Astrolabe, kysymys sinulle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nainen";26909500]Ongelma on, ettei kenenkään älykkyyttä voi tietää nettikeskustelussa. Mä ainakin mietin, miten ihminen jolla on autismi, voi tehdä avustustyötä. Siinä vaaditaan sosiaalista älykkyyttä.

Ja lisäksi mietin, millaisia ne proffat oikein on? Eihän kenelläkään ammatinedustajalla ole mitään yhteisiä ominaispiirteitä. Millaisia niiden proffien tulisi sit olla?[/QUOTE]

Itseasiassa voi olettaa paljonkin toisen älykkyydestä.

Tuo, ettet sinä tiedä mitä tarkoitetaan "professorimaisuudella" kertoo omastasikin jotain. :D

[QUOTE="nainen";26909500]Mä ainakin mietin, miten ihminen jolla on autismi, voi tehdä avustustyötä. Siinä vaaditaan sosiaalista älykkyyttä. [/QUOTE]

Oisko sulla jotain perustelua tähän? Aika kapea on näkemyksesi, jos se on vain huopien jakamista suurella sydämellä. Tosin esim. Temple Grandin on kyennyt näkemään teurastamoissa eläinten silmin ne tilat ja tekemään niistä mukavimmat mahdolliset, jotta eläin ei huomaisi mitään ennen tainnutusta. Autisti ei tarkoita samaa kuin tunteeton kivimöykky, vaikka sellaiselta vaikuttaisikin ulkoapäin.

Mikään ei estä autistia olemasta mitä tahansa hän vain ajatteleekin mahdolliseksi kykyjensä mukaan, kts. listaa alla.

List of people with autism spectrum disorders - Wikipedia, the free encyclopedia

Edelleen olen sitä mieltä, että avustustehtävissä rationaalinen mieli ja loogiset ratkaisut hyvin tervetulleita. Toisekseen, olen itse saanut kiitosta vapaaehtoistehtävissäni täällä kotimaassa.

[QUOTE="Kysyjä";26910426]Itseasiassa voi olettaa paljonkin toisen älykkyydestä.

Tuo, ettet sinä tiedä mitä tarkoitetaan "professorimaisuudella" kertoo omastasikin jotain. :D[/QUOTE]

Niimpä. Kappas kun mun mies on proffana HY:llä ja kaveripiirissä on proffia ja itsekin tunnen oman alani monta proffaa ja vietän aikaa heidän kanssaan.

Ei ole mitään proffilla ole mitään yhteistä luonteenpiirrettä. Siksi mua kiinnostaa, millaisia ne proffat muka on?

Mun älystä se ei kerro mitään, että kyseenalaistan ammatinedustajien kategorisoinnin.

[QUOTE="Vieras";26902878]Onko sinulla Asperger? Vaikutat asperger-ihmiseltä. :)[/QUOTE]

Miten ihmeessä jostain voi saada sellaisen kuvan nettikirjoittelun perusteella? Perusteletko vähän? (näköjään osuit lähelle, mistä ihmeestä aloit epäilemään?)

Alkuperäinen kirjoittaja hääh?;26912977:
Miten ihmeessä jostain voi saada sellaisen kuvan nettikirjoittelun perusteella? Perusteletko vähän? (näköjään osuit lähelle, mistä ihmeestä aloit epäilemään?)

No tiedän, että hän on hyvin persoonallinen ihminen, selvästi älykäs (vuosia seurannut palstalla), eikä mitenkään sosiaalinen, kirjoitustyylistä huomaa kirjallisen lahjakkuuden jne. Vaikea selittää, tunnistan jotain samankaltaisuutta kuin itsessäni (itselläni as-epäily). :)

Yhteistyössä