Arvostele nimi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Umpikujassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Umpikujassa

Vieras
Taustaa: poika syntyi kaksosista ainoana elossa ja tekonimenä on ollut alusta asti Onni. Onni kuvaa tätä hänen koko elämänsä alkutaipaletta. Mutta.. isosiskon nimi on ANNI. Joten mikä nimeksi:

Onni Eemil Saarenpää

Eemil Onni Saarenpää

Eemil Onni Akseli Saarenpää

Eemil Aleksanteri Saarenpää

(sukunimi keksitty, mutta samankaltainen)

Antaisin tämän:

Eemil Onni Saarenpää

Jos haluatte kutsua Onniksi, niin sitten kyllä Onni ekaksi etunimeksi. Mutta jos voitte kutsua jollain muulla nimellä, niin tämä hyvä. Sisarukset Onni ja Anni on söpöä, mutta ehkä jopa liian samankaltaiset. Siksi toinen voisi ollakin Eemil.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ensimmäinen, mikäli Onni on jatkossakin kutsumanimi. mä tiedän sisarrusparin, joiden nimet on Anni ja Onni :)

Onkohan heillä ollut vaikeuksia erottaa kenestä kulloinkin puhutaan? Tuo samankaltaisuus pelottaa käytännössä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ensimmäinen, mikäli Onni on jatkossakin kutsumanimi. mä tiedän sisarrusparin, joiden nimet on Anni ja Onni :)

Onkohan heillä ollut vaikeuksia erottaa kenestä kulloinkin puhutaan? Tuo samankaltaisuus pelottaa käytännössä.

Jos ei ole kuuroja/puoli kuuroja, niin tuskinpa ongelmaa tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Minusta joko ensimmäinen tai viimeinen. Toinen nimi lyhyempi kuin ensimmäinen kuulosta jotenkin hölmöltä minun korvaani.

No sepä se. Eräs nimiprofessorikin on neuvonut että toinen nimi pitäisi olla pidempi kuin eka että rimmaa hyvin. Mutta jos lapsesta ei tule etunimeltään Onnia, olisi mukava tarinan vuoksi, että se nimi jossain kohtaa kulkee mukana kumminkin. Vai?

Minusta joko ensimmäinen tai viimeinen. Toinen nimi lyhyempi kuin ensimmäinen kuulosta jotenkin hölmöltä minun korvaani.

No sepä se. Eräs nimiprofessorikin on neuvonut että toinen nimi pitäisi olla pidempi kuin eka että rimmaa hyvin. Mutta jos lapsesta ei tule etunimeltään Onnia, olisi mukava tarinan vuoksi, että se nimi jossain kohtaa kulkee mukana kumminkin. Vai?

Tai sitten kolmas nimi, jos keskimmäinen on lyhyt.
Meillä on Onni keskimmäisenä nimenä =)

Ihan kuinka itse tykkäätte. Meillä ei ole "työnimi" tullut oikeaan nimeen mukaan, mutta teillä nyt on vähän eri tilanne.

Mitenkäs olisi vaikka Eemil Onni Aleksanteri?

Tuossa se onni ei särähdä korvaan kun kolmas nimi on sitten kaikista pisin.

Yhteistyössä