Asuisitko kodissa, jonka sisustukseen et saisi vaikuttaa?

• Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti
No onneksi en. Mutta kun mietittiin tähän nykyiseen taloon muuttoa, niin remontista päättäminen ja sen budjetointi ja tarpeellisuuden ymmärtäminen oli miehelle hieman vaikeaa.Tää talo on miehen entinen mummola ja hän oli tottunut siihen, että vessan ovi repsottaa, "ainahan täällä on ollut noi tapetit" ja ai toi kolhu seinässä? "no serkkupojan kanssa muksuna tapeltiin ja jälki tuli siitä..."
Oli tänne muutto sen takana, että mies tajusi, ettei olla muuttamassa museoon vaan meidän kotiin.

aapp
Jaa, no kyllä ketuttaa. Ja minä ole kuitenkin vielä se, jota nämä sisustusasiat kiinnostaa ja oikeasti haluaisin viihtyisän kodin. Miestä ei kiinnosta ja se ei halua mitään muutoksia.

aapp
No onneksi en. Mutta kun mietittiin tähän nykyiseen taloon muuttoa, niin remontista päättäminen ja sen budjetointi ja tarpeellisuuden ymmärtäminen oli miehelle hieman vaikeaa.Tää talo on miehen entinen mummola ja hän oli tottunut siihen, että vessan ovi repsottaa, "ainahan täällä on ollut noi tapetit" ja ai toi kolhu seinässä? "no serkkupojan kanssa muksuna tapeltiin ja jälki tuli siitä..."
Oli tänne muutto sen takana, että mies tajusi, ettei olla muuttamassa museoon vaan meidän kotiin.
Me täällä odotellaan että 90 luvun sisutuslook tulee uudelleen muotiin... oon varmaan käyttänyt kaikki sanakäänteet ja perustelut mutta ei. Hänen silmissään tämä on ihan hyvä.

"vieras"
No sen puolesta, että minä kyllä pystyn sopeutumaan vaikka mihin, visuaalisuus ei ole kovin tärkeää minulle, mutta muuten tuntuisi aika pahalta ajatukselta että niinkin isoa asiaa, kuin kotia, ei voisi itse sisustaa. En oikein keksi miksi näin haluaisin elää.

Mutta joo, jos olisin vaikka opiskelija, ja olisi joku kimppakämppä tai vuokra-asunto kaulusteineen niin sama se miltä se näyttäisi.

pilipali
Olen kyllä asunut vuokralla täysin kalustetussa asunnossa, jossa oli siis kaikki ikkunaverhoista lähtien valmiina. Eipä ollut mitään ongelmaa. Sittemmin olen muuttanut mieheni taloon, jonka olen antanut olla hyvin paljolti ennallaan. Toki verhoja ja tuommoisia olen vaihtanut, mutta tapettien ja isompien huonekalujen olen antanut olla. En kyllä ole mikään sisustusihminen.

Eli vastaus kysymykseen on, että voisin.

Keittiönoita
Voisin asua, mutta tuskin tuntisin sitä kodikseni. Tarvitsisin edes pienen paikan, jonka saisin sisustaa oman mieleni mukaan.

Musta oli aika hellyttävää, kun tytär puolisoineen muutti kaksiosta takaisin yksiöön ja tämä meksikolainen puoliso asuntoa remontoidessaan tuunasi siitä 32 neliön yksiöstä pienen alueen, mihin tytär sai tehdä oman suomenuskoisen hiljentymispaikkansa :heart:

"jepulis"
Olen muutamia kertoja seurustelun alkuvaiheessa käytännön syistä viettänyt lähes kaiken vapaa-aikani miehen asunnossa. Vaikkakin ovat olleet ihan ookoo asuntoja, koruttomia mutta toimivia, sen näöisiä että siellä joku asuu ja enemmän tai vähemmän siedettäviä, jotkut jopa mukavia, niin JOSSAIN VAIHEESSA tulee se hetki, kun pitkästä aikaa pääsen yksin omaan kotiini, oman sotkun ja omien tavaroiden keskelle, ja tajuan kaivanneeni sitä sellaista omaksi merkittyä tilaa ihan hirveästi. Olen esteetikko, ja kauneus on minulle elinehto. Se ei tarkoita hienostelua tai rahanmenoa, vaan sitä, että ympäröin itseäni asioilla, jotka herättävät minussa positiivisia tunteita. Toki VOIN elää ilman niitä asioita, ja tasaisin väliajoin yritän hankkitua tavarasta eroonkin, mutta kyllä minusta tulisi onneton tilassa johon en voi vaikuttaa. Esim. synnytyssairaalassa (jossa makasin huonovointisena kaksi viikkoa) oli kamalaa, kun siellä oli niin rumaa.

M32
Olen asunut ulkomailla erilaisissa valmiiksi kalustetuissa vuokrahuoneissa ja -asunnoissa pisimmällään kolmen kuukauden pätkiä. Nämä kämpät voivat olla sisustukseltaan aika käsittämättömiäkin välillä, etenkin Kaakkois-Aasiassa, mutta matkalla sitä on muutenkin avoin ja valmis kohtaamaan kaikenlaista. :D Pidän silti tärkeänä, että minulla on myös oma koti, jonka voimme vaimoni kanssa sisustaa miten haluamme. Mieltymyksemme osuvat todella hyvin yhteen, joten kumpikin pääsee käytännössä toteuttamaan halujaan ilman kompromisseja (muita kuin talouden sanelemia tietenkin).

No siis periaatteessa, mutta jos nyt toisella joku aivan järkyttävä maku olisi ja taloudessa olisi tarkoitus olla vuosikausia tai jopa loppuelämä niin huh. En ymmärrä miten voi olla mahdotonta tehdä jonkinlaisia kompromisseja? Mä en jotenkin näe että sisustusratkaisut olisi tuossa vaiheessa se ainoa radikaali ero luonteissa ja haluissa..

Ja väliaikaisratkaisut on ihan asia erikseen. Tällä hetkellä asutaan todella niukasti sisustetussa taloudessa, koska tarkoitus on ollut jo pitkään muuttaa. En saa aikaiseksi edes verhoja laitettua keittiöön koska sisustaminen kiinnostaa juuri niin paljon :D Mies ei ole myöskään sen innostuneempi, ei myöskään torppaile mun ideoita, jos niitä nyt joskus harvakseltaan tulee :D

aapp
Meillä mikään mitä minä ehdotan ei mene läpi. Ja ei ne mun ehdotukset nyt niiin radikaaleja ole. Esim. kattojen maalaus valkoiseksi... mutta hän tykkää tästä kymmeniä vuosia tummenneesta puun väristä. Hän haluaisi tänne palkata sisustussuunnittelijan, koska ei ilmeisesti luota minun tai meidän kykyyn valita tapetteja tms. Kyllähän sekin tietysti mulle käy, mutta aika kalliiksi varmaankin tulee?

Meillä mikään mitä minä ehdotan ei mene läpi. Ja ei ne mun ehdotukset nyt niiin radikaaleja ole. Esim. kattojen maalaus valkoiseksi... mutta hän tykkää tästä kymmeniä vuosia tummenneesta puun väristä. Hän haluaisi tänne palkata sisustussuunnittelijan, koska ei ilmeisesti luota minun tai meidän kykyyn valita tapetteja tms. Kyllähän sekin tietysti mulle käy, mutta aika kalliiksi varmaankin tulee?
Kalliiksi varmasti tulee, eikä ehdotelmat ole halvimpia baukkaritapetteja ;) Hyvää jälkeä monet tekee, sisustussuunnittelijat siis, että jos yhtään rahaa on laittaa siihen ja tarkoitus on pistää paikkoja vähän laajemmalti uusiksi, kannattaa varmasti käyttää tilaisuus hyväksi. Ehkä sitä kautta sinunkin ehdotuksesi menisivät läpi, jos vaikka ss olisi samaa mieltä tietyissä värivalinnoissa tmv. :)

Yhteistyössä