Astmaatikot, otatteko sikainfluessa rokotteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riskiryhmään kuuluva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riskiryhmään kuuluva

Vieras
Itselläni on säännöllistä lääkitystä vaativa astma enkä osaa
päättää otanko rokotteen vai en.
Rokotetta on tutkittu niin vähän eikä kaikkia vaikutuksia vielä tiedetä.

En myöskään osaa päättää otanko rokotteen 4 -vuotiaalle pojalleni..
Miten te aiotte toimia? Kuulisin mielelläni muidenkin päätöksistä.

Samaa pohdiskelen täällä myös minä. Mulla itsellä on krooninen keuhkoastma ja 2v:llä astma sekä 5v:llä infetioastma. Mietityttää myös tuo et sitä rokotetta on tutkittu niin vähän. :/ vaikee homma, mut meillä tulee tosi hankalaa jos joku joutuu sairaalaan tai tulee muuten tosi kipeeksi :/ varsinki kun olen totaali-yksinhuoltaja lapsille :/

Tällaisissa tapauksissa rokotteita ehditään tutkia pakostakin lyhyen aikaa, koska koko tauti menee ohi ja jättää kuolleet jälkeensä, jos sitä aletaan vuosia tutkia. Tosin tämä rokote on lähisukulainen jo kauan käytössä olleille influenssarokotteille ja siksi riskit ovat todella pieniä.

Mielestäni kaikki ei rokotuksen ottaneet pitää laittaa karanteeniin, kunnes tauti menee ohi ja seuraava alkaa lähestyä. Miksi heillä pitäisi olla oikeus levittää muihin tautia oman tyhmyytensä vuoksi. Rangaistavaksi rokottamattomille muiden joukossa liikkuminen.

minulla myös päivittäistä lääkitystä vaativa astma ja lisäksi olen viimosella kolmanneksella raskaana ja päättänyt jo aikoja sit että en ota... liian vähä yiietään tästä rokotteesta ja sen vaikutuksista varsinki vauvaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tällaisissa tapauksissa rokotteita ehditään tutkia pakostakin lyhyen aikaa, koska koko tauti menee ohi ja jättää kuolleet jälkeensä, jos sitä aletaan vuosia tutkia. Tosin tämä rokote on lähisukulainen jo kauan käytössä olleille influenssarokotteille ja siksi riskit ovat todella pieniä.

Mielestäni kaikki ei rokotuksen ottaneet pitää laittaa karanteeniin, kunnes tauti menee ohi ja seuraava alkaa lähestyä. Miksi heillä pitäisi olla oikeus levittää muihin tautia oman tyhmyytensä vuoksi. Rangaistavaksi rokottamattomille muiden joukossa liikkuminen.

Kuolen nauruun.

Veljeni on astmaatikko ja ei aikonut ottaa piikkiä. Eilen luin itse thl:n sivuilta että kananmuna allergisen on syytä pohti kun rokotetta kehitetään kananmunan kuoressa, tiiäppä sitte.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras22:
Samaa pohdiskelen täällä myös minä. Mulla itsellä on krooninen keuhkoastma ja 2v:llä astma sekä 5v:llä infetioastma. Mietityttää myös tuo et sitä rokotetta on tutkittu niin vähän. :/ vaikee homma, mut meillä tulee tosi hankalaa jos joku joutuu sairaalaan tai tulee muuten tosi kipeeksi :/ varsinki kun olen totaali-yksinhuoltaja lapsille :/

Sinuna kyllä miettisin nyt todella tarkkaan mitä olet tekemässä. Ota nyt ainakin lapsillesi rokotus. Se Norjan 2vuotias kuollut oli juuri astmaatikko.