atooppisen ihon hoitoon

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
mitä suosittelette tai käytätte ja olette kokeneet hyväksi?

itse hain lapsille pesunesteeksi Lacto Plus (suosittelivat tuota apteekissa) ja sitten rasvaksi aqualan plus sekä kutinaan hydrokortisonivoidetta.
mitäs te muut?
käytättekö kylvyssä/suihkussa jotakin muuta ja mitä?

meillä lapsilla siis atooppinen iho,kuiva,kutiseva..näppylää ja ihottumaa joka puolella.
 
Meidän pojalle lääkäri määräsi myös Apo Basen punaista, mutta ei auttanut. Löysin apteekista atooppiselle iholle tarkoitetun A-Derma -voiteen. Suosittele. Meillä ainakin tehoaa kutinaan ja näppylöihin. Ja sisäisesti kannattaa nauttia jättihelokki-kapseleita. Näitä suosittelivat apteekissa.
 
Kylpyvedessä käytettiin joskus öljyä ( en enää muista merkkiä ), rasvoja vaihdeltiin tilanteen mukaan, mutta pahimmissa vaiheissa Lipolan oli paras perusvoide jolla lumiukkorasvaus.
Kevyempänä oli käytössä Hydrolan.
Hydrokortisonivoidetta kuureina ja rikki revittyyn ihoon oli Duocortia.
Myös Atarax lääkkeenä pari vuotta pahimpina aikoina öisin.
 
poika 2,5-v
Locobase Repair on meillä ollut paras. Sitä kaikkein pahimpiin kohtiin ja muualle Minidermiä. Tehokkaaksi ovat osoittautuneet myös merisuolakylvyt pari kertaa viikossa (ammeeseen vaan reilusti merisuolaa). Välilillä ollaan käytetty myös Aloe Vera-voiteita.
 
Meidän pojalle Iho- ja Allergiasairaalasta määrätty Essex Plussaa ja Lipolania vaihdellen perusrasvaukseen. Sit 1% Hydrokortisonia ihottumaan ja pahimpaan vaiheeseen Duocortia. Yöksi ollaan jouduttu laittamaan sideharsoputkia jalkoihin, ettei pääse raapimaan. Onneksi enää ei ole tilanne ollut niin paha pitkään aikaan.
 
"tik"
Meillä menee Lipolan, Apobase, ja -essex perusvoiteina ja kuureina duocortia ja 2,5% hydrokortisonia viikon, parin välein tarpeen mukaan.
Ataraxia on kans, mut tosi harvoin käytetään.
 
Kylpyvedessä käytettiin joskus öljyä ( en enää muista merkkiä ), rasvoja vaihdeltiin tilanteen mukaan, mutta pahimmissa vaiheissa Lipolan oli paras perusvoide jolla lumiukkorasvaus.
Kevyempänä oli käytössä Hydrolan.
Hydrokortisonivoidetta kuureina ja rikki revittyyn ihoon oli Duocortia.
Myös Atarax lääkkeenä pari vuotta pahimpina aikoina öisin.
Niin...nyt poika on kohta 5v ja iho on pääasiassa loistavassa kunnossa nykyään.
 
Kilo merisuolaa kylpyammeeseen ja sieraimia myöten lillumaan.
Kookosöljy. Kannattaa pitää tarpeeksi viileässä, että on kiinteää (alle +25 astetta). Helpompi käsitellä.
Riittävästi rasvaa sisäisesti, ulkoisesti ei muuta kuin kookos.
Ei saippuaa.
Kierrä kaukaa kaikki, mitä I&A-sairaalasta tarjotaan.

Siinä on MINUN ihooni toimivat jutut.
 
Meillä tuo Lipolan aiheutti vaan lisää näppyjä ja kutinaa.. Paras voide on ollu abo base sininen ja kortisoonia käytetty kuureita (ei hydrokortisonia eikä sibikorttia, mihin monet tuon sekoittaa)
 
ihon pesussa käytän välillä lactacydia ja rasvana ceridalin lipolotionia. Mulla on erittäin vaikea atooppinen iho ja toi on ainoa rasva mikä mulle sopii. Kortisonina mulla on elocon, joka on yksi niistä harvoista kortisoneista mitkä mulle tehoaa. Jonkin aikaa kun iho oli pahimmillaan sain erityiskorvatun protopic-voiteen, josta ei ollut mulle mitään apua.
 
Meillä on käytetty koko apteekin hyllystö loppuun, koska perusvoidetta pitää vaihdella aika ajoin. Tärkeää on päivittäinen ihon pesu, toisin kuin aiemmin neuvottiin. Tällä hetkellä Sibicort taas kuurina taipeisiin, ranteisiin, sormiin ja korvienlehtiin, Elidel 1% silmäluomiin (on aivan paska tuote), Locobase Repair raajoihin ja Lipolan selkään sekä mahaan. Lipolania ei missään tapauksessa naamaan, koska se kirvelee kuten myös mm. Hydrolan. Decubal taas esim. ei kirvele, mutta ei myöskään auta ihon kuivuuteen mainittavasi meillä. Ceralan toisinaan kuurina ok (siis yksi pumppupakkaus), mutta kirvelee myös talvi-ihoa.

Parhaan avun olemme saaneet tyrniöljykapseleista, joita myydään luontaistuotekaupoissa. Poika osaa itse ne jo niellä, ja annoin aluksi 4 kappaletta vuorokaudessa, nyt ylläpitona yksi aamulla ja yksi illalla. Heti huomaa, jos kapselit loppuu eikä uusia ole heti saatavilla. Apu on ollut merkittävä. Kyseessä on siis omega7-rasvahappo, joka atoopikon ihosta puuttuu. Omega 3 ja 6 ovat muuten hyödyllisiä rasvahappoja, mutta eivät vaikuta atooppisen ihon kuntoon.
 

Yhteistyössä