Asuntopohdintaa

  • Viestiketjun aloittaja Kuumeinen
  • Ensimmäinen viesti
Kuumeinen
Kova asuntokuume vaivaa. Pohdin tässä että olisko järkevää meidän 2 aikuista ja 1 lapsi muuttaa kivaan rivitaloon, jossa kaikki pinnat siistejä, kylppäri vasta laatoitettu, sauna ja kiva piha mutta tosiaan kaksio ja 60 neliötä... (oon ihastunut tähän rivariin... ja muutenkin aina haaveissa rt omalla pikku pihalla...)

Vai sitten muuttaa kolmioon kerrostaloon siis, mikä olisi ihan ok, muttei mitenkään sellainen unelmakoti, mutta kuitenkin peruskuntoinen ja neliöitä olisi joku noin 70- 76... Siinä siis olisi tilaa.

Noissa olisi suht sama hinta.
Mites muuten se vaivaako teitä muita asunnonostajia semmoinen että mitäs jos ostaa asunnon ja sitten tulevaisuudessa jostain löytyisi parempi ja sitten kauheesti harmittaa kun on tehnyt jo kaupat jostain "ihan ok- peruskuntoisesta muttei niin siitä "unelmien kodista"...

 
En oo koskaan ostanu taloo, mut ainakaa mä en ostais sellasta kotii joka ei oo just sellai niiku haluun. Vuokra-asuntojen suhteen oon ollu samas tilanteessa ja jos kyse ois vuokraamisesta ni ehottomasti muuttaisin siihe rivariin. Kandee ehkä miettii onko tulos lisää lapsia, ettei heti tartte muuttaa tilan perässä isompaan. Mietitte ite tarviitteko kuinka paljon tilaa/huoneita. Me pärjätää 1 lapsen kaa kaksios.

Muute...rivareita mitä ite ollaa kierretty, ni ollaa huomattu et niis on vähemmä säilytystilaa (asunnon ulkopuolella) ku kunnon kerrostalois. Kylmässä varastossa ku ei kauheesti viitti mtn arvokasta säilytellä ettei mee pilalle.
 
flds
No itselläni se sijainti ratkaisisi tosi paljon ja rivariin mieluummin. On se ylä-ja alakerran melu pois. Ja ilmeisesti pikku pihakin olisi, lapselle oma. Itse asumme omakotitalossa, en voisi kerrostaloon enää muuttaa. Jos se ostamanne ei nyt se unelmakoti ole ja kivempi löytyy, niin myyntiin vaan.
 
No ei olisi muutettu kaksioon lapsen kanssa, sellaisesta muutettiin kyllä pois =) Ajatuksella, että kun asunnon ostaa, ostaa isomman ettei tarvi heti vaihtaa. Meillä on ollut vain ja ainoastaan tämä yksi "oma" koti =) Ei olla todellakaan muuttajatyyppejä :LOL:
 
Helekutti
Varmaan just nyt parasta olisi kun muuttasitte kolmioon vuokralle ja kattelisitte ihan rauhassa niitä asuntoja. Hinnat on vakaassa laskussa ja tulevat laskemaan ainakin seuraavat kolme vuotta. Ei kannata ostaa asuntoa johon ei ole 100% tyytyväinen.
 
ap
itseasiassa se rt mistä tossa kirjotin oli näköjään jo myyty...
mut ei sillä, eihän meillä toki ole kuin lainalupaus, eli ei olis ollutkaan mahdollista just-nyt-heti ostaa... Kunhan tässä kuumeilen ja pohdin...
 
huoh
Jäätte odottamaan unelmienne kolmiota.

Tosi huonolta näyttää nyt asuntomarkkinoilta ainakin täällä päin. Kaikissa myyntiin tulevissa huokeissa asunnoissa on jotain pahasti vialla, kosteusvaurioita yleensä, ja kalliimmat ovat vielä niin kalliita ettei vaan pysty venymään.

Aivan sairas tilanne, kun omaa rahaakin on sata tonnia eikä silti ole mahdollista hankkia inhimillisillä kustannuksilla perheasuntoa.
 

Yhteistyössä