Asiantuntija: ”Suomalaiset alipukeutumisen mestareita & junttia tuulipukukansaa suoraan sanottuna! Suzanne on kv tähti😍”Poikkeeko palstamammat tästä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
SUOMI sai tällä viikolla uuden tyyli-ikonin, kun tasavallan presidentti Alexander Stubbin puoliso Suzanne Innes-Stubb edusti ensi kertaa valtiovierailulla.

Katseet nauliintuivat Innes-Stubbiin, kun hän tapasi muun muassa Ruotsin kuninkaallisen perheen Tukholmassa. Innes-Stubbin asut nousivat suureksi puheenaiheeksi, ja hän edusti suomalaisessa huippumuodissa.

54-vuotiaan Innes-Stubbin tyyli on klassinen. Hän luottaa pukeutumisessa usein mustaan, tummansiniseen sekä neutraaleihin sävyihin. Innes-Stubb viihtyy vaatteissa, joiden leikkaukset ovat selkeitä ja yksinkertaisia.

– Hänen tyylinsä on hillitty, hallittu, huoliteltu ja elegantti. Hänellä on tilannepukeutuminen tosi hyvin hallussa, arvioi stylisti, tietokirjailija ja tyyliasiantuntija Sohvi Nyman.


– Asujen yksityiskohdat on mietitty, vaatteet istuvat hyvin, eikä niissä ole rönsyilyä tai yliampuvuutta.


NYMANIN mukaan on selvää, että Innes-Stubbin tyylissä näkyy hänen taustansa. Hän on kotoisin Britanniasta ja elänyt kansainvälistä elämää.


Brittiläisyys näkyy vaatetuksessa konservatiivisuutena ja ehkä myös turhan runsaana mustan värin käyttönä, Nyman arvioi. Kansainvälisyys taas tuo mukaan sellaista tyylikkyyttä, johon ei ole Suomessa totuttu.


– Hän uskaltaa käyttää asusteita, mekkoja ja korkokenkiä ja hänellä on myös ihan kunnon korkoja asuissa.


– Jos taas mietitään suomalaisia, niin suomalaiset ovat alipukeutumisen mestareita ja junttia tuulipukukansaa ihan suoraan sanottuna. Monilla naiskansanedustajilla on matalat leveät korot ja sellainen mummomainen, tylsä ja persoonaton tyyli. Suzanne on aivan kaikkea muuta, Nyman erittelee.

– Jos mietitään vaikka aivan ihanaa entistä presidenttiämme Tarja Halosta, niin hänhän oli eräänlainen muumimamma, Nyman sanoo.


IS
 
vierailija
Tänään Ruotsi uutisoi vähän eri tapaan Suomesta. Persut taas pilasivat maineen...

"En riksdagsledamot för Sannfinländarna i Finland misstänks för grov misshandel och vapenbrott efter en skottlossning i Helsingfors.
Sannfinländarnas partisekreterare Harri Vuorenpää bekräftar för finländska medier att mannen, som är i 50-årsåldern, antas ha varit inblandad i en skottlossning i huvudstaden natten till fredag.
”Det är mycket oklart vad som hänt”, skriver Vuorenpää på X.
Skottlossningen ska ha inträffat när den misstänkte mannen och en annan riksdagsledamot lämnade en nattklubb i Helsingfors, skriver Seiska som först rapporterade om händelsen. Mannen är polis till yrket.
Sannfinländarnas partiledare Riikka Purra kallar det inträffade ”mycket allvarligt”, skriver nyhetsbyrån STT."


 
vierailija
Tänään Ruotsi uutisoi vähän eri tapaan Suomesta. Persut taas pilasivat maineen...

"En riksdagsledamot för Sannfinländarna i Finland misstänks för grov misshandel och vapenbrott efter en skottlossning i Helsingfors.
Sannfinländarnas partisekreterare Harri Vuorenpää bekräftar för finländska medier att mannen, som är i 50-årsåldern, antas ha varit inblandad i en skottlossning i huvudstaden natten till fredag.
”Det är mycket oklart vad som hänt”, skriver Vuorenpää på X.
Skottlossningen ska ha inträffat när den misstänkte mannen och en annan riksdagsledamot lämnade en nattklubb i Helsingfors, skriver Seiska som först rapporterade om händelsen. Mannen är polis till yrket.
Sannfinländarnas partiledare Riikka Purra kallar det inträffade ”mycket allvarligt”, skriver nyhetsbyrån STT."


Ähäkutti vihvassarit ja swedupetterit, mites nyt suu pannaan? 😁

Perussuomalaisten kansanedustaja keskeytti joukkorikastuksen 👍
 
vierailija
Farmi-ketjusta luin Omppu-sedän arvion itsestäni. Joten jos haluat tietää arvion habituksestasi, käänny tämän palstan makutuomarin puoleen.
Suzannen hattu tuo mieleen viime vuosituhannen mustavalkoelokuvat.
Pidän enemmän Jenni Haukion maanläheisestä tyylistä.
 
  • Vau!
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
En ole edustusihminen, joten miksi pitäisi pukeutua niin? Jos se tuulipuku on koirien kanssa lenkillä miellyttävämpi vaihtoehto, kun jakkupuku ja korkkarit niin miksi niitä ei saisi pitää? Mä olen tavis ja saan myös pukeutua kuin tavis. Juhliin toki juhlavaatteet, mutta kun ei perstaskussa ole kestävyyttä, niin en sinnekään laita jonkun huippusuunnittelijan luomuksia. Ihan perussiistit juhlavaatteet riittää. Linnanjuhlat on erikseen ja sinne toki pitäs sitten investoida joku parempi asu, mutta eipä huolta, että sinnekään ikinä kutsua tulis.
 
vierailija
Jos olet edustustehtävissä, niin tietysti pukeudut sen mukaisesti. Mutta ei lenkkipoluille tai kaupassa juoksemiseen tarvitse tälläytyä. Toki jokainen tyylillään ja se sallittakoon. Tähän on nyt jotenkin typerästi haluttu raflaavan halventavaa sävyä saada aikaiseksi. Kyllä jokainen tuulipukulainenkin osaa ja ymmärtää pukeutua tilaisuuden luonteen mukaisesti. Tosin ei kaikilla ole varaa muotitalojen luomuksiin, eikä tarvitsekaan, perussiistit hiukan paremmat seppälät riittävät. Vaateprameilua tärkeämpää juhlassa on käytöstavat sekä juhlatilaisuuteen sopiva juhlamieli.
 
vierailija
En ole edustusihminen, joten miksi pitäisi pukeutua niin? Jos se tuulipuku on koirien kanssa lenkillä miellyttävämpi vaihtoehto, kun jakkupuku ja korkkarit niin miksi niitä ei saisi pitää? Mä olen tavis ja saan myös pukeutua kuin tavis. Juhliin toki juhlavaatteet, mutta kun ei perstaskussa ole kestävyyttä, niin en sinnekään laita jonkun huippusuunnittelijan luomuksia. Ihan perussiistit juhlavaatteet riittää. Linnanjuhlat on erikseen ja sinne toki pitäs sitten investoida joku parempi asu, mutta eipä huolta, että sinnekään ikinä kutsua tulis.
Olen aina ollut samoilla linjoilla. Rumat ne vaatteillaan koreilee. Eksäni aina irvaili markan puseroillani. Harrastin siihen aikaan pienpalkkaisena kierrätysvaatteita.
Kaapissani on muistona Italiasta ostettu pusero, jonka hän huomasi työmatkallaan kaupan näyteikkunassa. Se pusero päällä olin hänen työpaikan juhlassa. Kun aikoinaan pukeuduin näyttävästi, miehet pyörivät ympärilläni kuin kissat pistoksissa.
Kuka täyspäinen tuollaista kaipaa? En minä ainakaan. Pitkässä juhlapuvussa olen ollut vain vihillä. Jos lähtisin laahuksen kanssa kompuroimaan linnan juhlaan, lehdistö räpsisi kuvia, ja kansa kärsisi nauruhalvauksista.
 
vierailija
Jos olet edustustehtävissä, niin tietysti pukeudut sen mukaisesti. Mutta ei lenkkipoluille tai kaupassa juoksemiseen tarvitse tälläytyä. Toki jokainen tyylillään ja se sallittakoon. Tähän on nyt jotenkin typerästi haluttu raflaavan halventavaa sävyä saada aikaiseksi. Kyllä jokainen tuulipukulainenkin osaa ja ymmärtää pukeutua tilaisuuden luonteen mukaisesti. Tosin ei kaikilla ole varaa muotitalojen luomuksiin, eikä tarvitsekaan, perussiistit hiukan paremmat seppälät riittävät. Vaateprameilua tärkeämpää juhlassa on käytöstavat sekä juhlatilaisuuteen sopiva juhlamieli.
Mun muija ei mene tuulipuvussa ruokakauppaan.
 

Yhteistyössä