Asuntolainaa ilman takaajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja slörde
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarkoitatko ilman henkilötakaajia? Asunto takaa yleensä suurimman osan lainasta, sitten on mahd. oma rahoitus jos teillä on, ja sitten loppusummasta riippuu, miten paljon vakuuksia sitä varten tarvitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Tarkoitatko ilman henkilötakaajia? Asunto takaa yleensä suurimman osan lainasta, sitten on mahd. oma rahoitus jos teillä on, ja sitten loppusummasta riippuu, miten paljon vakuuksia sitä varten tarvitaan.

Tarkoitin nimenomaan henkilötakaajia. Meillä kyseessä ensiasunto.

Meillä ei ole takaajia. 200 thtta saatiin talolainaa. Vakuudeksi pistettiin kesämökkimme (lainaa meillä oli mökistäkin, mutta mökkimme arvo on moninkertainen lainaamme nähden). Molemmilla vakkarityöt, palkka pyöreästi n. 2500 e/kk molemmilla, miehellä silloisessa työssään pari vuotta sitten kyllä lähempänä 3000 e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä ei ole takaajia. 200 thtta saatiin talolainaa. Vakuudeksi pistettiin kesämökkimme (lainaa meillä oli mökistäkin, mutta mökkimme arvo on moninkertainen lainaamme nähden). Molemmilla vakkarityöt, palkka pyöreästi n. 2500 e/kk molemmilla, miehellä silloisessa työssään pari vuotta sitten kyllä lähempänä 3000 e/kk.

Meillä minun tuloni ovat n. 3000 euroa / kk, mies opiskelee ja tekee vain vähän töitä, niistä tulot n. 600 euroa / kk. Kaksi lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja N:
Meillä valtion takaus, pankin omatakaus, ensiasunto oli kyseessä. 140 000 ? lainaa, nettotulot yht kk 3800 ?, 25 v maksuaika.

Oot sä mä (tai mun mies)??? :D Meillä siis täsmälleen sama tilanne, ei ollenkaan henkilötakaajia...

kai ne vaatii nykyään pikkuosalle jonku takauksen, henkilön /henkilöitä tai jotain kiinteistöä tms. tuosta omatakauksesta ei kokemuksia eikä tietoa minulla. mutta meillä 85%:lle lainasummasta riitti takuuksi ostettava asunto, loppuosalle tarvi takauksen. kavereilla, jotka itse ovat rakentaan alusta asti tai vain osankin, on oman työn arvo laskettu siihen niin, ettei takaajia tms ole tarvinnut ollenkaan.

Yhteistyössä