Asia EI mulle kuulu, mutta silti kiukuttaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkasenPyöree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miksi narkkarivanhemmat saa vetää kamaa lasten aikana ja laiminlyödä lapsensa

miksi alkoholistovanhemmilta ei huostaanoteta lapsia

miksi muuten vaan välipitämättömät vanhempia ei laiteta vankilaan heitteille jätöstä

miksi vanhempia, jotka ei syötä joka päivä kasviksia lapsilleen ei kivitetä

pitäisikö lapset ottaa pois niiltä vanhemmilta, jotka eivät ole lastensa kanssa ulkona päivittäin

jne.

Alkuperäinen kirjoittaja pahkuratäti:
Mun mielestä aika karun näköstä ko äitee tai isukki vettää tupakkaa samalla ko työntää vaunuja/rattaita. Sekin on ällöttävää.

Joo, paljonhan sitä savua sitten menee sinne vaunuihin... Oikeesti. Mutta siis vaikka poltan, myös vaunuja/rattaita työntäessä niin en koskaan autossa, vauvan ollessa kantoliinassa/sylissä enkä sisällä.

vanhemmat, jotka tänä aamuna krapulaa tai ehkä vain väsymystä potien lähettivät lapsensa (4-5 sisarusta(ko) ) puistoon liian vähissä vaatteissa isommat n. 4-vuotiasta "vahtimaan". Ei pipoa, ei hanskoja ja pakkassää. Toinen (isompi) pientä potkien. Ja huom. yritin puuttua ja kieltää, mutta vanhin tuijotti minua kuin vähäjärkistä. Kielenkäyttö jo nuorimmalla hirveää, ei päiväkodista peräisin. Tosi surullista. Enpä tiedä, mitä tuossakin voi tehdä... Paha mieli jäi lasten takia.

Monet tupakoijat eivät tiedä sitä, että vaikka he tupakoisivatki talon ulkopuolella, vaatteissa, hiuksissa ja käsissä tulee mukana kaikenmaailman myrkyt :|

Toistasataa terveydelle haitallista yhdistettä

Savun hiukkasissa on epäorgaanisia suoloja, hiilivetyjä, emäksiä, steroleita, rasvahappoja ja styreeniä. Kaasumaisina yhdisteinä savussa on hiilimonoksidia, hiilidioksidia, typpimonoksidia, typpidioksidia, formaldehydiä, nikotiinia, bentseeniä, tolueeniä, 3-etenyylipyridiiniä, etyylibentseeniä, pyridiiniä, isopreenia ja limoneenia. Yksittäisistä orgaanisista yhdisteistä huomattavimpia on nikotiini.

Kaiken kaikkiaan tupakansavu sisältää toistasataa ihmiselle haitalliseksi tunnettua yhdistettä, joista syöpävaarallisiksi on luokiteltu yli neljäkymmentä.

Ympäristön tupakansavupitoisuutta arvioitaessa mitataan nikotiinipitoisuutta. Nikotiini on tärkein tupakansavussa oleva aines, ja sen pitoisuus ilmassa on suorassa suhteessa poltettujen savukkeiden lukumäärään. Käytännössä yksilön altistumista tupakansavulle voidaan tutkia mittaamalla kotiniinipitoisuuksia. Kotiniini on tupakan sisältämästä nikotiinista elimistössä syntyvä tuote.

http://www.tupakkaverkko.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=47&Itemid=65

Alkuperäinen kirjoittaja pippamama:
Alkuperäinen kirjoittaja pahkuratäti:
Mun mielestä aika karun näköstä ko äitee tai isukki vettää tupakkaa samalla ko työntää vaunuja/rattaita. Sekin on ällöttävää.

Joo, paljonhan sitä savua sitten menee sinne vaunuihin... Oikeesti. Mutta siis vaikka poltan, myös vaunuja/rattaita työntäessä niin en koskaan autossa, vauvan ollessa kantoliinassa/sylissä enkä sisällä.

Silti poltat raskausaikoinasi? voi kuinka olet tekopyhä ja tyhmä.

Mä poltan autossa, myös kun lapset kyydissä.

Kun ajetaan Helsinkiin kerran kuussa (täältä matkaa 500km) ja aina lähetään yöllä, niin puolessa välin ikkuna levälleen ja roikkumaan siihen pieleen jotta saa tupakin poltettuu.

Olkaa mitä mieltä vaan, mutta hajua tai savua siitä ei sisään tule, testattu on.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Mä poltan autossa, myös kun lapset kyydissä.

Kun ajetaan Helsinkiin kerran kuussa (täältä matkaa 500km) ja aina lähetään yöllä, niin puolessa välin ikkuna levälleen ja roikkumaan siihen pieleen jotta saa tupakin poltettuu.

Olkaa mitä mieltä vaan, mutta hajua tai savua siitä ei sisään tule, testattu on.

Pas**puhetta. Kyllä sitä savua tulee sinne autoon ihan varmasti. Jätä reissu tekemättä jos et voi tuota aikaa olla polttamatta, tai pysäytä auto tienlaitaan ja polta siinä. Itse poltan, mutta en koskaan ikinä enkä missään tapauksessa lasten lähettyvillä. En omien enkä muiden.

Yhteistyössä