asuntolapaikka hakemus..

perustelut asuntolapaikan tarpeesta..

pitkä matka, hankalat yhteydet, paikallisliikenteen busseilla ei meinaa päästä asemalle silloin kun juna lähtee, asemalla joutuisi 30min odottelemaan junaa jos bussilla menisi, ja kulkemisen kustannukset olis kuukaudessa n 100€
koulumatkat venyisi siis noin kahdeksi tunniksi päivässä

tarviiko tuohon sen enempää kirjoitella?

(joo, teen hakemusta lapsen puolesta kun se ei nyt ole paikalla, ja noi pitää palauttaa ennenku ehtii palata, joku kuitenkin kysyy miks mä niitä teen :xmas: )
 
noh.
Luulisin että riittäisi. Toki riippuu paljon asuntolastakin, että kuinka paljon paikkoja/halukkaita on. Toki jos tulee muuta vielä mieleen miksi asuntolapaikka tarvittaisiin, kannattaa laittaa lisäksi. Mutta tosiaan riippuu varmaan aika paljon asuntolasta että kuinka paljon niitä syitä/perusteluita "vaaditaan".
 
minä,
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30002224:
(joo, teen hakemusta lapsen puolesta kun se ei nyt ole paikalla, ja noi pitää palauttaa ennenku ehtii palata, joku kuitenkin kysyy miks mä niitä teen :xmas: )
Miksi meidän pitää se tietää
 
vierass
Voihan noilla yrittää, vertailun vuoksi pienen peruskoululaisen koulumatka päivässä odotuksineen saa kestää yhteensä 2½ h, isommilla koululaisilla taitaa olla 3 h, jos ei enemmänkin ihan lakisääteisesti.

Meidän kolmasluokkalaisella tuo melkein 2½ h täyttyy, kun bussien vaihdot ei sovi oikein yhteen, väliin joutuu 20 minuuttiakin odottamaan, kun toinen ehtii lähteä juuri ennen toisen saapumista. Tosin taksikyydityksessäkin tuo aika lähes kului kokonaan.
 
Vier
Minä kuljin tunnin suuntaansa kouluun aikanaan toiselle paikkakunnalle...asuntolaan en olis menny koska oli kahden hengen huoneet, yhteissuihkut ym kauheaa. Hommasi sitten oman asunnon...No, se ei liittyny tähän. Hyvät on perustelut hakemuksessa.
 
Voihan noilla yrittää, vertailun vuoksi pienen peruskoululaisen koulumatka päivässä odotuksineen saa kestää yhteensä 2½ h, isommilla koululaisilla taitaa olla 3 h, jos ei enemmänkin ihan lakisääteisesti.

Meidän kolmasluokkalaisella tuo melkein 2½ h täyttyy, kun bussien vaihdot ei sovi oikein yhteen, väliin joutuu 20 minuuttiakin odottamaan, kun toinen ehtii lähteä juuri ennen toisen saapumista. Tosin taksikyydityksessäkin tuo aika lähes kului kokonaan.
joo, eihän tuo ole vielä pitkä matka/aika, tiedän kyllä.
mutta olen itse aikoinani kulkenut aikalailla samanlaista matkaa vuoden ravintolakouluun, ni kyllä se aika rankaksi pitkien päivien ja opiskelun lisäksi tekee.

ja tuo 2 tuntia on siis ihan minimi aika, todellisuudessa taitaa mennä lähemmäks/yli 3 tuntia, riippuen siitä monelta koulu alkaa..(jos esim 8:00 ni pitää lähteä kotoota jo 6:30, mut jos 8:15 ni ehtii kun lähtee 7:00 )
 
Minä kuljin tunnin suuntaansa kouluun aikanaan toiselle paikkakunnalle...asuntolaan en olis menny koska oli kahden hengen huoneet, yhteissuihkut ym kauheaa. Hommasi sitten oman asunnon...No, se ei liittyny tähän. Hyvät on perustelut hakemuksessa.
niin tuollakin asuntolassa on 2hh, ja veikkaan et aika paljon hakijoita on kun asuntola on ilmainen.
jos nyt ei paikkaa tuonne saa ni sit saa vaan kulkea, täältä monet kulkee tuonne koululle, mut olishan se helpompaa (ja tietysti halvempaa ) kun vois viikolla yöt siellä asuntolassa olla.

se on positiivista et tuolta kulkee pari junaa tunnissa tänne, itse kun kävin Lahdessa ni parhaimmillaan joutui koulun päättymisen jälkeen 2 tuntia odottaa et seuraava juna lähti kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;30002348:
joo, eihän tuo ole vielä pitkä matka/aika, tiedän kyllä.
mutta olen itse aikoinani kulkenut aikalailla samanlaista matkaa vuoden ravintolakouluun, ni kyllä se aika rankaksi pitkien päivien ja opiskelun lisäksi tekee.

ja tuo 2 tuntia on siis ihan minimi aika, todellisuudessa taitaa mennä lähemmäks/yli 3 tuntia, riippuen siitä monelta koulu alkaa..(jos esim 8:00 ni pitää lähteä kotoota jo 6:30, mut jos 8:15 ni ehtii kun lähtee 7:00 )
No hakematta ei ainakaan pääse, mutta kannattaa varautua, että pitempimatkalaiset yms paremmin perustelut omaavat menevät edelle. Toisaalta kuinka moni haluaa asuntolaan nykypäivänä, vähintäänhän se pitää olla oma yksiö jos ei isompikin...
 

Yhteistyössä