Atkinsilla diettaajia?

Joo kyllä tulokset näkyi heti kahden päivän jälkeen. Lähtöpaino oli 85 kg, toisen päivän iltana kävin puntarilla ja meinasin pudottaa silmäni kun vaaka näytti 83 kg! Toki siitä on ensin paljon nestettä, mutta alku kuitenkin. Ja kun huomaa että dieetti toimii, niin se kannustaa jaksamaan. Mulla oli muuten kans alussa pää kipeänä pari päivää, mutta sitten se meni ohi. Tsemppiä sulle, vieras, ensimmäinen viikko on pahin - sen jälkeen ruokahalu vähenee eikä enää tee mieli mitään makeaa. =)

Maamikki, Atkins neuvoo kirjassaan että jos noudattaa tätä dieettiä pidempään, pitää käydä verikokeissa jotka selvittää munuaisten toimintakyvyn sekä kolesterolin. Mutta oikeasti tämän pitäisi kyllä tosiaan polttaa niitä kehoon jo kertyneitä rasvoja. Ja rasvan suhteenkin saa olla järkevä, kaikkea ei tarvitse paistaa tirisevässä rasvassa, vaan kannattaa käyttää paljon myös oliiviöljyä, jossa on sydämelle terveellisiä rasvahappoja.

hullu-hilda
Niin meitähän on moneen lähtöön...On varmaan ihan jees juttu ja toimii NOPEASTI sellasilla joilla LÄHTÖPAINO on iso!!!Mutta moniko teistä aikoo lopun elämäänsä kyseisellä dietillä olla??? :kieh:
Tsemppiä kuitenkin kaikille ja muistakaa että LIIKUNTA on kaiken a ja o!!!!

No onneksi ei tarvitse loppuelämää olla näin tiukalla dieetillä, vaan hiilarimääriä aletaan nostaa pikkuhiljaa, ja siten löytyy se oma taso jolla ei ala lihota uudestaan. Uskon vakaasti, että kun näistä läskeistä pääsen, olen kovasti motivoitunut pitämään itseni hoikassa kunnossa. =)

Moi. minulla on nytten menossa kolmas päivä, harmittaa kun en ole päässyt saamaa kirjaa käsiini! Nyt kävin vaaas mutten tiedä paljon tähän menessä lähtenyt kun olen kahden eri vaaan kanssa punninnu, mutta nyt käytän vain yhtä sitä mun uuutta,Ja kyllä musta ihmiset saa rauhassa ajatella mita haluavat tämän on meidän tiemme, ja minunon aina ollut helpompi noudattaa orjallisesti jotain ohjeita kun se että on pelivaraa, ja nopeat tulokset auttavat motivaatiossa, ja huomaa ettei turhaa tee tätä hommaa, puhuin aikasemmin että mulla olis 8kg tiputetavaa, mutta taitaa olla totuus 10kg, ja en minä niistä määristä kun saan taas itselleni motivation ja liikkumisen ilon, siitä piristyy.Sinulla Miimu on ihana kun mikehesi on mukana, mutta minun on pakko tehdä lapsille ja ukol jotain muuta, ei haittaa kyllä me pian taas syödään samaa ruokaa, paitsi minä en syö sit perunaajne, ja leipää B)

No juu, ruokaa saa laittaa oikein olan takaa, laitan kans mulle ja miehelle eri sapuskat ja lapsille omat. Lisäksi paiskin töitä perhepäivähoitajana, joten kokkailen kaiken aikaa =)
Mutta eipä se haittaa - tämän jaksaa kyllä kun tuloksia syntyy. Mulla on noita pudotettavia kiloja vähän enemmän, tosiaan 85 kilosta lähettiin liikkeelle eli kyllä sellaset parikymmentä kiloa saa kaikenkaikkiaan pudota. Nyt mennään puolessa välissä eli vaaka näytti aamulla 75 kg ja kolmas viikko dieettiä on menossa, joten kukaan ei kyllä voi väittää etteikö tämä toimisi.
Kirjoittelehan kuulumisia, kuinka etenee :wave:

no juu mulla on nyt neljäs päivä alkan ja söin just aivan ihanan makuisen Kreikkalaisen munakkaan, mutta pää on kovilla, muttei ihan kaikki johdu diettistä, niskat on myös junmis... ei kun jumppaamaan! ja siiten pihviä ostamaan, MIIMULTA kysyisin kun pidempään ollu että syökö leipää ollenkaa siis mitää vähähiilarista ja miten noin kaikki suklaa jutut ja pannukakut onko löytän niille hyvän korvikkeen?????????? minulta on n.1,5kg nyt tippunnun paino ja turvotus lähtenyt. B)

Moi! En ole syöny leipää ollenkaan, en tiedä olisko olemassa sellasia vähähiilihydraattisia joista ei heti tulis koko päivän hiilarimäärä täyteen. Luulen, että jostain löytyy sellasia. Tollasiin hyväskäjuttuihin en tiedä sen kummempaa korviketta, mutta yks lääke makeannälkään mulla on, nimittäin light limsa. Pepsi Max on sellanen jossa on hiilareita 0, eli aina kun akuutti naminnälkä iskee, niin juon lasillisen pepsiä ja toimii, tuntuu suussa tosi makoiselta kun sellaiseen ei ole viimeaikoina juurikaan tottunut.
Makkaranystävälle vinkiksi, että esimerkiksi juusto-Wilhelm on sellanen, jossa on hiilareita ainoastaan 1,3 g /100 g. Pakkaus on neljän makkaran paketti joka painaa 500 g, eli yksi makkara sisältää hiilareita 1,6 g. Eli hyvin voi ateriaksi syödä grillatun makkaran tai parikin, ja vihanneksia tai salaattia, kunhan vaan suunnittelee päivän muut ateriat niin ettei hiilareita tule liikaa. Kala ja kana ei sisällä hiilareita ollenkaan, joten niitä voi huoletta syödä. Kaupassa käydessä oppii kyllä nopeasti lukemaan tarkkaan nuo ruokien pakkaukset, minäkin tykkään makkarasta ja vietin makkaratiskin äärellä pitkän tovin kun tutkin tarkkaan kaikki pakkaukset. =)

mymmy
Ihan vaan mielenkiinnosta kysyisin että onko kukaan ollu tällä dietillä ja imettänyt? Kovasti kiinnostais mutta imetän vielä. Poikani täyttää kyllä kohta vuoden eli alan pikkuhiljaa vierottaa ainakin päiväimetyksestä. Niin ja kun noinkin nopealla tahdilla tulee tuloksia niin onko vaatteistakin jo huomannut pudonneet kilot? :flower: Onnea vaan dietille...

pömppömaha
Sen mäkin tahtoisin tietää et jos teillä esim.7-10kg pudonnu ihan minimi ajassa (pari viikkoa), niin onko vaatekokokin pienentyny kans yhtä nopsaa? Vai tartteeko kiinteyttää erikseen?

Mä löysin niitä sivuja paljon ku etsiskelin, mut pieni ristiriita oli jossain tapauksissa: toisessa sanottiin et saa syödä esim.kermaa niin paljon ku haluaa ym.sallittujen listalla olevia, ja toisessa paikassa kerma säännösteltiin ruokalusikoissa. Muissakin ruoka-aineissa oli tälläsia poikkeuksia. Eli mikä sivu se nyt luotettavaa tietoa jakaa? Voisitteko kertoa...kirjaakaan en saa pitkään aikaan kirjastosta :(

kyllähän tuo dietti toimii,muttei ole terveellinen pitkän päälle.
mutta jos nopeesti haluu kiloja pois niin sitten....nopeesti se takaisinkin tulee kun lopettaa kuurin ja ikuisesti ei voi tällä systeemillä syödä!

En Atkinssilla mutta vähähiilihydraattisella kuitenkin. Olen ollut jotain 3 ja puoli kuukautta. Tiedoksi vain, että dieetti tarkoittaa ruokavaliota, ei laihdutuskuuria. Minulla tämä ainakin on jo kerennyt iskostua alitajuntaan ja en ainakaan tällä hetkellä osaa ajatella, että enää alkaisin sokeria, vehnää ym. syödä. Ja hei, kaupoista löytyy Kavlin lehtileipää, hiilareita 3,5 g/viipale. Se on sellaista ohutta, mutta päälle saa kasattua melkoisesti juustoa, metukkaa, kurkkua jne., tehty täysjyvärukiista ja ruisleseistä. Suosittelisin edelleen tutustumaan tänne www.karpit.net. Sivusto on suunnattu vähähiilihydraattista ruokavaliota noudattaville ja on todella hyvä tietolähde keskustelupalstoineen. Niin, mulla on paino tippunut kenties kymmenisen kiloa, vaakaa en omista. Mahtuu jopa vaatteita ajalta ennen raskautta päälle ja se vaan lisää motivaatiota. Itse ainakin syön tosi monipuolisesti ja en ole kyllästymään päässy. Makeisten tilalle on tummaa suklaata (vähintään 70% kaakaota) kaapissa ja muuhun naposteluun löytyy manteleita, pähkinöitä, marjoja,.. Tämä ei ole kitumista, ei!

edit: Kavlin hh-määrä on siis per viipale ei 100g..

Niin minäkin sanoin, mutta toisaalta,ihmisen elämästä 2vk voi hyvin laittaa kokeiluun, se ei mitään ota pois jos on terve ihminen... päin vastoin antaa itsekuria noudattamalla ohjeita ja voi saada jopa nautintoa ja iloa jopa elämän tavan, Mulla on eka viikko takana, leipää on ikävä! Muttas sitä voi sitten myöhemmin syödä... Mulla oli 3 ekaa päivää kipeä, muista ottaa monivitaamiini ja kalkki nestettä ainakin 2-3l /pv.

Mulla on ruokahalu kaikonnu ihan tyystin. Uunilohi maistuu hyvälle ja sitä söisin vaikka kuinka, mutta mikään muu ei tahdo kelvata. Saan oikeasti tehdä töitä että saan päivän hiilarimäärät täyteen - mielenkiintoinen käänne. Ehkä tämä vaihe menee ohi... millään tavalla en tunne oloani huonoksi, ja olen paljon tarmokkaampi kuin ennen. Paino tippuu tasaiseen tahtiin =)

munakas
minäkin olen aloittanut atkins dietin. nyt 4päivää takana.
päähän koskenut melkein kokoajan.
kananmunia en halua enää nähdäkkään.oksettaa ajatuskin..
mutta paino oli tippunut 2,5kg kolmessa päivässä,
että pakko kestää ainakin tää kaks viikkoo loppuun.
mielellään pitempäänkin. vielä pitäisi saada n.8kg pois.
kuinka kauan muilla on kestänyt tämä ärsyttävä päänsärky jos on tullut sitä?mies aloitti kans dietin,mutta ei mitään päänsärkyjä ole saanut.

Katos kin kuonaaineet lähteet liikkeelle, niin elimistös alkaa tapahtua päänsärky johtuu siitä ja energia määrä on nyt pienempi, muista syödä kaikki mitä sanotaan ja tasaisesti,. mulla om 9pv menossa ja tekee välillä huo oa syödä en millään viitsis joskus syön lounaan vasta 17, se ei ole hyvä koska meinaa pää kipu tulla mutta kun aamupalaon niin raskas niin jaksa ja jos päivän aikana on töitä paljon en muista. Mulla on nyt 2kg tippunnu paino.

Yhteistyössä