Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mistäs muuten olette lukeneet tai kuulleet tuosta kahdesta viikosta? Kun mua alkaa oikeesti hiljalleen häiritä etten ole mitään ohjeita saanut. En raskaudesta, en syömisistä enkä vauvan hoidosta...
Tänne mä sitten hakkaan urakalla tyhmiä kysymyksiä kun en kerran mistään mitään tiedä :snotty:
En mäkään mistään niitä saanut vaan sit just ite otin selvää luin yms. Toisaalta musta on ihan fiksuakin ettei neuvoloissakaan hirveesti ohjeisteta, kun jokainen vauva on oma yksilönsä kuten myös ne vauvaperheet jotka sitten löytävät oman itselleen sopivan tapansa elää sitä vauva-arkea. Itse kun luin hirveästi niin sitten tosi paikan tullen punnitsin sitä kaikkea tietoa mielessäni ja valitsin sitten niistä sen eniten omalta tuntuvan tai sitten vaan kuuntelin äidinvaistoani ja intuutiotani ja toimin sen mukaan. Joskus kun neuvolasta sitten jotain ohjeita annettiinkin, lähinnä jo vauvan synnyttyä niin teki lähinnä mieli tokaista että tää on mun lapsi jonka itse tunnen parhaiten että neuvolan täti voi nyt pitää suunsa vaan supussa, kun en apua kerran kysynyt

:xmas:
Mutta kun mun mielestä sitä informaatiota tuli ovista ja ikkunoista silloin kun esikoista odotin. Ja neuvolasta sain vaikka mitä lippua ja lappua joita sitten luin ja opettelin.
Nyt sain yhden paperin, jossa on hengittämisestä synnytyksen aikana. Ja senkin vasta kun pyysin. Ja siinä on oikeesti kaikki ohjeistus tähän mennessä. Ei synnytysvalmennusta, ei ravinto-ohjeita....yksi hiton paperilappu jonka itse pyysin...
Ja tähän asti olen keskittynyt raskauteen, mutta nyt alkaa hiljalleen (ihme juttu) pohdituttamaan että miten sellaisen pienen vauvan kanssa ollaan. Mä en itsekään ymmärrä miksi tunnen näin valtavaa avuttomuutta. Kun tosiaan yhden lapsen olen jo kouluikään saanut.
Mutta niin se vaan että kaikki on outoa ja kummaa ja pelkään että suunnilleen hajotan vauvan :ashamed: . Mies pohtii ja ihmettelee samalla tavalla. Just yks ilta mietittiin että miten sitä napatynkää hoidettiinkaan...