Ateisti haukkuu kristinuskoa koska ei ymmärrä sitä

  • Viestiketjun aloittaja Ateistit eivät ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti
Ateistit eivät ymmärrä
Ateistit eivät ymmärrä mitään kristinuskosta ja Jumalan sanasta eli Raamatusta. Ateistien ymmärrys on rajoittunut ihmisen keksimiin virheellisiin teorioihin kuten alkuräjähdysteoriaan ja evoluutioteoriaan.

Ateisti sanoo että Jumalaa ei ole olemassa koska maailmassa on pahuutta, kuten kärsimystä, sotia, pedofiliaa, perhesurmia, nälänhätää jne. Ateisti ei olemattomassa ymmärryksessään tajua sitä että kaikki pahuus on syntiinlankeemuksen seurausta. Kun Aatami ja Eeva söivät hyvän ja pahan tiedon puusta hedelmän käärmeen muodossa olleen Saatanan houkuttelemana, niin ihmiskunta ansaitsi kaiken pahuuden itselleen.

Ateisti myös sanoo että Raamatussa Jumala on paha kun surmaa kansoja ja käskee tappamaan pienet lapsetkin. Ateisti ei kuitenkaan ymmärrä sitä että nuo kansat olivat tehneet syntiä, eikä sitä että ei niitä lapsia voinut jättää ilman vanhempia. Ne lapset piti tappaa. Todennäköisesti niistäkin olisi aikuisina tullut syntisiä pakanoita ja hekin olisivat joutuneet helvettiin ikuiseen kidutukseen.

Ateisti sanoo myös että Jumala on paha koska laittaa helvettiin joutuneet ikuiseen kidutukseen. Ateisti ei kuitenkaan ymmärrä sitä että rikkomus iankaikkista ja äärimmäisen hyvää Jumalaa vastaan ansaitsee iankaikkisen ja äärimmäisen pahan rangaistuksen. Helvettiin joutuneet kärsivät ikuisesti tulessa ja samalla Saatana ja muut langenneet enkelit eli demonit kiduttavat heitä kärsien samalla itsekin mieletöntä tuskaa. Jumala kuitenkin rakasti maailmaa niin paljon että antoi ainoan Poikansa kuolla ristillä ihmiskunnan syntien tähden. Jokainen kuka uskoo häneen pelastuu.

Matt.25:41 ""Sitten hän sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Matt.25:46 ""Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.""
 
Ahaa, no nytpä silmäni avautuivatkin. En ollut koskaan kuullutkaan, että kaikki ikävät jutskat johtuvatkin Aatamista ja Eevasta - tai oikeastaan Eevasta. Ja muutenkin, ihan tosi siistii kun kerroit tuon kansojen syntijutunkin ja noin selväsanaisesti kristinuskon ideankin. Nuo Raamatun lainaukset saavat minut nyt heti liittymään kirkkoon ja ottamaan kasteen vastaan. Oli tuo kyllä niin vakuuttava teksti! Ja enpä ollut koskaan mitään tuollaista kuullutkaan.
 
Ateistit eivät ymmärrä
Alkuperäinen kirjoittaja eivoimitään;30412095:
Thor nyt vaan on komeampi :heart:
Jumala on ainoa oikea Jumala. Epäjumalat ovat riivaajia eli langenneita enkeleitä.

1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ateistit eivät ymmärrä;30412112:
Jumala on ainoa oikea Jumala. Epäjumalat ovat riivaajia eli langenneita enkeleitä.

1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."
Mistäs tiedät, minkä riivaajan vallassa Paavalikin oli tuota kirjoittaessaan :D Ihmisten kynästä Raamattukin on. Ei sen kummempi.
 
Ateistit eivät ymmärrä
Mistäs tiedät, minkä riivaajan vallassa Paavalikin oli tuota kirjoittaessaan :D Ihmisten kynästä Raamattukin on. Ei sen kummempi.
Jumala on kirjoittanut Raamatun ihmisten välityksellä. Raamatun kirjoitukset ovat peräisin Pyhältä Hengeltä. Juuri siksi Raamattua sanotaan Jumalan sanaksi.

2Tim.3:16 "Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään."
 
Mä olen siihen ikään elänyt, et mulla ei ole tarvetta polkea muita suohon saadakseni oma pääni pinnalle. Tiedän. että se ei onnistu.

Jos sun jumalasi tota vaatii, niin kandeis istua alas, ottaa kuppi kahvia ja funtsia, että mitä palvot jumalana.
 
eivoimitään
Alkuperäinen kirjoittaja Ateistit eivät ymmärrä;30412112:
Jumala on ainoa oikea Jumala. Epäjumalat ovat riivaajia eli langenneita enkeleitä.

1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."
Ok. Lankeaisin ihan mielelläni.
 
Puolue
Jos nyt lähdetään liikkeelle siitä faktasta että uskonto on asia, johon ihminen uskoo. Uskonto ei ole siis ole todellisuudessa fakta, vaikka uskova sen omassa elämässään niin kokeekin. Vertauskuvana esim. joulupukkiin uskova lapsi, jolle joulupukki on hänen elämässään todellinen, vaikka joulupukkia ei oikeasti olekaan olemassa. Tämä on asia, mikä uskovaisten pitäisi ymmärtää. Siis uskoa saa mihin haluaa, mutta sen väittäminen faktaksi on täysin väärin. Eikö uskovaisten mielessä käy koskaan se seikka, että niin monta eri uskontoa kun maailmassa on, ei vain yksi uskonto voi olla oikeassa. Voisin itse uskoa muumeihin, mutta minun uskoni ei tee muumeista todellisia.

Itselläni ei ole mitään uskontoja vastaan niin kauan, kun niistä ei koidu haittaa muille. Valitettavasti moneen uskontoon kuuluu sanan levittäminen, jonka itse koen haittana ja loukkauksena omaa valintaani kohtaan. Usko on henkilökohtainen asia, jollaisena se kuuluu pitääkin.
 
uskonnon uhri
Minä olen joutunut kuuntelemaan tuota uskontohöpinää 1-vuotiaasta- 17-vuotiaaseen. Ehkä olen vain TYHMÄ kun en ymmärrä :D Pakotettiin kuuntelemaan, henkistä väkivaltaa ja haukkumista ja saatanalla pelottelua, jos en lähtenyt "kokontumisiin" ja kuunneut tai ollut tarpeeksi kiltisti.

Kiitos vain mutta itsekään en julkisesti mollaa uskovaisia , "parempia ihmisiä", kristinuskoisia, muslimeja jne.

Kuinka hemmetissä joku voi olla niin itsekäs, että mollaa ja ajattelee olevansa oikeassa.
Minullkina on vapaus ajatella, että kristinuskoinen ei tajua, että on uskoonnon uhri.
Kristinuskoinen on typerä, manipuolitu, hyväuskoinen, sinisilmäinen. Kristinuskoinen on liian herkkä, narusta vedettävä ,höynäytettävissä. Ei tajua, että voi itse päättää mihin uskoo jne. Ateisti on 10 askelta edellä :)
 

Yhteistyössä