Asuisitteko mieluummin ahtaasti, kuin veisitte lapsen 9-kuisena hoitoon?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kaksi vaihtoehtoa: Vien lapsen hoitoon kun tämä on 9 kk, ja menen töihin, ja muutamme pian isompaan asuntoon kauemmas keskustasta.

Tai: Asumme edelleen ahtaasti Helsingin kantakaupungissa, ja jään kotiin hoitamaan lasta, kunnes tämä on 3-vuotias?

Näistä kahdesta pitäisi valita, kumman itse valitsisit?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Asuisin ahtaasti ja veisin lapsen hoitoon aikaisintaan kaksivuotiaana.
Joo, tämä meilläkin on nyt tällä hetkellä ajatuksena, että aikaisintaan kaksiovuotiaana, ja silloinkin pph:lle, jos löydetään mukava paikka.:)
 
vieras
ehdottomasti kotiin. Niin moni sanonut että ei mitään muuta kadu elämässään kuin sitä että ei ollut lasten kanssa kotona silloin kun he olivat pieniä. Se on niin suhteellista mihin sen rahan käyttää..pienemmälläkin pärjää.. :)
 
doooom
olipas ihania vastauksi, jäin itsekkin ahtaasti asumaan jotta saan olla pienokaisteni kanssa, eipä ole kiire takaisin töihin juoksemaan rahan perässä, olen erittäin onnellinen että saan olla kotona!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja j:
No ennemin asuisin ahtaasti, kuin laittaisin pienen vauvan hoitoon.

MUTTA eikö ehkä löytyisi jostain vähän keskustan ulkopuolelta vähän edullisempaa asuinaluetta...?
Sitä olen yrittänyt miehelle ehdottaa, mutta ei ole vielä innostunut.. ehkä saan hänet vielä ylipuhuttua, jos löydän jonkun oikein kivan asunnon jostain muualta kuin kaikkein kalleimmilta alueilta.. keskustassa aina asuneelle se ei vaan ole varmaan helppoa, sen tavallaan ymmärrän. Itse taas maalta muuttaneena en ole ihan niin tarkka.:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja j:
No ennemin asuisin ahtaasti, kuin laittaisin pienen vauvan hoitoon.

MUTTA eikö ehkä löytyisi jostain vähän keskustan ulkopuolelta vähän edullisempaa asuinaluetta...?
Sitä olen yrittänyt miehelle ehdottaa, mutta ei ole vielä innostunut.. ehkä saan hänet vielä ylipuhuttua, jos löydän jonkun oikein kivan asunnon jostain muualta kuin kaikkein kalleimmilta alueilta.. keskustassa aina asuneelle se ei vaan ole varmaan helppoa, sen tavallaan ymmärrän. Itse taas maalta muuttaneena en ole ihan niin tarkka.:)
Meillä mies murisi kovasti kun kämppiä katselin tänä keväänä. Tarviiko sitä taaaaas muuttaa. Sitten kun pääsi näkemään tämän rauhallisen luhtitaloalueen ja suht. vasta rakennetun kämpän niin mieli muuttuikin nopeaan ja muuttaminen oli tosi hyvä idea ;)

Että juu, kannattaa koittaa katsella niitä asuntoja ja sitten miehelle ehdotat kun hyvä tulee vastaan. Tuo keskustasta tykkääminen voi toki vähän jarruttaa, meille ei ole niin tarkkaa kunhan kauppa löytyy järkevän pyörämatkan päästä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Asuttaisi ahtaasti, tai itseasiassa asutaan! (vaikka olen töissä )

Ap, kuinka ahtaasti te asutte? Paljon neliöitä?
39 m2 pikkukaksio, kaksi aikuista ja vauva. Toimiva pohjaratkaisu kyllä, ja erittäin toimivat säilytystilat tms., tilava lasitettu parveke, josta saa kesällä lisää oleskelutiolaa. Lisäksi pihalla kiva leikkipuisto, jonne voisi mennä kun lapsi kasvaa tms.
 
stadista
Mensisin töihin ja hankkisin asunnon keskustasta.Miksi muuttaa keskustasta pois jos menee töihin?eikös keskustasta muuteta ulos just sen takia etti olla töissä eikä varaa asua keskustassa?
 

Yhteistyössä