asuntolainasta ja opintolainasta yks kysymys tietäville :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asunto haaveena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asunto haaveena

Vieras
elikkäs mulla on opintolainaa ja ollaan ottamassa asuntolainaa myös,miten se meni sit? samalla maksan myös opintolainaa erikseen pois? vai pitääkö periaatteessa ottaa enemmän lainaa ja maksaa ekask pois se opintolaina?

Voi olla tyhmä kysymys mut jos joku osais valaista hieman :)

Kannattaa miettiä tuota pankin kanssa. Asuntolainassa saattaa olla korkeampi korko, jolloin opintolainaa ei kannata sillä rahoittaa. Valitse se halvempi vaihtoehto (joka tod. näk. on opinto- ja asuntolainat erikseen).

samasta pankista oltaisiin ottamassa lainaa,tarviipa kysellä sitten sieltä! oishan se kiva jos vaan yks laina roikkumassa mut sit taas typerää miehen "maksaa" myös mun opintolainoja jos otetaan enemmän lainaa pankista :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
samasta pankista oltaisiin ottamassa lainaa,tarviipa kysellä sitten sieltä! oishan se kiva jos vaan yks laina roikkumassa mut sit taas typerää miehen "maksaa" myös mun opintolainoja jos otetaan enemmän lainaa pankista :/

Oletteko siis asuntolainaa ottamassa pelkästään miehen nimiin? Jos olette, ettekä ole naimisissa, niin sulle ei jää mitään, jos ero tulee...

Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Oletteko siis asuntolainaa ottamassa pelkästään miehen nimiin? Jos olette, ettekä ole naimisissa, niin sulle ei jää mitään, jos ero tulee...

yhteisesti ollaan sitä ottamassa! mut aattelen ehkä vaan liikaa ku rupesin sitä miettii et jos maksetaan "asuntolainasta" MUN opintolainat ni sillohan myös mies maksaa niitä! Tosin mies kyl aikasemmin jo sano et otetaan lainaa sen verran enemmän et saan hoidettua ne mut siitä on jo aikaa

Ok, no ei kai siinä sitten :)

Kannattaa tosiaan vertailla niitä korkoja ja kilpailuttakaa marginaali mahdollisimman alas (sen voi saada jopa puolen prosentin kieppeille).

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
ethän sä saa asuntolainan nimellä rahaa opintolainan poismaksuun. ei taitais verottaja tykätä eikä pankki myöntää. asuntolaina on asunnonmaksua varten.

Mä oon kanssa tätä mieltä. Asuntolainan saa asuntoa varten ja kaikkia muita menoja varten (esim. remppaa yms.) pitää ottaa erikseen käyttölaina. :)

Ja opintolaina voi olla pankissa erikseen ja silti voit ottaa asuntolainan sit lisäksi. :)

Yhteistyössä