Asiatonta palvelua hammaslääkärissä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kesis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kesis"

Vieras
Lapsellani 7v. oli hammaslääkärille aika jonka jouduin perumaan. Minua ohjeistettiin näin, että lapsella alkaa pian koulukin joten olisi parasta että odottelette siihen asti ja varaatte koulun hammashoidon kautta sitten uuden ajan.
Jouduimme kuitenkin varaamaan kiireellisemmän ajan nyt jo ja viime viikolla kävimme tampereella perusterv. huollon hammaslääkärillä.
Ajalle mentyämme hammaslääkäri aloitti vastaanoton seuraavasti. Niin näinhän tässä käy kun ei tule ajalle silloin kun edellinen aika oli. Äiti ei ole sinua tuonut hammaslääkäriin niin tässä sitä ollaan. Nyt sitten istumaan että saadaan katsottua. (Pojan ensimmäinen varsinainen hammaslääkärin tapaaminen)Seurannassa ollaan käyty kyllä aina n. vuosittain.
Sitten poikani ei suostunut heti menemään makaamaan penkkiin niin hän komensi poikaa että noin ison tarvitsee jo osata olla ja että täällä paikassa kuunnellaan häntä ja tehdään niinkuin hän sanoo.
Kokeilimme sitten niin että minä pidin poikaa sylissä hml tuolissa ja sitten antoi katsoa suuhun. Lääkäri vain totesi että jotain sille tarvitsee tehdä ja paikka ainetta laittaa joten täytyy puuduttaa. ->Piikki esille.
Poika pomppasi pystyy ja itki hysteerisenä. Hampaita ei saatu hoidettua.

No ei tuossa vielä mitään, mutta sitten kysyin lääkäriltä että miksi hän kohtelee epäystävällisesti ja sanoo että uutta aikaa on turha antaa jos niitä ei käytäkään.
Kerroin hänelle kuinka minua oli ohjeistettu jatkoo ja että ajan sopimattomuuden vuoksi jouduimme perumaan. Lapsella oli samalle päivälle siis silmälääkäri, neuvola ja hammashoitoo aika. (Mahdottomuus saada kaikkea käytyä).
Hän avasi koneen ja sanoi että et sinä kyllä mitään ole perunut ja että näitä aikoja ei huvikseen anneta.

Keskustelu oli pitkä ja lopuksi alkoin hiiltymään itsekin. Minua syytettiin ajan haaskaamisesta ja lapselleni ei anneta normaalia hoitoa koska äiti on hoitanut asiat huonosti. Lähdimme vastaanotolta itkien molemmat lapsen kanssa ja todella koin tulleeni syytetyksi ja huonosti kohdelluksi.
Olen aina ollut todella vastuuntuntoinen ja tarkka ja yhtäkään aikaa lapsella en ole edes unostanut, saatika sitten jättänyt perumatta/ siirtämättä.

Otin yhteyttä uudestaan hammaslääkäriin ja halusin asiamme siirrettävän toiselle hammaslääkärille. Aika sinne saatiin, mutta ei sanallakaan pahoittelua.
Selvitin asiaa ajanvarauksesta ja pahoittelivat ettei peruutusta ilmeisesti oltu koneelle koskaan viety. Potilas asiamies oli tänään minuun yhteydessä. Haluaisin asian selvitettävän, jottei kukaan muu enää joudu moisen kohtelun alaisuuteen.
Ikävä kokemus ja varmasti seuraa lastakin vielä pitkään.

mulle on kans joskus sattunut todella veemäinen hammaslääkäri. lapsella on hammaslääkäripelko, vaikkei suuta ole koskaan muutoinkun katsottu ja tasrkistettu, eli ei voi johtu mistäään poraamisista sun muista, nyt lapsella sitten on hampaassa reikä ja paikkaaminen ei ole onnistunut rauhoittavien lääkkeidenkään avulla..tästä asiasta lekuri siis sättii minua ja on lapslelekkin erittäin ilkeä. olenkin ehdottanut nukutushoitoa, ja sitä nyt sitten seuraavaksi harkitaan.

Voisin kuvitella, että ajanvarauksen ja sun välillä on tullut joku väärinkäsitys noiden aikojen kanssa. Koneelta näkyy, että aika on ollut ja näkyy "peruuttamattomana käyntinä". Jotkut hammaslääkärit tuntuu helposti kilahtavan noista peruuttamattomista ajoista kun se on niiden palkkioista pois.. Mä olen suuhygienisti, enkä saa toimenpidepalkkioita, joten ei haittaa.:D

Mutta asiatonta käytöstä todellakin silti.

[QUOTE="vieras";24563338]Totuus on aina kahden välissä. Selvästi liioitelet.[/QUOTE]

Missä liiottelen? Kerro ihmeessä, jotta voisin ymmärtää missä minä itse kenties ylireagoin?
Mielestäni tilanne oli tämä että minua syytettiin vaikka olin syytön ja siksi meitä kohdeltiinkin kuin syyllisiä

Hammaslääkäreissä on tosiaan isoja eroja :( Kannattaa aina mainita aikaa varattaessa, että potilas on pelokas, koska osa lääkäreistä on ihan erikoistuneita pelkopotilaiden hoidossa. Mun omat kammoni hävisivät kun pääsin ihanalle ja myötätuntoiselle hammaslääkärille. Todella tärkeetä kohdella pientä lasta noin :(

[QUOTE="outoa";24563386]Kyllä mä osasin 7 -vuotiaana mennä hammaslääkäriin ihan yksin eikä itkua tullut koskaan.[/QUOTE]

Niin...sinä osasit minä taas en
Miten se tähän liittyy?
Tuskin ap:n lapsi haluaa tuonjälkeen vapaaehtoisesti yksin mennäkään.
Harmillinen kokemus mutta toisiasia et noita riittää alan asiantuntijoissa :(

[QUOTE="outoa";24563386]Kyllä mä osasin 7 -vuotiaana mennä hammaslääkäriin ihan yksin eikä itkua tullut koskaan.[/QUOTE]

Kiva, että tulit kertomaan kokemuksesi. Se ei kuitenkaan liity millään tavalla tähän ap:n huonoon kohteluun.

Voi miten kurja juttu ja ikävä kokemus lapselle! Hyvä, että viet heti asian eteenpäin! Minulle tuli hammaslääkärikammo, kun pienenä jouduin käymään siellä usein, eikä lääkäri ollut edes mitenkään erityisen epämiellyttävä. Kukaan ei kuitenkaan osannut kunnolla helpottaa pelkoani. Hyvä, että sinä äitinä pidit lapsesi puolia! Toivottavasti seuraava kokemus on jo parempi, eikä pahaa kammoa pääse syntymään.

[QUOTE="Minni";24563417]Voi miten kurja juttu ja ikävä kokemus lapselle! Hyvä, että viet heti asian eteenpäin! Minulle tuli hammaslääkärikammo, kun pienenä jouduin käymään siellä usein, eikä lääkäri ollut edes mitenkään erityisen epämiellyttävä. Kukaan ei kuitenkaan osannut kunnolla helpottaa pelkoani. Hyvä, että sinä äitinä pidit lapsesi puolia! Toivottavasti seuraava kokemus on jo parempi, eikä pahaa kammoa pääse syntymään.[/QUOTE]

Juuri näin asiaa ajattelenkin että lapseni turvana olen ja puolia pidän.
En halua että kukaan muu joutuu vastaavaa kokemaan ja siksi ajattelin asiasta tuon huomautuksen tehdä.
Kiitos kanssaihmisille ymmärtämyksestä. Kieltämättä harmittaa ihan älyttömästi että jos tämä tilanne jättä jäljet lapsen hml asiointiin...

Ajattelen itsekin, että totuus on jossain vähän vähemmän kiukkua sisältävässä kohdassa. Lapsi on hyvä valmistaa hammaslääkärikäyntiin,. niin ettei puudutuspiikin esiinottaminen tai penkkiin meneminen aiheuta paniikkia. Hammaslääkäriaika on todellakin vaikeampi saada kuin neuvola-aika, joten ehkä se olisi kannattanut perua. Hammaslääkäri tekee omaa työtänsä, eikä ole mikään lapsipsykologi, jolla on aikaa paneutua lapsen pelkotiloihin ja kiukkuisiin äiteihin. Aikataulut ovat tiukat heilläkin ja seuraava potilas odottaa, varsinkin päivystyksessä. Laskeudu nyt vähän alemmaksi sieltä ja ajattele asiaa myös muiden kannalta. Ikävä kokemus lapsellesi tietenkin, mutta niin varmaan myös lääkärille, jonka tehtävä on korjata hampaita, eikä leikkiä lasten houkutteluleikkejä.

• Tykkää
Reactions: ZäDäM
Kaiken muun ymmärrän ja hienoa että pidät puolesi MUTTA sinäkin lähdit itkien pois ??? Ei ole ihme, jos lapsi pelkää kahta kauheammin. Mistä lähtien aikuinen itkee moisessa tilanteessa?

[QUOTE="hmmm";24563329]mulle on kans joskus sattunut todella veemäinen hammaslääkäri. lapsella on hammaslääkäripelko, vaikkei suuta ole koskaan muutoinkun katsottu ja tasrkistettu, eli ei voi johtu mistäään poraamisista sun muista, nyt lapsella sitten on hampaassa reikä ja paikkaaminen ei ole onnistunut rauhoittavien lääkkeidenkään avulla..tästä asiasta lekuri siis sättii minua ja on lapslelekkin erittäin ilkeä. olenkin ehdottanut nukutushoitoa, ja sitä nyt sitten seuraavaksi harkitaan.[/QUOTE]

taitaa olla itse hysteerinen äiti opettanut lapselleen hammaslääkäripelon kun kerta ei ole hammasläkäristä johtuva pelko.
en suosittele nukutusta. sen jälkeen on tokkurainen jo huono olo lähes poikkeuksetta. helpommalla se lapsi pääsee kun saat puhuttua sen ymäri ihan normaaliin hammaslääkäriin niinkuin kaikki muutkin järkevät.

[QUOTE="vieras";24563523]Ajattelen itsekin, että totuus on jossain vähän vähemmän kiukkua sisältävässä kohdassa. Lapsi on hyvä valmistaa hammaslääkärikäyntiin,. niin ettei puudutuspiikin esiinottaminen tai penkkiin meneminen aiheuta paniikkia. Hammaslääkäriaika on todellakin vaikeampi saada kuin neuvola-aika, joten ehkä se olisi kannattanut perua. Hammaslääkäri tekee omaa työtänsä, eikä ole mikään lapsipsykologi, jolla on aikaa paneutua lapsen pelkotiloihin ja kiukkuisiin äiteihin. Aikataulut ovat tiukat heilläkin ja seuraava potilas odottaa, varsinkin päivystyksessä. Laskeudu nyt vähän alemmaksi sieltä ja ajattele asiaa myös muiden kannalta. Ikävä kokemus lapsellesi tietenkin, mutta niin varmaan myös lääkärille, jonka tehtävä on korjata hampaita, eikä leikkiä lasten houkutteluleikkejä.[/QUOTE]

haa! kerrankin järkipuhetta tälläkin palstalla!! kiitos!

[QUOTE="vieras";24563523]Ajattelen itsekin, että totuus on jossain vähän vähemmän kiukkua sisältävässä kohdassa. Lapsi on hyvä valmistaa hammaslääkärikäyntiin,. niin ettei puudutuspiikin esiinottaminen tai penkkiin meneminen aiheuta paniikkia. Hammaslääkäriaika on todellakin vaikeampi saada kuin neuvola-aika, joten ehkä se olisi kannattanut perua. Hammaslääkäri tekee omaa työtänsä, eikä ole mikään lapsipsykologi, jolla on aikaa paneutua lapsen pelkotiloihin ja kiukkuisiin äiteihin. Aikataulut ovat tiukat heilläkin ja seuraava potilas odottaa, varsinkin päivystyksessä. Laskeudu nyt vähän alemmaksi sieltä ja ajattele asiaa myös muiden kannalta. Ikävä kokemus lapsellesi tietenkin, mutta niin varmaan myös lääkärille, jonka tehtävä on korjata hampaita, eikä leikkiä lasten houkutteluleikkejä.[/QUOTE]

Kyllä hammaslääkärillä pitää olla ammattitaitoa käsitellä myös lapsia.

kanssa tuli lapselle postissa aika joukkotarkastukseen,tarkastavat kaikkien 1-luokalaisten hampaat oikojalla että onko tarvetta oikoa,lapussa luki että jos aika ei käy sen voi muuttaa soittamalla ajanvaraukseen..soitin sinne että aika ei käy kun pojalla just retkipäivä koulussa tuolloin..no siellä täti karju mun korvaan minkälainen äiti sinä olet kun joku retki menee hampaitten edelle,että näin sitä vaan aikoja siirretään miten halutaan..tuli paha mieli.Aina on kaikki tarkastukset hoidettu ja hampaat pesty,ei oo laiminlyöty=)

[QUOTE="Höh";24563304]Oisko hampilääkärillä ollut huono päivä ja nyt jouduitte vaan todistamaan sitä? Eihän se kivaa ollut varmaan, muttä näitä riittää!![/QUOTE]huono päivä tai ei, lapsi asiakkaisiin sitä ei ainakaan tarvii purkaa. ei muuta kuin viet ap asian eteenpäin

[QUOTE="kesis";24563283]Lapsellani 7v. oli hammaslääkärille aika jonka jouduin perumaan. Minua ohjeistettiin näin, että lapsella alkaa pian koulukin joten olisi parasta että odottelette siihen asti ja varaatte koulun hammashoidon kautta sitten uuden ajan.
Jouduimme kuitenkin varaamaan kiireellisemmän ajan nyt jo ja viime viikolla kävimme tampereella perusterv. huollon hammaslääkärillä.
Ajalle mentyämme hammaslääkäri aloitti vastaanoton seuraavasti. Niin näinhän tässä käy kun ei tule ajalle silloin kun edellinen aika oli. Äiti ei ole sinua tuonut hammaslääkäriin niin tässä sitä ollaan. Nyt sitten istumaan että saadaan katsottua. (Pojan ensimmäinen varsinainen hammaslääkärin tapaaminen)Seurannassa ollaan käyty kyllä aina n. vuosittain.
Sitten poikani ei suostunut heti menemään makaamaan penkkiin niin hän komensi poikaa että noin ison tarvitsee jo osata olla ja että täällä paikassa kuunnellaan häntä ja tehdään niinkuin hän sanoo.
Kokeilimme sitten niin että minä pidin poikaa sylissä hml tuolissa ja sitten antoi katsoa suuhun. Lääkäri vain totesi että jotain sille tarvitsee tehdä ja paikka ainetta laittaa joten täytyy puuduttaa. ->Piikki esille.
Poika pomppasi pystyy ja itki hysteerisenä. Hampaita ei saatu hoidettua.

No ei tuossa vielä mitään, mutta sitten kysyin lääkäriltä että miksi hän kohtelee epäystävällisesti ja sanoo että uutta aikaa on turha antaa jos niitä ei käytäkään.
Kerroin hänelle kuinka minua oli ohjeistettu jatkoo ja että ajan sopimattomuuden vuoksi jouduimme perumaan. Lapsella oli samalle päivälle siis silmälääkäri, neuvola ja hammashoitoo aika. (Mahdottomuus saada kaikkea käytyä).
Hän avasi koneen ja sanoi että et sinä kyllä mitään ole perunut ja että näitä aikoja ei huvikseen anneta.

Keskustelu oli pitkä ja lopuksi alkoin hiiltymään itsekin. Minua syytettiin ajan haaskaamisesta ja lapselleni ei anneta normaalia hoitoa koska äiti on hoitanut asiat huonosti. Lähdimme vastaanotolta itkien molemmat lapsen kanssa ja todella koin tulleeni syytetyksi ja huonosti kohdelluksi.
Olen aina ollut todella vastuuntuntoinen ja tarkka ja yhtäkään aikaa lapsella en ole edes unostanut, saatika sitten jättänyt perumatta/ siirtämättä.

Otin yhteyttä uudestaan hammaslääkäriin ja halusin asiamme siirrettävän toiselle hammaslääkärille. Aika sinne saatiin, mutta ei sanallakaan pahoittelua.
Selvitin asiaa ajanvarauksesta ja pahoittelivat ettei peruutusta ilmeisesti oltu koneelle koskaan viety. Potilas asiamies oli tänään minuun yhteydessä. Haluaisin asian selvitettävän, jottei kukaan muu enää joudu moisen kohtelun alaisuuteen.
Ikävä kokemus ja varmasti seuraa lastakin vielä pitkään.[/QUOTE]

siis herranen aika, MINKÄLAINEN pikkuvauva sun 7 vuotias oikein on?? ootkohan muistanut vieroittaa jo tutista tai vaipasta? kyllä koulussa joutuu menemään hammaslääkäriin ihan yksin eikä oo äiti pitämässä sylissä ja vollottamassa myöskin. voi hyvä ihme.

ymmärtäisin tuollaisen käytöksen 2-vuotiaalta ja hänen äidiltään. miten olette käyneet aiemmin hammaslääkärissä?

[QUOTE="vieras";24563651]minua ihmetytti eniten se, että JO 7-VUOTIAALLA on reikä/reikiä hampaissa?!?
limsaako ap lapselleen juottaa päivittäin?[/QUOTE]

No onhan niitä reikiä joillakin alle kouluikäisilläkin, eikä tarvii olla kyse huonosta hampaidenhoidosta.Jotkut lääkkeetkin vaikuttavat niin, että hampaat reikiintyvät helpommin.

[QUOTE="vieras";24563651]minua ihmetytti eniten se, että JO 7-VUOTIAALLA on reikä/reikiä hampaissa?!?
limsaako ap lapselleen juottaa päivittäin?[/QUOTE]

Yksi pieni reikä on mutta suurin syy kuulema hampaan kuluminen, koska narskuttelee öisin.
Karkkipäivä on kerran viikossa ja limsaa lapsi on saanut n. 1kerran 2kk aikana. Hampaiden pesu 2xvrk.
En sitten tiedä mitä teen väärin...

En oleta juu että lapseni vuoksi aikatauluja venytettäis vastaanotossa. Olen itse valmis viemään lapsen sinne sitten uudemman kerran jos tarve vaatii.
Mitetin vain sitä että miksi lapsi on mennyt suuhygienistillä kiltisti tuoliin ja antanut jopa langata hampaansa, mutta tämän hoidon kohdalla näin.
Mielestäni en ole kiukkuinen asiasta enää ja korjaan tuota ap tekstiä näin että itku itseltäni pääsi kotona, kun lapsi oli ulkona leikkimässä. Mitetin todella omaakin osuuttani, mutta silti tuo tahahtuma oli asiaton hammaslääkäriltä.

Yhteistyössä