atooppisesta ihosta tietävät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmm

Vieras
Voiko olla atooppinen iho, kun aina talvisin kuivuu karheaksi mutta kesäisin ei mitään ongelmia?

Iho on karhea ja kuiva etenkin selästä ja jaloista.
Sama vaiva on myös kahdella lapsellani, kolmas on niin pieni ettei hänestä vielä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Atooppinenpa hyvinkin, kannattaa käydä oikein spesialistilla niin saa talven kuivuuteen kunnolliset rasvat,

Paras on jo rasvoja kokeilisi eka apteekista ostamalla niitä pienempiäpurkkeja ja mikä sitten on hyvä,niin siihen reseptiä hakea.Ettei turhaan tarvii jotain 1000ml purkkia ostaa ja jos rasva ei hyvä olekkaan.

Kiitos! Kumma että olen 26v tästä kärsinyt ja jo koulussa ala-asteella huomautettiin ihon kuivuudesta mutta mitään "diagnoosia" tai rasvausohjeita en ole saanut. Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi tämä noiden lasten osalta...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kiitos! Kumma että olen 26v tästä kärsinyt ja jo koulussa ala-asteella huomautettiin ihon kuivuudesta mutta mitään "diagnoosia" tai rasvausohjeita en ole saanut. Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi tämä noiden lasten osalta...

Juu tottakai kannattaa neuvolassa siitä puhua.Ja kun sitä voi joutua ostamaan kahta tai kolmeakin eri voidetta.

Mä oon käyttänyt apteekin rasvoja, essex, novalan ym... Tosin tuo essex tuntuu että on jo liian ohutta, kutiaa vaan kun sitä laittaa.
Niin, ja liittyykö kutina tähän myös? Kun tyttöni 2v valittaa jatkuvasti että kutittaa, juuri näistä karheammista kohdista vaikka rasvaan hänet aamuin illoin.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä oon käyttänyt apteekin rasvoja, essex, novalan ym... Tosin tuo essex tuntuu että on jo liian ohutta, kutiaa vaan kun sitä laittaa.
Niin, ja liittyykö kutina tähän myös? Kun tyttöni 2v valittaa jatkuvasti että kutittaa, juuri näistä karheammista kohdista vaikka rasvaan hänet aamuin illoin.

Kyllä kutina kuuluu ja mulla ainakin päänahka on kuiva.Täytyis varmaan itsekkin käydä lääkäriltä päänahkaliuosta pyytämässä.Essexsiäkin on aika rasvaistakin olemassa.

Yhteistyössä