mielipidettäni sarjasta. Lähes poikkeuksetta he ovat itse pitäneet sarjaan loistavana. Se on kuulemma lisännyt suvaitsevaisuutta, ymmärrystä ja muuta kivaa. Koska meitähän täytyy suvaita, ja me suorastaan anelemme sitä.
Olen hymyillyt mukana ja sanonut jotain ympäripyöreää. Koska nykyään kamalinta on olla mielensäpahoittaja, en ole kertonut kenellekään, en edes läheisimmilleni, että Kirjolla-tv-sarja on minusta kammottava ja suvaitsematonta roskaa. Se on hyväntahtoista toiseuttamista, joissa meidät neuroepätyypilliset typistetään stereotyypiksi, jota valtaväestö voi sitten rakkaudenpuuskassaan suvaita.”/K&K-lehti

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Kirkko&kaupnki-lehden kolumnin kirjoittaja kertoo olevansa
eri mieltä Kirjolla tv-ohjelman erinomaisuudesta.
Artikkelin linkitys ei onnistu, Juttu löytyy helposti lehden etusivulta.

”Hyväntahtoinen, joka tekee vääriä asioita, on pahempi kuin pahantahtoinen, joka tekee vääriä asioita. Pahantahtoinen saattaa jossakin vaiheessa tulla tunnontuskiin, hyväntahtoinen ei.
Ylellä on pyörinyt Kirjolla-niminen tv-sarja, joka kertoo autismin kirjolla olevien tyyppien elämästä. Koska olen itse kirjolla, moni on kysynyt mielipidettäni sarjasta. Lähes poikkeuksetta he ovat itse pitäneet sarjaan loistavana. Se on kuulemma lisännyt suvaitsevaisuutta, ymmärrystä ja muuta kivaa. Koska meitähän täytyy suvaita, ja me suorastaan anelemme sitä.
Olen hymyillyt mukana ja sanonut jotain ympäripyöreää. Koska nykyään kamalinta on olla mielensäpahoittaja, en ole kertonut kenellekään, en edes läheisimmilleni, että Kirjolla-tv-sarja on minusta kammottava ja suvaitsematonta roskaa. Se on hyväntahtoista toiseuttamista, joissa meidät neuroepätyypilliset typistetään stereotyypiksi, jota valtaväestö voi sitten rakkaudenpuuskassaan suvaita.”/K&K-lehti
Jokainen ollaan yksilöitä omine piirteinemme. Annetaan kaikkien kukkien kukkia eikä aleta lokeroimaan ketään.❤️

Minua on aina vaivannut Sointu Borgin jutut. Veljensä autismilla leuhkiminen on hänellä hakoteillä.
Suurperheessä kasvaneena en sorru sisarusteni ruotimiseen. Meillä kaikilla on ollut erilainen elämä.
Inhoan kotimaisia tosi tv-ohjelmia.
En ole niin hölmö, että niitä seuraisin.