Asiatonta palvelua hammaslääkärissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis herranen aika, MINKÄLAINEN pikkuvauva sun 7 vuotias oikein on?? ootkohan muistanut vieroittaa jo tutista tai vaipasta? kyllä koulussa joutuu menemään hammaslääkäriin ihan yksin eikä oo äiti pitämässä sylissä ja vollottamassa myöskin. voi hyvä ihme.

ymmärtäisin tuollaisen käytöksen 2-vuotiaalta ja hänen äidiltään. miten olette käyneet aiemmin hammaslääkärissä?

Tutti jäi 1,5vuoden iässä ja vaipat 2v.... Mikä on ajatuksesi?
Aikamoista sättimistä. Jos totta puhun niin luulen että sinulla se vieroitus on jäänyt pahasti tekemättä kokonaan

En yhtään ihmettele, että ap:lla paha mieli. Kurja kokemus lapselle ja saattaa tulla ikuinen hammaslääkäripelko tuollaisesta. Hyvä, että viet asiaa eteenpäin. Kyllä 7 v. on aika pieni vielä kuitenkin, vaikka koulussa onkin jo. Toivottavasti se toinen hammaslääkäri on sitten ammattitaitoisempi ja tilannetajuisempi.

[QUOTE="kesis";24563742]Tutti jäi 1,5vuoden iässä ja vaipat 2v.... Mikä on ajatuksesi?
Aikamoista sättimistä. Jos totta puhun niin luulen että sinulla se vieroitus on jäänyt pahasti tekemättä kokonaan[/QUOTE]

no mun lasta ei tarvinnut enää lähes kouluikäisenä pitää sylissä hammaslääkärissä. ja totuuden puhuminen on varmaan parempi kuin valehtelu.
ajatus on se, että kohteletkohan muutenkin lastasi kuin kolmevuotiasta kerta teet niin hammaslääkärissä kaynnin suhteen.

no mun lasta ei tarvinnut enää lähes kouluikäisenä pitää sylissä hammaslääkärissä. ja totuuden puhuminen on varmaan parempi kuin valehtelu.
ajatus on se, että kohteletkohan muutenkin lastasi kuin kolmevuotiasta kerta teet niin hammaslääkärissä kaynnin suhteen.

6-7-vuotiaat lapset voi olla tosi erilaisia. Tiedän monia, joita ei saa enää edes halata tms. ja toiset taas ovat ihan sylittelylinjalla vielä ja tulevat vanhempien kainaloon nukkumaan jne. Kehitys on aika eritahtista tuossa vaiheessa.

Mahtaa sun lapses olla tasapainoinen ? :D
-Mun lapseni osaa jo kertotautun 7 vuotiaana, niin kuin ei sun osaa?
Katsos lapset on erilaisia ;)

...Onko sun lapsella ollut 3 vuoden taisto syövän kanssa ?

Kaikki hammaslääkärit eivät vain osaa toimia lasten kanssa. Tulee mieleen yksi esikoisen kohdalle osunut lääkäri. Hän vaan kivahti avaamaan suun samantien kun sisään päästiin ja esikoinen tietysti ei tahtonut sen jälkeen sitä suutaan avata ollenkaan. Jos olisi edes puoli minuuttia viitsinyt käyttää aikaa siihen, että olisi näyttänyt sitä suuhun laitettavaa peiliä ja muita välineitä lapselle, niin kaikki olisi mennyt ongelmitta. Muilla kerroilla on sitten osunut kohdalle parempi lääkäri, joka osannut lasten kanssa toimia.
Tosin hyvällä kokeneella hammaslääkärilläkin oli kuopuksen kanssa ongelmia, kun tämä sai hirveän kammon muottien teosta, eikä meinannut millään sovittaa niiden mukaan tehtyä laitetta, melkein piti uusi aika varata.
Toisaalta ymmärrän myös hammaslääkärin ärtymystä peruuttamattomia aikoja kohtaan. Hammaslääkäriin on jonoa ja peruuttamattomat ajat hukkaavat kaikkien rahaa ja aikaa.

Tunnetko itsesi nyt jotenki paremmaksi ihmiseksi?

Luulisi noin täydellisen ihmiesen ymmärtävän,että 7-vuotiaalla voi olla hammaslääkäri pelko,ihan yhtälailla kuin aikuisillakin ihmisillä.Se ei tee lapsesta mitenkään huonompaa,kuin sinun herran terttusi.
Kipuapa alas sieltä korokkeltasi.

Ompa taas ilkeää väkeä ketjussa. Suosittelen ap:lle jos vaan varaa on (tai teillä on lapsivakuutus), asioimaan yksityisillä hammasasemilla. Esim. Oral asemilla työskentelee lapsiin erikoistuneita hammaslääkäreitä, joilta saa loistavaa palvelua.

Minä en halunnut siirtää omia pelkojani v...mäisistä hammaslääkäreistä pojallemme, jolta paikattiin juuri 6v. eka reikä. Maksoihan se, mutta kyllä kannatti ainakin eka kerran olla mukava reissu.
Rauhallisesti tutustuttiin laitteisiin, paikkaan ja lääkäri selitti koko ajan ystävällisesti.

Luulisi homman onnistuvan kunnillakin, mutta eroja on.....
Kaikki vaan ei ole "rempseitä reinoja" luonteeltaan, 6.7v. on aika pieni vielä. Ihmiset on yksilöitä.

siis herranen aika, MINKÄLAINEN pikkuvauva sun 7 vuotias oikein on?? ootkohan muistanut vieroittaa jo tutista tai vaipasta? kyllä koulussa joutuu menemään hammaslääkäriin ihan yksin eikä oo äiti pitämässä sylissä ja vollottamassa myöskin. voi hyvä ihme.

ymmärtäisin tuollaisen käytöksen 2-vuotiaalta ja hänen äidiltään. miten olette käyneet aiemmin hammaslääkärissä?

Jessus mitä käytöstä/kieltä aikuiselta ihmiseltä.
Pistää miettimään,että millaista käytöstavat lapsellasi on,kun ei näy äiti niitä ainakaan hallitsevan.

[QUOTE="kesis";24563808]Mahtaa sun lapses olla tasapainoinen ? :D
-Mun lapseni osaa jo kertotautun 7 vuotiaana, niin kuin ei sun osaa?
Katsos lapset on erilaisia ;)

...Onko sun lapsella ollut 3 vuoden taisto syövän kanssa ?[/QUOTE]

no ei oo ollut. koetko sen lapsen huonommaksi kella ei ole ollut, vai miksi tän kortin vedit? vai sääliäkö nyt haluat?

mun lapsi ei osannut 7 vuotiaana kertotaulua, mutta opetteli niitä ilman veuhkoamista ja äidin syliä.

[QUOTE="vieras";24563651]minua ihmetytti eniten se, että JO 7-VUOTIAALLA on reikä/reikiä hampaissa?!?
limsaako ap lapselleen juottaa päivittäin?[/QUOTE]

NO MULLA OLI SEITSEMÄN REIKÄÄ 7-VUOTIAANA. Voi helv mitä pässejä taas pätemässä. Tiesitkö, että kaikkien hampaat eivät ole samanlaisia? Itse olin karkkilakossa eikä meillä limsaakaan juotu kuin muutama kerta vuodessa (silloin aikoinaan limsanjuonti oli hieman harvinaisempaa kuin nykyään) enkä tykännyt mehuista.

Nyt olen 23-vuotias ja on ollut jo 25 reikää. Vasta aikuisiällä sain kuulla jonkunlaisen selityksen siihen, miksi minulle tulee niin paljon reikiä kun esimerkiksi sisaruksilleni ei niitä kauhean helposti tule. Ärsyttää tuollaiset, jotka ovat jostain samperin reiästä heti sormia osoittelemassa ja syyttelemässä. Haista p.

[QUOTE="trio";24563858]Jessus mitä käytöstä/kieltä aikuiselta ihmiseltä.
Pistää miettimään,että millaista käytöstavat lapsellasi on,kun ei näy äiti niitä ainakaan hallitsevan.[/QUOTE]

no ainakin se osaa istua hammaslääkärissä ulvomatta. hammaslääkäristä kai tässä ketjussa oli kyse. nyt tähän on vaan vedetty syövät ja kertotaulutkin.

Toivottavasti lapsi saa parempia kokemuksia hammaslääkäristä, vaikka sitten yksityisellä.. Suosittelisin itse kyllä sitä!
Itselläni on ollut jo 4-vuotiaana ensimmäinen reikä hampaassa ja siitä eteenpäin lähes vuosittain yksi reikä hampaiden huolellisesta putsauksesta huolimatta. Kouluhammaslääkäri oli aivan kamala ja minulle on jäänyt kova pelko! Nainen oli aivan kamala, milloin haukkui pikkukakaraksi kun pelkäsin kun piti poistaa kaksi (maito)hammasta yms.. Kipukynnykseni on korkea mutta silti siihen tuoliin käydessäni alkavat kädet ja jalat tärisemään ja pienikin "kosketus" hampaissa tuntuu melkein kivulta.

Kyllä minä yritän etten siirtäisi pelkojani lapsiini eikä mielestäni ole mitenkään erikoista että 7-vuotiaan mukana on vanhempi hammaslääkärissä. Niin minulla ainakin oli, vaikkakin yleensä odotushuoneessa..

no ainakin se osaa istua hammaslääkärissä ulvomatta. hammaslääkäristä kai tässä ketjussa oli kyse. nyt tähän on vaan vedetty syövät ja kertotaulutkin.

Hammaslääkärihän se kaikkein tärkein on. Ihan sama onko lapsi kuinka kieroon kasvanut, kunhan ei ole NIIN VAUVA että tarvitsisi äitiään hammaslääkärikäynnillä. Voijelämä.

"Vedetty"- niin, sinä väität, että on kauhean vauvamaista tehdä niin tai näin, toiset yrittävät vain tuoda esille sen tosiasian, että lapsia on erilaisia. Itse en lainkaan ymmärrä miten seitsenvuotiaat pistetään yksin hammaslääkärille. Sain aika kovat traumat siitä, kun koulun eka- ja tokaluokalla joutui käymään yksin. En saanut puudutuksia ja reikiä oli kauhea määrä. Kun seuraavan kerran kävin hammaslääkärillä joskus 11-vuotiaana niin sain paniikkikohtauksen. Sitten en enää käynytkään moneen, moneen vuoteen. Nyt aikuisena olen onneksi oppinut hallitsemaan pelkoa ja mitä tärkeintä, pitämään puoliani. Olisipa joku ollut mukanani kun silloin 7-vuotiaana itkin kivusta ja pelosta töykeän hammaslääkärin "hoteissa".

no ei oo ollut. koetko sen lapsen huonommaksi kella ei ole ollut, vai miksi tän kortin vedit? vai sääliäkö nyt haluat?

mun lapsi ei osannut 7 vuotiaana kertotaulua, mutta opetteli niitä ilman veuhkoamista ja äidin syliä.

Toin sulle esimerkin vertailusta.
En halua sääliä tai muutakaan sinulta kiitos.
Olis vaan aika katsoa peiliin ja ymmärtää että kaikki ollaan erilaisia ja opitaan asioita eri tavalla/vauhdilla. Joillakin saattaa myös olla asioita ja ominaisuuksia joihin et sinä eikä sinun lapsesi yllä...
Katso peiliin ja mieti

Mulla jäi sinun kirjoituksistasi sellainen olo että itse olisit ehkä siitä sylistä ja huolenpidosta vaille jäänyt ja siksi purat nyt tähän. Mutta Peace hyvä nainen. Elä ja anna muidenkin elää

[QUOTE="kesis";24563925]Toin sulle esimerkin vertailusta.
En halua sääliä tai muutakaan sinulta kiitos.
Olis vaan aika katsoa peiliin ja ymmärtää että kaikki ollaan erilaisia ja opitaan asioita eri tavalla/vauhdilla. Joillakin saattaa myös olla asioita ja ominaisuuksia joihin et sinä eikä sinun lapsesi yllä...
Katso peiliin ja mieti

Mulla jäi sinun kirjoituksistasi sellainen olo että itse olisit ehkä siitä sylistä ja huolenpidosta vaille jäänyt ja siksi purat nyt tähän. Mutta Peace hyvä nainen. Elä ja anna muidenkin elää[/QUOTE]

en ole jäänyt. vaikka itsenäiseksi ovatkin opettaneet ja itse olen hammalääkärissä käynyt ja vallan ilman traumoja. tuskin se kivaa oli, mutta ei sen kai niin tarvitsekaan. mulla on kyllä ollut hyvä vanhemmat, että ei tarvitse alkaa heitä tässä syyllistää.

Ompa taas ilkeää väkeä ketjussa. Suosittelen ap:lle jos vaan varaa on (tai teillä on lapsivakuutus), asioimaan yksityisillä hammasasemilla. Esim. Oral asemilla työskentelee lapsiin erikoistuneita hammaslääkäreitä, joilta saa loistavaa palvelua.

Minä en halunnut siirtää omia pelkojani v...mäisistä hammaslääkäreistä pojallemme, jolta paikattiin juuri 6v. eka reikä. Maksoihan se, mutta kyllä kannatti ainakin eka kerran olla mukava reissu.
Rauhallisesti tutustuttiin laitteisiin, paikkaan ja lääkäri selitti koko ajan ystävällisesti.

Luulisi homman onnistuvan kunnillakin, mutta eroja on.....
Kaikki vaan ei ole "rempseitä reinoja" luonteeltaan, 6.7v. on aika pieni vielä. Ihmiset on yksilöitä.

Kiitos tuosta vinkistä. Pistän Oral aseman muistiin.
Ajatuksenani on maksaa itse koko lysti kunhan asia hoituu ja ikävä muisto saadaan karistettua :)

[QUOTE="trio";24563937]Ei se tee lapsestasi kuitenkaan mitenkään Vaikka kuinka sitä haluaisitkin.
Lapset ovat erilaisia.Sitäthän tässä on sinulle noilla muilla esimerkeillä kertoa,mutta ei ole mennyt läpi.[/QUOTE]

toi ensimmäinen lause tarkoitti mitä?

en ole jäänyt. vaikka itsenäiseksi ovatkin opettaneet ja itse olen hammalääkärissä käynyt ja vallan ilman traumoja. tuskin se kivaa oli, mutta ei sen kai niin tarvitsekaan. mulla on kyllä ollut hyvä vanhemmat, että ei tarvitse alkaa heitä tässä syyllistää.

Tunnen myötähäpeää puolestasi :/ Toivottavasti lapsillasi on aikuinen lähellä, jolta saavat ymmärrystä ja hellyyttä. Ei taida omasta kodista saada...

Sun kannattaa keskustella pojan kanssa tuosta teidän reissusta. Kerro, että hammaslääkäreitäkin on moneen junaan, kaikki eivät ole samanlaisia. Nyt kannattaa vaikka varata yksityiseltä aika lapsi-/pelkopotilaisiin erikoistuneelta hammaslääkäriltä, jotta poika voittaa pelkonsa nopeasti. Mitä pidemmäksi väli venyy, sitä syvemmälle tuo edellinen kurja kokemus iskostuu.

Kas, kyseinen hammaslääkärikö se siellä?

Yhteistyössä