Arvuutellaanko murre sanoja toisillamme?

Turkilmas
No kerronpa. Isotätini luona kun käytiin kylässä, niin valitteli että käy niin kova traaki nurkissa, että onko meillä lämpimästi päällä. Kämpässä siis oli kylmä ja nurkat veti kylmää..

Sitten täti kysyi että otetaanko saikkua vai horoa ja voi pojat mua pelotti vastata :D :D . Äiti sit vaan vastasi että kyllä me saikkua otetaan molemmat, ei tarvi horoa erikseen laittaa...

Kyseessä oli siis kahvi ja tee :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No kerronpa. Isotätini luona kun käytiin kylässä, niin valitteli että käy niin kova traaki nurkissa, että onko meillä lämpimästi päällä. Kämpässä siis oli kylmä ja nurkat veti kylmää..

Sitten täti kysyi että otetaanko saikkua vai horoa ja voi pojat mua pelotti vastata :D :D . Äiti sit vaan vastasi että kyllä me saikkua otetaan molemmat, ei tarvi horoa erikseen laittaa...

Kyseessä oli siis kahvi ja tee :D :D
:D
arvaa olisinko suu auki tossa tilanteessa... ;)
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
sanokaas ny siit ukaasista et mikä se teidä mielest o? Onks se murresana ku kamu väitti et se on iha yleinen sana ja suunnillee kaikkie tiedossa et mie oon vaa ollu pimennossa :p
Mun mielestä ukaasi on niinkuin vaatimus...oikein kova vaatimus
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
sanokaas ny siit ukaasista et mikä se teidä mielest o? Onks se murresana ku kamu väitti et se on iha yleinen sana ja suunnillee kaikkie tiedossa et mie oon vaa ollu pimennossa :p
ukaasi on sellanen tiukka varoitus tai miten sen nyt sanoisi....
 
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
sanokaas ny siit ukaasista et mikä se teidä mielest o? Onks se murresana ku kamu väitti et se on iha yleinen sana ja suunnillee kaikkie tiedossa et mie oon vaa ollu pimennossa :p
ukaasi on varoitus, uhkaus. ihan yleinen sana mun käsittääkseni. eli ei siis murretta.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
No kerronpa. Isotätini luona kun käytiin kylässä, niin valitteli että käy niin kova traaki nurkissa, että onko meillä lämpimästi päällä. Kämpässä siis oli kylmä ja nurkat veti kylmää..

Sitten täti kysyi että otetaanko saikkua vai horoa ja voi pojat mua pelotti vastata :D :D . Äiti sit vaan vastasi että kyllä me saikkua otetaan molemmat, ei tarvi horoa erikseen laittaa...

Kyseessä oli siis kahvi ja tee :D :D
:D
arvaa olisinko suu auki tossa tilanteessa... ;)
Ilman äipän apuja olisin ollut minäkin :D . En siis KOSKAAN aiemmin ollut kuullut moisista ja mietin kuumeisena että sairasloma vai hutsu...ei hitto :LOL:
 

Yhteistyössä