asia ei toki mulle kuulu mut inhottaa hieman...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lohikäärme
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
olisin repiny pelihousuni jos exä olis alkanu tunkeen kieltä muijansa maksaan lasten edessä parin viikon tuttavuuden jälkeen!

Osa vastaajista suhtautuu tuohon samoin kuin minä, huhupuheena. Me tai lohis ei olla itse nähty, oliko tilanne juuri tuollainen. Syytön, kunnes toisin todistetaan...

Minustakin on tosi ikävää, jos isä marssittaa lasten eteen nopeaan tahtiin uusia tyttöystäviä. Lapset kiintyvät ehkä heihin ja sitten oppivat siihen, että taas tämä ihminen häipyy heidän elämästään ja tilalle tulee uusi.

Lapset kaipaavat (ja myös me aikuiset itse asiassa...) pysyviä hyviä ihmis- ja kiintymyssuhteita. Jos vanhempien kumppanit vaihtuvat lähes useammin kuin alusvaatteet, joutuvat lapset tosi ikävällä tavalla jatkuvasti luopumaan ihmissuhteista ja totuttamaan uuteen. Ei minusta ole se paras malli lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
Okei, yritän vielä. Kun vaikuttaa siltä, että haluat keskustella tästä. Vaikka taas toisaalta teilaat keskusteluyritykset jos ne eivät ole samaa mieltä kanssasi... No, vastaa tai älä, siitähän sen näkee sitten.

Minkä ikäiset lapset ovat?

vanhempi täyttää 6 ja nuorempi on 4 ja puoli vuotias

:)

Okei, eli ihan kaikkea eivät kai tuossa iässä vielä ymmärrä.

Oletko ihan varma, että exäsi ei ole ajatellut asioita loppuun asti ja harkinnut tarkoin, kannattiko uusi nainen esitellä heille jo? Ihan varma, ettei hänellä ole syynsä? Ihan varma, että tekisi tuon ikään kuin tyhmyyksissään, ajattelematta?

ei toki ihan kaikkea ymmärrä ihmettelevät kyllä missä on xxxx ja xxx (entinen tyttöystävä ja hänen koira) niin no miks se oikea aika esitellä uus ois just heti edellisen eron jälkeen ollu? mitä haittaa lapsille siitä et ois heilastellu ensin keskenään ja esitelly myöhemmin? oon tätä moneen kertaan kysyny jo...

olisin repiny pelihousuni jos exä olis alkanu tunkeen kieltä muijansa maksaan lasten edessä parin viikon tuttavuuden jälkeen!

Osa vastaajista suhtautuu tuohon samoin kuin minä, huhupuheena. Me tai lohis ei olla itse nähty, oliko tilanne juuri tuollainen. Syytön, kunnes toisin todistetaan...

no jos nyt ei takerruttas siihen et mitä ne teki ja mitä ei vai pitikö pelkästään kädestä.... mut se et mun mielestä uusi tuli POIKIEN kuvioihin liian aikasin. ois se eksä voinu varmaan lasten poissaollessa heilastella ensin.

Musta tylyinta tassa on se, ette lapset eivat ole varmasti saaneet tarpeeksi aikaa tehda omaa surutyotaan exan entisen avokin menetyksen vuoksi, ja sitten onkin jo uusi avokki kuvioissa mukana. Kylla niista vanhempien kumppaneista tulee lapsillekin rakkaita, ja lapsetkin tarvitsevat aikaa surutyolle.

Okei, yritän vielä. Kun vaikuttaa siltä, että haluat keskustella tästä. Vaikka taas toisaalta teilaat keskusteluyritykset jos ne eivät ole samaa mieltä kanssasi... No, vastaa tai älä, siitähän sen näkee sitten.

Oletko ihan varma, että exäsi ei ole ajatellut asioita loppuun asti ja harkinnut tarkoin, kannattiko uusi nainen esitellä heille jo? Ihan varma, ettei hänellä ole syynsä? Ihan varma, että tekisi tuon ikään kuin tyhmyyksissään, ajattelematta?

ei toki ihan kaikkea ymmärrä ihmettelevät kyllä missä on xxxx ja xxx (entinen tyttöystävä ja hänen koira) niin no miks se oikea aika esitellä uus ois just heti edellisen eron jälkeen ollu? mitä haittaa lapsille siitä et ois heilastellu ensin keskenään ja esitelly myöhemmin? oon tätä moneen kertaan kysyny jo...

Ei kai siitä haittaa olis ollut. Mutta onko siitä sitten mitä haittaa, että esittelikin jo nyt? Olettaen, että isänä ajattelee lapsiaankin, eikä mitään yhden illan juttuja lapsille näytille toisi.

Ei kai siitä haittaa olis ollut. Mutta onko siitä sitten mitä haittaa, että esittelikin jo nyt? Olettaen, että isänä ajattelee lapsiaankin, eikä mitään yhden illan juttuja lapsille näytille toisi.

enpäs itseasiassa tiedä onko montakin yhdenillanjuttua tässä välissä tuonut.... kyllä mun mielestä antaa vääränlaisen kuvan aikuisten ihmissuhteista minä en siis lapsilleni halua antaa sellaista kuvaa.

jassoo,täällä taas tahalleen ymmärretään väärin ja väännellään asioita päälaelleen :headwall: kuinkahan moni täällä todella YMMÄRTÄÄ ap:n tilanteen? ettei vaan olis niiin et ei oikeestaan oo mitää kokemusta edes asioista....? :saint:

mä ymmärsin ap:n pointin täydellisesti,olisin repiny pelihousuni jos exä olis alkanu tunkeen kieltä muijansa maksaan lasten edessä parin viikon tuttavuuden jälkeen! onneks oli fiksu ja seurustelivat parisen kuukautta niin et emäntä näki poikaa vaan sillontällön ja sillonkin "isin kaverina" vaikkei poika sillon viel varmaan juur mitää tajunnukaa ku oli niin pieni...

niimpä.. kuinkahan moni näistä harmaista tietää miltä tuntuu katsoa, kun lapsia itkee itseään illalla uneen ja hokee ettei isä välitä. kyselee miksi joku muu on isälle häntä tärkeämpi. lapsia voi todellakin ajatella näissä asioissa. uskoo tai ei niin jokainen ero vaikuttaa lapsiin ja jokaisen uuden esittely vaikuttaa lapsiin.

en osaa sanoa tähän juuta enkä jaata kun en teitä kumpaakaan tunne,enkä teidän tilannetta mutta sen vaan tahdon sanoa että samalla tavalla mun exä joskus puhui musta että liian nopeasti esittelin yhteisen lapseni uudelle miehelleni,tietämättä että olin tuntenut nykyiseni jo jonkin aikaa ja että olin kyllä tarkkaan miettinyt.mua ärsytti suunnattomasti ex mieheni arvosteleminen ja se aiheutti riitaa meidän väleille mistä tietenkin myös lapsi kärsi,edelleenkään välit ei ole oikein kunnossa,ymmärsi kyllä että ei enää puuttuis mun asioihin.mutta edelleenkin korostan teitä en tunne enkä tiiä,enkä teijän tilannetta!!

Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:
Musta tylyinta tassa on se, ette lapset eivat ole varmasti saaneet tarpeeksi aikaa tehda omaa surutyotaan exan entisen avokin menetyksen vuoksi, ja sitten onkin jo uusi avokki kuvioissa mukana. Kylla niista vanhempien kumppaneista tulee lapsillekin rakkaita, ja lapsetkin tarvitsevat aikaa surutyolle.

se tässä ketjussa pointti olikin, osa vaan ymmärtää tahallaan väärin.

Olen siinä samaa mieltä, että ne nuolemiset/imuttelut EI kuulu lasten silmien edessä tapahtuvaksi. EI VARSINKAAN; kun kyseessä uusi kumppani. Miltä tuntuu lapsesta, kun oma vanhempi imuttaa hänen silmien katsoen ihan uppo-outoa ihmistä. HERÄTKÄÄ ihmiset: pitää osata käyttäytyä ja odottaa sitä soveliaampaa nuolemishetkeä.
Antaa lapselle hiukan vääristynyttä arvomaailmamallia. Olen tästä ihan varma.Rakkaus on kaunista, nuoleminen kyllä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Alma Puunaula:

se tässä ketjussa pointti olikin, osa vaan ymmärtää tahallaan väärin.

Aivan.

Kurjaa, kun lasten oletetaan kiintyvan ihan uusiin ihmisiin hetkessa, mutta sitten heidat pitaa pystya unohtamaan hetkessa.

:|

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:
Olen siinä samaa mieltä, että ne nuolemiset/imuttelut EI kuulu lasten silmien edessä tapahtuvaksi. EI VARSINKAAN; kun kyseessä uusi kumppani. Miltä tuntuu lapsesta, kun oma vanhempi imuttaa hänen silmien katsoen ihan uppo-outoa ihmistä. HERÄTKÄÄ ihmiset: pitää osata käyttäytyä ja odottaa sitä soveliaampaa nuolemishetkeä.
Antaa lapselle hiukan vääristynyttä arvomaailmamallia. Olen tästä ihan varma.Rakkaus on kaunista, nuoleminen kyllä ei.

Niin, ja kyllähän lapset ajallaan tottuvat niihin vanhempiensa uusiin kumppaneihin, mutta se vaatii hienovaraisuutta ja AIKAA. Kuten myös se vaatii aikaa, jos joku poistuu kuvioista, se pitää saada sulattaa rauhassa.

Johan tämäkin keskustelu on saanut käänteen, ihan oikeesti lohikselle kettuilijat, kuis moni teistä on yh?? Kuin moni teistä joutuu lapsen isän jälkiä korjaileen kun on vähän käyty iskällä kylässä ja lapsilla on kenties hämmentynyt olo? Vähän vois ajatella asiaa myös lapsien näkökulmasta. Eihän lapset opi ikinä luottamaan kehenkään isän naiseen, jos ne kumppanit vaihtuvat tiuhaan. OK, tiuhaan kun toinen on nyt käsittääkseeni "vasta" kierrossa. Ja vasta siksi, ettei isä näytä TODELLAKAAN paljoa kiinnittävän huomiota lasten tunteisiin, jos kuukausi sitten on pidempi aikanen naisystävä muuttanut pois ja nyt jo uuden kanssa LEIKITÄÄN perhettä! Kiss my ass.

En jaksana lukkee koko ketjua, kun näkyi taas menevän höperöksi tappeluksi. Tuumaan vaan, että jos oisin Lohikäärmeen kanssa samassa tilanteessa, tykkäisin pahhaa.

Miusta on kyseenalaista tutustuttaa uusi heila lapselle ennen kun voipi ihekkään sannoo tuntevansa tätä. Elekee nyt helekutissa väittäkö, että jonkun immeisen tuntee muutaman viikon seukkailun jäläkeen :whistle:

Minen tykkää imutella ja nuoleskella yleisillä paikoilla. Tullee jotenkin tukala olo. En myöskään tykkää kattoo, jos joku työntää vieressäni kieltään toisen immeisen kurkusta alas. Tullee jotenkin tukala olo. Että sitä vaan mietin, että tulleekohan kenties lapsillekin jotenkin tukala olo? Voipi muutes tulla huomattavasti vähemmästäkin, kun meille aikuisille...

Lasten on erittäin hyvä nähhä aikuisia, jotka ovat onnellisia keskenään. Onnensa voipi näyttää halaamalla, nauramalla, pusuttamalla, tekemällä perheen kanssa yhessä kaikkee mukavoo. Imuttelut, persuusten puristelut yms. hommelit on sitten sitä aikuisten kahenkeskistä aikaa.

Ja hittooko työ (harmaat...) sitä spekuloitte, onko oikeesti tapahtunu vetisiä kielareita vai mitä ja onko kysseessä jatkuva kumppanin vaihto. Liekkö nuo asiat edes olleet ap:n pointteja?!

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:
Johan tämäkin keskustelu on saanut käänteen, ihan oikeesti lohikselle kettuilijat, kuis moni teistä on yh?? Kuin moni teistä joutuu lapsen isän jälkiä korjaileen kun on vähän käyty iskällä kylässä ja lapsilla on kenties hämmentynyt olo? Vähän vois ajatella asiaa myös lapsien näkökulmasta. Eihän lapset opi ikinä luottamaan kehenkään isän naiseen, jos ne kumppanit vaihtuvat tiuhaan. OK, tiuhaan kun toinen on nyt käsittääkseeni "vasta" kierrossa. Ja vasta siksi, ettei isä näytä TODELLAKAAN paljoa kiinnittävän huomiota lasten tunteisiin, jos kuukausi sitten on pidempi aikanen naisystävä muuttanut pois ja nyt jo uuden kanssa LEIKITÄÄN perhettä! Kiss my ass.

juu aikasemmin jo kysyinkin et kuinka moni oikeesti haluis omat lapsensa samaan tilanteeseen.... eipä kukaan ilmottautunu...

En tiedä, kenties minua tarkoitetaan harmaaksi naljailijaksi? Mitähän tähän nyt vastaisi... Omasta mielestäni yritin keskustella ihan asiallisesti, kysellä, nähdä koko kuvan. En suoraan ollut samaa mieltä, halusin kysellä, voisiko olla toisinkin. Ja minulleko ei sitten tullut asiattomia vastauksia?

En tiedä, kenties minua tarkoitetaan harmaaksi naljailijaksi? Mitähän tähän nyt vastaisi... Omasta mielestäni yritin keskustella ihan asiallisesti, kysellä, nähdä koko kuvan. En suoraan ollut samaa mieltä, halusin kysellä, voisiko olla toisinkin. Ja minulleko ei sitten tullut asiattomia vastauksia?

se on katsos aika hankalaa kun on useamman kerran sama rekisteröimätön nimimerkki... sen takana voi olla 1 tai 10 henkilöä... minä kyllä vastasin asiallisiin kysymyksiin asiallisesti...

näinpä,on hyvä että meitä on monenlaisia ja monia mielipiteitä,eihän tässä ois muuten mitään järkeä jos ei tulis monenlaisia näkökulmia,ei niistä mun mielestä pidä nokkiinsa ottaa,tai sitten ei kannata kirjoitella jos heti mielensä pahoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja RokkiMakkara:

juu aikasemmin jo kysyinkin et kuinka moni oikeesti haluis omat lapsensa samaan tilanteeseen.... eipä kukaan ilmottautunu...

Ei kukaan haluais. Ehkä porukka ei osaa asettua toisen asemaan...

Hei, asiaan liittyen: tuo suruaika. Vai miksi sitä sanoittekaan. Minun on tunnustettava, etten ymmärrä sitä. Miksi pitää olla joku tietty aika exän ja seuraavan välillä?

Hei, asiaan liittyen: tuo suruaika. Vai miksi sitä sanoittekaan. Minun on tunnustettava, etten ymmärrä sitä. Miksi pitää olla joku tietty aika exän ja seuraavan välillä?

ihminen jolla on lapsia on VELVOLLISUUS ajatella myös heitä. jos minulla ja eksällä ei yhteisiä lapsia olisi minulle olisi aivan sama asuisiko hän sitten vaikka 20 naisen kanssa kimpassa....

Yhteistyössä