Astmadiagnoosi aikuisena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pajukkoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla on ollut oikeestaan astma jo pikkupojasta mutta se todettiin vasta ollessani noin 30 vuotias, oireena mulla oli ahistunut ja pihisevä hengitys

todentamiseen käytettiin pef-seurantaa, allergiatestejä, röntgenkuvia ja spirometriaa altistustestein

Viimeksi muokattu:
mulla todettiin astma parikymmentä vuotta sitten 2-kymppisenä. Tuli kamala flunssa ja henkeä ahdisti ihan kauheasti, veljen ventolinesta sain helpotuksen ja siitä sitten jatkotutkimuksiin. Löytyi allergioita ja astma, kissan olin jo joutunut hieman aiemmin laittamaan pois kun alkoi ahdistaa henkeä sen lähettyvillä. Piti tehdä kotipuhalluksia lääkkeen kanssa ja ilman, allergiatestit, histamiinialtistus, röntgeneitä jne., useamman kuukauden operaatio kuitenkin. Meillä on suvussa vahva astmaperimä, meitä on 3 sisarusta ja kaikilla astma.

mulla ruvettiin tutkimaan sitä kun menin terveyskeskukseen kun oli kuumetta, hengitys oli vaikeeta ja rohis niin todettiin sitten astma pohjaiseksi keuhkoputkentulehdukseksi, siitä sit ruvettiin tutkii kun tuo oli parantunu. Ensin pef-seurantaa ja sit sen jälkeen spiroo.. Kuulemma astma on mut kummasti oireita ei oo enää oikeestaan ollu sen jälkeen kun muutti homeisesta talosta pois :D

mulla ruvettiin tutkimaan sitä kun menin terveyskeskukseen kun oli kuumetta, hengitys oli vaikeeta ja rohis niin todettiin sitten astma pohjaiseksi keuhkoputkentulehdukseksi, siitä sit ruvettiin tutkii kun tuo oli parantunu. Ensin pef-seurantaa ja sit sen jälkeen spiroo.. Kuulemma astma on mut kummasti oireita ei oo enää oikeestaan ollu sen jälkeen kun muutti homeisesta talosta pois :D Niin ja parikymppisenä tää, nuorempana äiti jo puhu miulle et rasitusastma miulla ainankin on kun urheilu ei olt kovin mukavaa mut ei miulla sillon mitää lääkkeitä olt eikä sitä ikinä tutkittu. Niii ja allergioita on vaikka koko kylälle jakaa, liekö vaikuttanu toho astman kehittymisee..