Asiakas laittaa kestokassiin vihannekset ja liimaa hintalaput paperille kassaa varten

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nummelalaisen Daniela Juutilaisen kahden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa hedelmiä ja vihanneksia kuluu kuukausittain jopa 40–60 kiloa. Perinteisellä menetelmällä ostettuna kaupan hevi-osastolta tulisi napattua jokaiselle raaka-aineelle oma pieni muovipussinsa, mutta Daniela on päättänyt lähestyä asiaa luontoystävällisemmin: hän punnitsee hevi-tuotteet, pakkaa ne yhteen isoon kestokassiin ja lätkäisee hintalaput yhdelle paperilapulle.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/ar...ieda-mita-kauppiaat-ovat-tasta-mielta/7535846

Hyvä vai huono?
Huonoa on se, että tuossa voisi laittaa kestokassiinsa vaikka kuinka paljon tavaraa ja vain osan punnita. Hyvää taas on kun muovipusseja ei tuhlata. Mitä mieltä ootte? Teettekö näin vai ette ja miksi?
 
Nummelalaisen Daniela Juutilaisen kahden aikuisen ja kahden lapsen taloudessa hedelmiä ja vihanneksia kuluu kuukausittain jopa 40–60 kiloa. Perinteisellä menetelmällä ostettuna kaupan hevi-osastolta tulisi napattua jokaiselle raaka-aineelle oma pieni muovipussinsa, mutta Daniela on päättänyt lähestyä asiaa luontoystävällisemmin: hän punnitsee hevi-tuotteet, pakkaa ne yhteen isoon kestokassiin ja lätkäisee hintalaput yhdelle paperilapulle.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/ar...ieda-mita-kauppiaat-ovat-tasta-mielta/7535846

Hyvä vai huono?
Huonoa on se, että tuossa voisi laittaa kestokassiinsa vaikka kuinka paljon tavaraa ja vain osan punnita. Hyvää taas on kun muovipusseja ei tuhlata. Mitä mieltä ootte? Teettekö näin vai ette ja miksi?

minusta tuo on hyvä ja kannatettava idea, varastaa voi niin monella muullakin tavalla
 
Teen noin, mutta liimaan etiketit kestohedelmäpussin laitaan (olen ommellut niitä vanhoista ikkunaverhoista) ta paperipussiin jos unohdan ottaa kestopussin mukaan.

Hyvä tapa!
 
Tämä aloitus vaikuttaa ihan yläasteen äikäntunnin keskustelunaloitus-tehtävältä, mutta enivei:
Miksei olisi hyvä juttu. Jos joku haluaa huijata noita vihanneksia punnitessaan, voi sen tehdä myös pikkupussilla. Ellei tarvitse noita pikkupussukoita mihinkään, niin ihan turhaa kulutusta on niitä jatkuvasti kaupasta kotiin kantaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
Tämä aloitus vaikuttaa ihan yläasteen äikäntunnin keskustelunaloitus-tehtävältä, mutta enivei:
Miksei olisi hyvä juttu. Jos joku haluaa huijata noita vihanneksia punnitessaan, voi sen tehdä myös pikkupussilla. Ellei tarvitse noita pikkupussukoita mihinkään, niin ihan turhaa kulutusta on niitä jatkuvasti kaupasta kotiin kantaa.

Jos joku on varastamiseen taipuvainen, niin tehköön sitten kunnon ryöstön.

Onhan se niin helvetin noloa, kun jää kiinni esim. 50 sentin varkaudesta punnitusvilppiä tehdessään. On jo ymmärrettävästi varastamiseen lopullisesti tympiintyneitä kauppiaita, jotka ilmoittaa ihan jokaisen, pikkuvarkaudenkin poliisille (y)(y)
 

Yhteistyössä