aspergerista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiti

Aktiivinen jäsen
20.01.2004
3 643
0
36
Hei! Onko muita äitejä joilla olisi koulussa oleva lapsi ja hänellä diagnosoitu aspergerin syndrooma?
itselläni poika nyt 15v. ja hän sai diagnoosin vasta toisen luokan keväällä. Alku oli katastrofaalista arjen kanssa, nyt todella ylpeä äiti!
Poika käy koulua kuin vettävalain ja tuo kymppejä kotia jatkuvaan..välillä sosiaaliset ongelmat kyllä seuraavat.Kavereita ei juuri ole, mutta niitähän hän ei kaipaakkaan itse.
Olisi kiva kuulla onko meitä miten paljon, tyttö vai poika, ikää, ja missä päin asutte, jne..? Itse olemme keskipohjanmaalla.
Ja mikä teillä on kiinnostuksen kohteena lapsella,missä hän on erittäin lahjakas?
Meillä kiehtoo kaikki sähkötekniset asiat, hän rakentelee itse vaikka mitä. Luonto, tietää siitä ihan kaiken. Fysiikka ja kemia, kotonakin kaikki saa kuulla siitä kaiken!
Matematiikassa on lahjakas, kielet ainoastaan takkuaa.
:attn:

Hei.Kuulosti ihan minun 10 vuotiaaltani,poika hänkin.Minun lapsellani tosin on ADHD,millainen on teidän sairautenne?Miten se oireilee?Olisin kiinnostunut pitämään yhteyttä vaikka sama diagnoosi ei lapsillamme olekaan.He ovat kuitenkin molemmat "erityislapsia",eli aivan ihania erilaisuutensakin kanssa!Jos haluat,kirjoita minulle osoitteeseen kiivaana@suomi24.fi Vaihdetaan kokemuksia ja ajatuksia lapsistamme sekä arjen selviytymistavoistamme!

Taitaa sitten olla harvinaisempaa kun ei muita löydy?!
Vastaan sinulle...edellinen.kun ehdin.
Poikani luokalla on toinenkin tyttö samanikäinen, sama diagnoosi.
Hänestä en enempää tiedä.
Onko tämä sitten tosiaankin niin harvinaista?

Mulla on ekaluokkalainen, jolla on aspergerin piirteitä yhdistettynä lievään keskittymishäiriöön. Oireet eivät onneksi kuitenkaan ole kovin vahvoja, joten pystyy käymään tavallista koulua. Ja koulu sujuukin oikein hyvin, vaikeudet tosiaan löytyvät sosiaaliselta puolelta. Pojallamme on myös hieman motorisia vaikeuksia. Hän oppi esimerkiksi ajamaan pyörää vasta kahdeksanvuotiaana.

Arki on mielenkiintoista, mutta lapsi on kyllä pohjimmiltaan ihan kullanmuru! Suurinta huolta meille aiheuttavat nuo sosiaaliset suhteet, tai pikemminkin niiden puute. Kyllä aseperger-lapsikin niitä tarvitsee, mutta kun ei vaan suju juttu ikäisten kanssa, niin me vanhemmat saamme kyllä aika lailla toimittaa kaverin virkaa, mikä käy aika ajoin hieman raskaaksi...

Yhteistyössä