Asioita mitä miehesi ei koskaan tee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen tässä usein törmännyt miesten kanssa jutellessa sellaiseen ajatteluun, että heidän ei tarvitse tehdä kotitöitä. He käyvät töissä ja se riittää.
Olen jopa törmännyt miehiin jotka eivät edes vielä 40v ole pesseet omia pyykkejään. Mieheni veli on suvereenisti esittänyt vaimolleen, ettei osaa valmistaa ruokaa. Ja joo, kyllä hän osaa. Perheessä on lapsia. Aika usein kuvio on se, että puolisot tulevat töistä. Sitten syödään ja mies on kovin väsynyt ja viettää loppuillan sohvalla kännykkää räpläten. Ja nainen hoitaa näitä kodin "pikku" askareita usein myöhään iltaan saakka.

Olen itse ollut aviossa 22v ja voisin jopa sanoa, että tuuri on käynyt. Mies osallistuu ja tekee asioita, mutta siltikin koen, että vastuut ei kotona jakaudu tasaisesti.
Joten listatkaa asioita mitä miehenne Ei koskaan tee.

Aloitan.

Mieheni ei ole kertaakaan näiden vuosien aikana pessyt uunia.
Mieheni ei tiedä lastensa kavereiden nimiä, numeroita tai vanhempia.
Mieheni ei koskaan lue Wilma viestejä ja ole yhteydessä kouluun.
Mieheni ei koskaan hoida lasten retkieväitä kouluretkelle.
Mieheni ei koskaan hoida lasten terveys tarkastuksia, hammastarkastuksia tai astmakontrolleja.
Mieheni ei koskaan siivoa karvoja lavuaarista ajettuaan partansa.
Mieheni ei koskaan ole valmistanut ateriaa alusta loppuun ja pyytänyt minua syömään valmiiseen pöytään.
Jos on tulossa juhlat lakkiaiset tms. niin mieheni ei ole kiinnostunut siitä mitä lapset pukevat päällensä.
Jos lapsella on synttärit mies ei koskaan suunnittele niitä tai mieti mitä juhlissa tarjotaan.

Mites muilla, meneekö arjen hommat tyydyttävästi 50/50?

Meillä hommat menee 60/40 eli teen enemmän, mut tuo ei oo mulle ongelma. En päästä miestä esim.tekemään ruokaa.

Mies ei
-laita omaa lautasta tiskikoneeseen jollen huomauta siitä
-pyyhi keittiön kaappien ovia eikä pese mikroa
-pese ja järjestele keittiön kaappeja sisältä
-lenkitä koiraa
-leivo
-pese jääkaappia

Mutta mä en jotenki ees osais kuvitella sitä pyyhkimässä vaikka huoneiden ovia tms.rätin kans. Se taas tekee ulkona paljon sellaista, mitä mä en jaksa tai viitsi :)

Ai juu. Mun mies ei muista kuin esikoisen sosiaaliturvatunnuksen.

Wilmaa ei olla ees sille hommattu kun sähköpostejaankaan ei lue tarpeeks usein.

Kyllä pesee. Kyse on vaan siitä sietokynnyksestä. Älä kyttää mitä tekee. Et vaan tee mitään hänen puolesta. Teet ne itse ajallaan mitä haluat ja unohdat autuaasti ne muut. Jos joku on hyvin, säästä se ja pidä siitä kiinni.

Mieheni ei koskaan hoida lasten terveys tarkastuksia, hammastarkastuksia tai astmakontrolleja.
Mieheni ei koskaan ole valmistanut ateriaa alusta loppuun ja pyytänyt minua syömään valmiiseen pöytään.
Jos on tulossa juhlat lakkiaiset tms. niin mieheni ei ole kiinnostunut siitä mitä lapset pukevat päällensä.
Jos lapsella on synttärit mies ei koskaan suunnittele niitä tai mieti mitä juhlissa tarjotaan.
Sitähän varten se pikkuvaimo otetaan ettei kotona tarvitse siivoilla jne...

Heippa millä te jynsäätte sen uunin ikkunan. Mä en oo ikinä muuten sitä jynssännyt. Ja kuinka usein jynsäätte sen?
Samaa uuninpesuainetta ruiskutan siihen kuin uuniinkin.

Mutta haaveilen pyrolyysiuunista...

Meillä hommat menee 60/40 eli teen enemmän, mut tuo ei oo mulle ongelma. En päästä miestä esim.tekemään ruokaa.

Mies ei
-laita omaa lautasta tiskikoneeseen jollen huomauta siitä
-pyyhi keittiön kaappien ovia eikä pese mikroa
-pese ja järjestele keittiön kaappeja sisältä
-lenkitä koiraa
-leivo
-pese jääkaappia

Mutta mä en jotenki ees osais kuvitella sitä pyyhkimässä vaikka huoneiden ovia tms.rätin kans. Se taas tekee ulkona paljon sellaista, mitä mä en jaksa tai viitsi
Joskus mies saattaa vastaavasti sitten hoitaa autoon liittyvät askareet, torpan huoltotyöt, teknisten laitteiden korjaustyöt yms. ”miesten hommat”.

Tsemppiä leijonat! 🫣🥳🥳🥳🥳

Kultaa kohti, toiseen erään mennään. 0-0.

• Tykkää
Reactions: Echo
Joskus mies saattaa vastaavasti sitten hoitaa autoon liittyvät askareet, torpan huoltotyöt, teknisten laitteiden korjaustyöt yms. ”miesten hommat”.
Juu ja se leikkas nurmikon.

Ei anna ruohonleikkuria mulle kun nyrsin ruohikon 1-terällä ja sit kuuluu räminää :notworthy:

(Tutuille terkkuja, oon tästä just IRL puhunu)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Myönettäkööt että en muista milloin olisin uunin pessyt. Muuten kyllä omaan silmään suht siistiä. Mikäs tosta uunista tekee hyvän?
Siis jos sä et oo paistanu ruokia niin että lasagnet ja pizzat on roiskunu ja tirissy seinille tai valuttanu pelliltä, niin sit se pysyy puhtaana.

oma-aloitteisuus kotitöissä puuttuu mutta tekee pyydettäessä.
Osaa laittaa haluamansa pestävät vaatteet koneeseen ja mä käyn sit laittamassa päälle, samoten apk. Ruoka tulee jostain ulkoa. Osaa kuitenki tuoda kaupasta oikeita juttuja jos pyydän. Joskus olen nähnyt myös tyynyliinan vaihtuvan vapaaehtoisesti mutta yleensä vaihdamme vuodevaatteet minun käskystä. Roskia vie sillon tällön.

No mä eniten käytän paistin pannua. Makaroonilaatikko vuokaan ja muut lihat ni ei kyl oo ollu uuni likanen.
Mut siis sä haaveilit jostain uunista. Mikä siitä tekee hyvän?
Siis sen pyrolyysiuunin kun kuumentaa 500-asteiseksi, niin se lika seinillä kärvähtää ja tippuu tuhkana uunin pohjalle. Sit ne hituset vaan pyyhkii pohjalta.

Ei epäterveellisiä kemikaaleja.

Minä enemmän hoidan pyykki- ja tiskipuolta, vaikka kyllä mieskin jotain tekee. Mies vaihtaa autoon renkaat, huoltaa polkupyörät, vaihtaa lamput ja palohälyttimen paristot. Kaikki ovat asioita joita kumpi vain voisi tehdä, mutta kyllähän fakta on, että jos renkaiden vaihto ja pyöränhuolto olisi minun vastuullani, niin maksaisin palvelusta ammattilaiselle. Samoin mies joskus sanoi, että jos ikkunoiden pesu jäisi hänen kontolleen, niin hän palkkaisi hommaan siivoajan. Valintoja. Kokonaisuudessaan hoidamme arkea aika 50/50.

Olen tässä usein törmännyt miesten kanssa jutellessa sellaiseen ajatteluun, että heidän ei tarvitse tehdä kotitöitä. He käyvät töissä ja se riittää.
Olen jopa törmännyt miehiin jotka eivät edes vielä 40v ole pesseet omia pyykkejään. Mieheni veli on suvereenisti esittänyt vaimolleen, ettei osaa valmistaa ruokaa. Ja joo, kyllä hän osaa. Perheessä on lapsia. Aika usein kuvio on se, että puolisot tulevat töistä. Sitten syödään ja mies on kovin väsynyt ja viettää loppuillan sohvalla kännykkää räpläten. Ja nainen hoitaa näitä kodin "pikku" askareita usein myöhään iltaan saakka.

Olen itse ollut aviossa 22v ja voisin jopa sanoa, että tuuri on käynyt. Mies osallistuu ja tekee asioita, mutta siltikin koen, että vastuut ei kotona jakaudu tasaisesti.
Joten listatkaa asioita mitä miehenne Ei koskaan tee.

Aloitan.

Mites muilla, meneekö arjen hommat tyydyttävästi 50/50?

Minunkaan mieheni ei pese koskaan uunia, mikroa tai liesituuletinta. Eikä suihkun lattioita ja seiniä.
Vastaavasti minä en vaihda auton renkaita (osaisin kyllä), leikkaa nurmikkoa tai kolaa lumia.

Yhteistyössä