Asiaa sukupuolitaudeista ja pettämisestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qwerty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qwerty

Vieras
Eli, minulla ja miehellä mennyt huonosti jo jonkun aikaa. Olen epäillyt pettämistä mutta en saanut kiinni häntä tästä. Nyt minulta löytyi paiseita (epämuodostuneen näköiset sisemmät häpyhuulet) emättimestä ja haava, joka on arka. Tämän siis huomasin kun katsoin, ihmeteltyäni miksi kirvelee kun kävin suihkussa. Minä en ole pettänyt. Minulta testattu kaikki taudit alle 2 vuotta sitten, kaikki negaa (tulin tuolloin raskaaksi ja halusin kaikki taudit testattavan) . Mies oli viikko sitten "humpalla" ja tuolloin harrastettiin seksiä. Tänään ilmaantui tuo haava ja paiseet huomasin samalla.

Miehelle sanoin että tietääkö mikä on noloin tapa jäädä kiinni pettämisestä, se että kumppani saa sen taudin.
Alkoi riehumaan että ei ole pettänyt ja alkoi selittämään että hänen ensimmäisellä tyttöystävällä ollut tämä tauti (miksi ei vaivautunut kertomaan minulle, kun suhteen alussa kysyin ? ) ja lopuksi totesi, että hänelle alkaa riittämään tämä touhu jo muutenkin, erotaan sitten.

Uskotelkaa nyt mulle, että tää on oikeesti sitä että mies pettänyt, etten vaan hairahdu uskomaan noita uskomattomia selityksiä.

kondylooma, sori. mutta on tosiaan kyllä voinut saadakin sen jo aikoja sitten, voi olla myös piilevänä pitkään. itse aikoinani tartutin sen tietämättäni mieheen, tuli ilmi vasta kun miehelle tuli oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
kondylooma, sori. mutta on tosiaan kyllä voinut saadakin sen jo aikoja sitten, voi olla myös piilevänä pitkään. itse aikoinani tartutin sen tietämättäni mieheen, tuli ilmi vasta kun miehelle tuli oireita.

ollaan oltu monta vuotta yhdessä eikä ikinä kondomia. että vaikka ois saaanu vuosia sitten, silti siis pettänyt. tarttuttaahan voi vaikkei itellä oo oireita.

Alkuperäinen kirjoittaja elämä kantaa:
mutta itäisikö se niin nopeesti.. kun ensin pitäis itää siis miehelläs ja sit sulla

no ei varmaan viikossa joo idä, mistä näistä tietää. fakta on vaan se että jos ei viikko sitten pettänyt niin sitten ennen sitä, mä en ole muualla käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:

ollaan oltu monta vuotta yhdessä eikä ikinä kondomia. että vaikka ois saaanu vuosia sitten, silti siis pettänyt. tarttuttaahan voi vaikkei itellä oo oireita.

joo mutta mulle ei tästä tullut koskaan mitään oireita, huomattiin loppujen lopuksi vasta papassa. eli se oli ollut mulla oireettomana pitkään, miksei voi olla sullakin?

joo mutta mulle ei tästä tullut koskaan mitään oireita, huomattiin loppujen lopuksi vasta papassa. eli se oli ollut mulla oireettomana pitkään, miksei voi olla sullakin?

että yli 5v oireettomana ? en oikein usko. papassa ei oo iinä ollut mitään muutoksia.

mies soitti äsken ja on sitä mieltä että minä olen pettänyt ja mulla ollut tää tauti jo ennen meidän suhdetta.
ja niinku sanoin ni eikös voi tartuttaa, vaikka itellä ei oo oireita ?

että yli 5v oireettomana ? en oikein usko. papassa ei oo iinä ollut mitään muutoksia.

mies soitti äsken ja on sitä mieltä että minä olen pettänyt ja mulla ollut tää tauti jo ennen meidän suhdetta.
ja niinku sanoin ni eikös voi tartuttaa, vaikka itellä ei oo oireita ?

tuntuu että säikähti ja yrittää äkkiä vierittää homman sinun niskaan... :( mutta enhän tiedä mitään sen kummempaa teidän tilanteesta.

Miten sulla olis oireita jo nyt? Jos siis tartunnasta olis vasta viikko. Muistaakseni itämisaika joku puol vuotta. Käy nyt ensin lääkärissä ja juttele sen kanssa ennen kuin hutkit miestäs. Kondylooman voi myös saada muuten kuin sukupuoli yhteydessä. Katala virus!

siis eikös sulta ole sillon 2v sitten ne taudit testattu ja mitään ei ole ollut? eli vaihtoehdot lienee että mies on sinulle sen sen jälkeen tartuttanue, vai mitä minä en nyt ymmärtänyt?

Ei se kondylooma näy välttämättä papassa. Ja se voi olla oireettomana vuosikausia. Itsellä puhkesi yhtäkkiä raskauden aikana oireet ja todennäköisesti olin ollut kantajana jo useita vuosia.

Vaikka kondylooma olisikin ollut sinulla oireettomana niin olisi se siltikin testeissä näkynyt.
Joten jos sinä et ole eksynyt vieraisiin niin ei ole kovin vaikea päätellä että miehesi on :(

Alkuperäinen kirjoittaja Damn:
Vaikka kondylooma olisikin ollut sinulla oireettomana niin olisi se siltikin testeissä näkynyt.
Joten jos sinä et ole eksynyt vieraisiin niin ei ole kovin vaikea päätellä että miehesi on :(

Ei välttämättä näy, jossei ole aiheuttanut solumuutoksia kohdunkaulalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Damn:

Mulla ei miestä ollut koko raskausaikana ja alkuraskaudessa tehtiin papa, joka oli ykkösluokkaa eli ei muutoksia. Sitten kuitenkin loppuraskaudessa puhkesivat oireet. Eli ei näy aina papassa.

Kondylooman tarttumisaikaa on aivan mahdotonta selvittää. Sen on voinut saada vuosia sitten. Se ei välttämättä näy papassa aina, vain joskus jos silloinkaan. Esim. kondyloomaa sairastavalla saattaa papassa näkyä kerran pari jotain, sitten ei vuosiin näy ja sitten taas näkyykin. Se tauti ei ole välissä mihinkään kadonnut vaan tekee selkeämpiä muutoksia välillä. Saattaa myös olla ettei näy testeissä enää ikinä, vaikka olisi joskus näkynyt.

Älä nyt miestä kondylooman perusteella pettäjäksi syytä. Kysy maanantaina tartuntatautivastaanotolta tai sellasesta vielä ettei jää mieltä vaivaamaan ja tietenkin käy papassa. Kondylooma on niin yleinen (olikohan joka viidennellä aikuisella tai jotain), että sitä ei tiedä mistä on tullut. Saattaa olla myös omista aikasemmista suhteista.

siis eikös sulta ole sillon 2v sitten ne taudit testattu ja mitään ei ole ollut? eli vaihtoehdot lienee että mies on sinulle sen sen jälkeen tartuttanue, vai mitä minä en nyt ymmärtänyt?

Kun kondyloomaahan ei edes testata, joten ei sitä ole voitu testata...eikä voida. papa on eri juttu. siinä näkyy vasta solumuutokset. näin itse olen asian käsittänyt.

Olenko oikeassa?

Mahdotonta kai varmasti tietää kummalla teistä on ekaksi ollut virus, tai onko molemmilla. tai että onko joku pettänyt.

Mun gyne sanoi etten voisi ottaa rokotusta sillä jos se olisi joskus ollut tietämättämi, voisi rokotus alkaa tuhoamaan kudostani. Todnäk itsellä ei ole koskaan ollut.

N1977

Kun kondyloomaahan ei edes testata, joten ei sitä ole voitu testata...eikä voida. papa on eri juttu. siinä näkyy vasta solumuutokset. näin itse olen asian käsittänyt.

Olenko oikeassa?

Mahdotonta kai varmasti tietää kummalla teistä on ekaksi ollut virus, tai onko molemmilla. tai että onko joku pettänyt.

Mun gyne sanoi etten voisi ottaa rokotusta sillä jos se olisi joskus ollut tietämättämi, voisi rokotus alkaa tuhoamaan kudostani. Todnäk itsellä ei ole koskaan ollut.

N1977

Jos tartunta voi olla vuosiakin oireeton ja jos sitä ei voi testata virusten lukuisten variaatioiden takia ja jos vain murto-osalle tulee näkyviä syyliä missään vaihessa...laittaa kyllä nyt minut harkitsemaan tarkasti yhden illan juttuja. Tosin oon pitkään harrastanut vain vakipanoja enkä nyt hetkeen mitään.

N1977

Jos tartunta voi olla vuosiakin oireeton ja jos sitä ei voi testata virusten lukuisten variaatioiden takia ja jos vain murto-osalle tulee näkyviä syyliä missään vaihessa...laittaa kyllä nyt minut harkitsemaan tarkasti yhden illan juttuja. Tosin oon pitkään harrastanut vain vakipanoja enkä nyt hetkeen mitään.

N1977

pitäiskö tää asianlaita kondylooman testauksesta, että voiko testata, vielä selvittää perinpohjin gyneltä? mietin onks yhel miehel sitä tai voiko sil olla.

N1977

Yhteistyössä