Au pair kokemuksia

ex-auppari
Mulla on kokemus au pairina olosta, mutta ei teidän tilanteesta eli au pair-perheenä olosta. Jos kuitenkin au pairin näkökantaa haluat johonkin, niin kysy ihmeessä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ex-auppari:
Mulla on kokemus au pairina olosta, mutta ei teidän tilanteesta eli au pair-perheenä olosta. Jos kuitenkin au pairin näkökantaa haluat johonkin, niin kysy ihmeessä. :)
Missä olit ja miten kauan? Mitä kautta pääsit/löysit perheen? Jäikö sulle siitä hyvät muistot/kokemukset, suositteletko vai.. Kerro kaikki vaan..
 
ex-auppari
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajan siemen:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-auppari:
Mulla on kokemus au pairina olosta, mutta ei teidän tilanteesta eli au pair-perheenä olosta. Jos kuitenkin au pairin näkökantaa haluat johonkin, niin kysy ihmeessä. :)
Missä olit ja miten kauan? Mitä kautta pääsit/löysit perheen? Jäikö sulle siitä hyvät muistot/kokemukset, suositteletko vai.. Kerro kaikki vaan..
Olin Englannissa ja löysin perheen netistä, greataupair-sivustolta, eli siis ihan yksityisesti, ei järjestön kautta. Eka perhe oli sellanen perhe suoraan helvetistä, ei tultu ollenkaan toimeen keskenämme ja vaihdoin kuukauden jälkeen perhettä. Toisessa perheessä olin sitten vuoden ja se oli ihan loistavaa aikaa, perhe oli ihan mahtava, vaikka se paikkakunta ei hirveän virikkeellinen ollutkaan. Jäin sitten jopa maahan opiskelemaan au pair-ajan jälkeen. Suosittelen toki, jos siltä tuntuu! Kannattaa huomioida, että monet au pairit on tosi nuoria ja tulevat kielitaidottomana perheeseen, joten pitää varautua olemaan myös sen tytön (tai miksei pojan ) tukena ja auttaa alkuun käytännön asioissa enemmän kuin perus-lastenhoitajan kanssa.
 
vieras
Meille au pair ei sopinut ollenkaan. Onneksi oli vain muutaman viikon sopimus kesällä. Tuntui, että oli yksi lapsi lisää passattavana. Minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei ollut. Esimerksi tiskikonetta tyhjennettäessä piti sanoa erikseen, että laittaa tiskikoneesta nostetut kupit kaappiin eikä jätä niitä tiskipöydälle. Mielestäni kyse ei ollut millään siitä, ettei hän tiennyt asiaa, vaan hän ei vain viitsinyt tehdä sitä.

Jos otatte au pairin, niin tehkää selvät listat, mitä töihin kuuluu ja milloin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille au pair ei sopinut ollenkaan. Onneksi oli vain muutaman viikon sopimus kesällä. Tuntui, että oli yksi lapsi lisää passattavana. Minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei ollut. Esimerksi tiskikonetta tyhjennettäessä piti sanoa erikseen, että laittaa tiskikoneesta nostetut kupit kaappiin eikä jätä niitä tiskipöydälle. Mielestäni kyse ei ollut millään siitä, ettei hän tiennyt asiaa, vaan hän ei vain viitsinyt tehdä sitä.

Jos otatte au pairin, niin tehkää selvät listat, mitä töihin kuuluu ja milloin.
Mitä kautta teillä oli au pair?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pihlajan siemen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille au pair ei sopinut ollenkaan. Onneksi oli vain muutaman viikon sopimus kesällä. Tuntui, että oli yksi lapsi lisää passattavana. Minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei ollut. Esimerksi tiskikonetta tyhjennettäessä piti sanoa erikseen, että laittaa tiskikoneesta nostetut kupit kaappiin eikä jätä niitä tiskipöydälle. Mielestäni kyse ei ollut millään siitä, ettei hän tiennyt asiaa, vaan hän ei vain viitsinyt tehdä sitä.

Jos otatte au pairin, niin tehkää selvät listat, mitä töihin kuuluu ja milloin.
Mitä kautta teillä oli au pair?
Tuttava suositteli :) Tyttö oli hänen ystäväperheensä tytär eteläisestä naapurimaasta.

 

Yhteistyössä