Arvuutellaanko murre sanoja toisillamme?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
sanokaas ny siit ukaasista et mikä se teidä mielest o? Onks se murresana ku kamu väitti et se on iha yleinen sana ja suunnillee kaikkie tiedossa et mie oon vaa ollu pimennossa :p
kyllä ukaasi on "ihan oikea" sana, jota käytetään virallisissakin teksteissä..

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
no jos esim lapsi riskaa et se sais karkkia ni sit se niinko o just semmost riskaamista.. äh :D yleine sana se o :p ja se o niinku semmost toistamista ja just et riskaa vaan koko ajan eikä usko ku sanotaan et ei.. Esim just lapsi pyytää karkkia ja sanotaan et no et saa ni sit se on riskaamista ku koko aja uudelleen kysytään ja venkslataan eikä uskota :p
se on kylläkin inttämistä.. :whistle: :D

*muoks* tai jankkaamista
no on on mut sitähä mä just selitinki :D
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja liukumiina:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
mitäs se soossi teidän mielestänne on? Entä plätit?
soosi on sose tai kastike. Plätti on lettu
soossi tosiaan on kastike,siis näin sanoo mieheni. Mä taas luulin alkuun että soossilla tarkoitettiin muusia, siis perunamuusia.

Ja plätti on lettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mikä on tortonen?

Entä mitä eroa on lauseilla
-en mie kehtaa
-en mä kehtaa
Siis asia sisältö.

Jos joku on sukkela?
entä vanttuut?
rönttä?
toinen en mä kehtaa on että ei viitti ja toinen että ei kehtaa. sukkela on sama kun vikkelä/nopea. vanttuut on samat ku kintaat/tumput/rukkaset/lapaset
 
Äitini käyttää sanaa sukkela = on vähän kummallinen tyyppi/maku
Vanttuut on semmoiset kudotut lapaset.
Rönttä vaatteet, just semmoist remontti/pihavaatteet.

Toi en mä kehtaa juttu tuli mieleen ku kaveri pohjosesta muutti mun luo. Kysyn lähteekö mun kanssa kauppaan. Toinen vastaa, en mä kehtaa? Mä sitten sanoin että juu kyllä mä ny suihkussa viel käyn. Toinen vaan en mä nyt kehtaa... No minä sitten lähdin yksin kauppaan ja meitin että mitä mun pitäis hävetä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Mikä on tortonen?

Entä mitä eroa on lauseilla
-en mie kehtaa
-en mä kehtaa
Siis asia sisältö.

Jos joku on sukkela?
entä vanttuut?
rönttä?
Kehtaa tarkoitaa, että vähän niin kuin laiskotuttaa, ei jaksa mennä esim. kauppaan. Tai sitten ei kehtaa mennä jonnekin eli ujostuttaa.

Sukkela on vikkelä, nopea jne...
Vanttuut ovat lapaset
Rönttä...eemeli :D :D Esim. vähän sellaiset huonommat, esim. pihavaatteet = rönttävaatteet tai jotain sellaista.....
 

Yhteistyössä